2.Bölüm Semerkant

604 8 0
                                    

"Zengin Şehir" diye anılan Semerkant, Said'in saldırısına uğradığında binlerce Türk öldürülür. Bunların tek bir nedeni vardır; İslamiyeti yaymak. İslam adı altında Türkler katledilir. Ve o zengin şehir Said tarafından talan edilir. Ardından binlerce Türk genci Araplar tarafından esir alınır ve Horasanda satılmak üzre götürülür.

Said daha sonraları Kibac Hatundan aldığı rehinlerden biri tarafından öldürülür.  Rehineler daha sonra kaçmayı başarırlar. Kimilerine göre dağda açlıktan ölürler, ancak bir Türk'ün dağda açlıktan ölmesi olanaksızdır. Başka bir Türk birliğine katılmış olmaları yahut yeni birlik kurmuş olma olasılıkları da vardır.

Said'in ölümünden sonra Horasan valisi değişecektir. Salim bin Ziyad yeni vali olacaktır.

Salim Bin Ziyad 680 yılında, Türklere kendinden öncekiler gibi saldırmaya başlar. Ancak bu kez Arap ordusu Türkler tarafından talan edilir. Arapları silahsızlaştırırlar. Araplar gibi savunmasız kişileri öldürmezler, sağ bırakırlar.  Ancak bir süre sonra Araplar daha güçlü bir orduyla saldırıya geçerler. Ve Türkleri tam anlamıyla talan ederler. 

O dönemde köle başına 300 ila 500 dirhem arası bir değer biçiliyordu. Bu talanın sonucunda her bir Araba 2400 dirhem civarı bir para düşecektir. Buda her bir Arabın 7 Türkü köle yaptığını gösterir.

Türk Tarihinin Kayıp 70 Yılı (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin