Jack oradan ayrıldı ve Brian eve doğru gitti. Yollar pekte kalabalık değildi, ancak Brian'ın kafası yine çok bulanmıştı. Belkide Olivia bu yüzden ona kızıyordu. Bir psikopatın önüne kendini atıyordu. Belkide bütün ailesini atıyordu farkında değildi. Ama bir suçluyu yakalayabilmek için Brian'ın o an beyni sadece olaya çalışıyordu. Üstelik emekli bir dedektifti ve şuan evde keyif yapması gerekiyordu.
Dave eve girdi. İçeriden yüksek sesle bir televizyon sesi geliyordu. Hemen Olivia'ya seslendi:"Olivia...?"
"Ahhh, hayatım merhaba. Erken gelmemin sebebi klinikte işim erken bitti bende eve geleyim dedim."
Brian cevabını almış gibi kafasını sallayarak mutfağa geçti. İki tane kahve yapıp Olivia'nın yanına oturdu. Bu olaydan daha doğrusu yapacağı plandan hiç ama hiç bahsetmek istemiyordu. Çünkü Olivia çok sinirlenir ve şimdi sırası değildi. Televizyonda bir macera filmi oynuyordu. Olivi bu tarz filmleri çok severdi. Brian kısık bir sesle:
"Geç oldu ama günün gerçekten iyi miydi?"
Olivia hiç istifini bozmadan cevap verdi:"Her zamanki gibi işte... Senin? Gerçi hep aynı değil mi?"
Brian hiç uzatmadan cevap vermeyi kesti. Gereksiz yere yeni bir tartışma başlatmak istemiyordu. Aradan birkaç dakika sonra Olivia heyecanlı bir sesle hemen Brian'a yöneldi:
"Brian, şu The Criminal Fail diye bir program varya, ordaki bir tane adam dedektif heralde senden bahsetti. Ne dediğin anlamadım ama akşam saat yedi otuzda başlayacak izlersen senin için iyi olacağını düşünüyorum."
Brian ilk başta bir şey anlamamıştı. Ama o dedektif Davis yayına çıkıp Brian'ı ifşa ederse katille kovalamaca erkenden başlayacaktı. Buda hiç iyi bir şey değildi. Briansaatine baktığında on beş dakikasının olduğunu gördü. Olivia'ya teşekkür amaçlı:
"Hatırlattığın için saol Olivia."Dedikten sonra kahvesini aldı ve üst kata çıktı. Geniş ve bir o kadarda rahat olan koltuğuna oturdu. Televizyonu açmadan önce Jack'i aradı ve ona mesaj bıraktı. 'Jack, The Criminal Fail'i aç, Davis denen herif benden bahsediyormuş. On dakikan var' mesajını bıraktıktan sonra not defterini yanına aldı. Televizyonu açtı. On dakikası olduğu için henüz reklamlar vardı. Not defterine yazdıklarınıa baktı. Aslında kendisinine göre olayı iyi çözümlüyor ve çözümlemeye devam ediyordu. Ancak Olivia ona engel olmaya çalışıyordu. Kötü birşey yapmıyordu ama Dave'in işine engel olmak o kadarda kolay gözükmüyordu.
Brian kafası bulanık bir şekilde yapacağı planı biraz düşünmeye başladı. İlk başta evin çevresini termal kameralarla çevirip yaklaşan yada eve giren kişileri rahatça izleyecekti. Daha sonra programa çıkacağına dair reklam verdirecek ve artık eve geçip katilin onu etkisiz hale getirmek için gelmesini bekleyecekti. Bunları düşünürken program başladı ve tüm kafasını televizyona vererek izlemeye başladı.
"Değerli izleyicilerimiz hepiniz hoş geldiniz. Bugün bize önemli itiraflarda bulunacak olan dedektif
Davis konuk oldu. Öncelikle hoş geldiniz bay Davis."
"Aaa... Merhaba. Sizlerde hoş geldiniz. Bugün size bir ucubeden bahsedeceğim."
"Ucube.. Oda kimmiş? Gerçekten merak ettim doğrusu."
"Adını her ne haltsa orayı geçelim. Kendini mükemmelliyetçi sanan bir bunak."
"Bay Davis neden bu kadar sinirlendiniz, bize biraz bahsedermisniz kedisinden?"
"Kendisi emekli biri ancak benim davamı alttan alttan yürütüyor. Nefret ediyorum."
"Mick Brown davasını zaten siz çözmemişmiydiniz?"
"Elbette ben çözdüm. Ancak o herif başkalarıyla yardımlaşarak olayı temyiz edeceğini sanıyor."
"Bu gerçekten çok ilginç. Sizin zaten önemli akrabalarınız var, tanıdıklarınız ona bir cezaaa..." Sözünün devamını getirmeden Davis hemen konuştu:
"Aslında bu işi öyle çözerdim ancak onunla daha doğru bir yolla, adaletle çözeceğim."
"En doğrusu bay Davis. Evet sevgili izleyiciler reklam arasından sonra tekrar beraberiz."
Reklamlara girmişti.Brian inanılmaz derecede sinirlenmişti. Davis'in torpille Brian'ı alt edememesinin tek sebebi Brian'da bulunduğunu sandığı Madison klibiydi. Ancak Brian sinirlerine hakim olursa katili bulur bulmaz hüküm yiyecek olan ilk kişilerden biriside Davis'tir. Brian dahada sinirlendi ve ona bu konuşmalarını temyizden sonra adeta yedirecek ti. Eğer zeki bir insan olmasa şu an yayına bağlanarak her şeyi mahvederdi. Ancak yarını bekleyip asıl kovalamacayı başlatacaktı. Brian düşüncelere dalmışken telefonu çaldı ve Jack arıyordu.
"Sharlock mesajını aldım izliyorum şu an . Reklamlara girdi. Herifler reyting uğruna yirmi beş dakika konuşup reklam veriyor. Asıl plana dönelim. Güvenlik şirketiyle konuşup ayarladım. Yarın kameralar gelecek ancak onların montajı bir gün aldığı için her şey iki gün sonra bitmiş olacak."
"Süpersin evlat. O zaman bizde televizyon şirketiyle konuşup iki gün sonrasına randevu aldıralım ancak reklam verdirtmeyelim."
"Tam düşündüğüm gibi Brian. Neyse program başladı görüşürüz."
Brian'ın planı yolunda gitmeye devam ediyordu. Eğer her şeyi yeri ve zamanında olursa bu işi hemen çözecekti. Program başladı veBrian tüm dikkatini vererek izlemeye devam etti.
"Kısa bir moladan sonra tekrar birlikteyiz. Bay Davis ihtiyar dediğiniz adam sizce ne tür bir sebepten dolayı işinize karışmış olabilir."
"Çok basit para. Bunun gibiler başkalarının işine karışarak popüler olacaklarını sanıyorlar."
Brian'ın siniri yüz kat dahada artmıştı. Brian parayı sevmez, üstelik Jack'e bu olay için maaş bile almayacağını bildirmişti.
Daha sonra spiker konuşmaya başladı:
"Bu gerçekten çok rezil bir durum bay Davis. Para uğruna başkalarını kirletmek ha..."
"Aynen düşündüğünüz gibi. Ama ben onun adını bile söylemiyorum. Bütün itibarı gitmesin diye."
"Bay Davis isterseniz birazda özel hayatınızdan konuşalım ne dersiniz?"
"Olur."
Brian dinleyeceğini dinlemişti ve televizyonu kapattı. Aşağıya Olivia'nın yanına indi. Olivia hemen sorulara başladı:
"Bu pislik herif neyden bahsediyor Brian?"
"Elimdeki klipten korktuğu için az bile konuşmuş."
"Brian yine neler dönüyor!"
"Bak, Olivia sana da söylemem gereken bir şey var."
Olivia korkmuş ve gergin bir biçimdeBrian'ın yüzüne bakıyordu. Brian devam etti:
"Bir haftalığına akrabalarının Las Vegas'taki çiftliğine gitmelisin. Bu hem senin için hemde benim için çok iyi olacak."
"Yinemi Brian! Yeniden başa dönüyoruz değil mi? Yeniden psikopatlar, tetikçiler!"
"Olivia bu çok güvenli olacak dinle beni. Planı ben yürütüyorum ve birkaç saat içerisinde seni oraya bırakayım."
"Tamam Brian. Zaten hep bildiğim şeyler."
Olivia üst kata çıktı ve ufak bir bavul hazırladı. Daha sonraBrian onu Las Vegas'ta bulunan akrabalarının çiftliğine bıraktı. Olivia içinde iyi olabilirdi çünkü hayvanları ve doğayı çok severdi. Onu rahatlatırdı. En azından az da olsa stresi aza inebilirdi. Brian eve geldi, mutfağa girdi ve telefonu çaldı. Jack arıyordu:
"Brian, mükemmel bir haberim var. Güvenlik sistemleri şu an gelmiş durumda. Eğer istersen.."
Brian hemen sözünü kesti:"Jack bu iyi haber. Olivia'yı akrabalarının yanına çiftliğe gönderdim. Hemen bize gel ve bir proje oluşturalım daha sonra kamera montajlarına başlarız."
"Birkaç dakikaya oradayım."
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖZLERİNİ KAPAT
Mistério / Suspense"Dünyanın en iyi dedektifi" onun için pekte gurur meselesi değildi. Genç ve zengin bir iş adamı evinde ölü olarak bulunur.Ancak işin asıl kısmı katile dair hiçbir izin olmamasıdır ve cesedin üzerinde birde not vardır: Yaşattıklarını yaşayacaktın Al...