I Need To Run!

36 4 0
                                    

     "Ouchh.." Haerim menggosok-gosok sikunya.

Apabila dia memandang ke atas, rupa-rupanya orang yang melanggar dia ialah Taehyung. Hampir membulat mulutnya melihat Taehyung. Dia terus menutup mukanya.

"Ohh.. Haerim-aa.. mianhae.." rayu Taehyung.

"Ohh.. Tak apa, tapi... Baik oppa.. Harr, faham-faham lah ya.." kata Haerim.

Terkejut melihat reaksi Haerim, dia terus berlari. Seketika kemudian, Taehyung keluar dan memegang rantainya.

"Oppa.. Rantai siapa tu?" tanya Haerim.

"Ni rantai saya.." jelas Taehyung.

 Tiba-tiba, apabila teringat akan kejadian petang tadi, Taehyung terus kembali bermasam muka. Reaksi Taehyung membuatkan Haerim berasa pelik.

 Taehyung duduk di penjuru tingkap mengingati tentang nasibnya. Dia terus terjun dari tingkap dan berlari. Dalam hatinya terlintas perkataan,

 "I need to run!"

"Oppa.. Saya ada buatkan bubur untuk oppa.. O..."

Apabila melihat sekeliling, Taehyung tiada di dalam bilik. Haerim terus meletakkan bubur ke atas meja dan mencari-cari Taehyung. Terlihat langsir di tingkap terangkat-angkat ditiup angin. Apabila melihat sekeliling dia terus terduduk.

"Oppa.. Hahh.. Op.. Oppaa.." Haerim menangis teresak-esak.

 ****

Kelihatan disebalik orang ramai lalu lalang, Taehyung duduk di tepi kaki lima. Terduduk menutup mukanya. Ditangannya, kelihatan dia menggenggam rantai.

'Taehyung'

"Apa makna disebalik rantai ni?"

Dia memandang ke langit. Dia terus bangun dan berlari.

Cold Wind (MALAY FANFIC)Where stories live. Discover now