Järkytys

214 19 16
                                    

Huurrepentu hiipi terävin liikkein parantajanpesän takaa sen suulle. Naaraan neljä sisarusta törmäilivät toisiinsa hänen pysähtyessään, ja olivat vähällä älähtää ja paljastaa pennut pesässä maukuville kissoille. Vaalea raidallinen pentu hypähti pesän suun toiselle puolelle, ja kurkisti sisään. Routakukka ja Lieskaruusu elehtivät hännillään kiivaasti, ja saivat Huurrepennun hämilleen. Huurrepentua vastapäätä kuikuileva Kuurapentu naukui jotain Raitapennulle. Pesän sisällä Lieskaruusun pää kiepahti ympäri, ja oranssit silmät äkkäsivät nuoren naaraan. Parantaja huokaisi, sulki silmänsä ja asteli ulos pesästä. Routakukka harppoi perässä karvat pystyssä, selittämätön katse silmissään.
"Teidän olisi hyvä tietää jotain." Lieskaruusu lausahti, ja viittoi pentuja menemään sisään. Kaikki viisi astelivat kuuliaisesti sisään, jopa yleensä niin tottelematon Raitapentu.
"Minun täytyy voida luottaa siihen, että te ette kerro tästä kenellekään. Ette siis kenellekään, ymmärrättekö?" kirjava parantaja sihisi vaativa ilme naamallaan. Pennut nyökkäilivät hiljaisina, mutta Raitapentu avasi suunsa.
"Miksi?" hän kysyi aavistuksen uhmakkaalla äänellä. "Miksi lupaisin tuollaista?"
"Koska veljesi henki riippuu siitä!" Lieskaruusu sähisi päin Raitapennun naamaa, ja sai naaraan luimistamaan korvansa. Routakukka istui pakokauhuinen ilme naamallaan, eikä huomannut pennulleen tukalaa tilannetta. Lieskaruusu tuhahti, suoristautui ja huokaisi taas.
"Kuten sanoin, veljenne henki riippuu siitä, että te ette kerro tästä asiasta kenellekään. Asia, josta aion kohta kertoa, ei ole mikään helposti unohdettava juttu." parantaja vilkuili puhuessaan pesän sisäänkäynnille, kuin odottaisi jonkun syöksyvän sisään ja kysyvän mitä on tekeillä. "Mutta, asiaan. Yhtä teistä koskee ennustus Tähtiklaanilta, joka lupaa Tuuliklaanille ikuista Lehtikatoa. Lehtikato merkitsee erittäin vaikeaa vuodenaikaa, jolloin on pulaa riistasta, leirissä raivoaa viheryskä, kissoja kuolee. Maa peittyy kylmään, valkoiseen aineeseen, jota kutsutaan lumeksi. Lumen alla on paikoin jäätä, joka on kylmää ainetta, jollaista te äsken löysitte." parantajaa puistatti, ja hän nielaisi silmät suurina kuin muistellen jotain mennyttä Lehtikatoa. Huurrepentu siirteli käpäliään ja vilkaisi kolmea veljeään, jotka kuuntelivat Lieskaruusua suut auki. Parantaja oli sanonut, että ennustus koskee yhtä heistä. #Jänispentuako? Myyräpentua? Vai Kuurapentua?#
"Ennustuksen toteutuminen riippuu siitä, mitä sille kyseiselle Lehtikadon aiheuttavalle kissalle tapahtuu. Se kissa on yksi teistä." Lieskaruusu kääntyi katsomaan vierekkäin kyhjöttäviä kollipentuja, joista yksi olisi hirvittävää tuhoa aiheuttava kissa. Huurrepennun vieressä Raitapentu alkoi vapista. Huurrepentu painautui sisartaan vasten, ja tunsi miten kovaa hänen sydämensä hakkasi. Heidän veljensä painautuivat myöskin lähelle toisiaan.
"Mikäli se kissa kuolee, ikuiselta Lehtikadolta vältytään."
Routakukka pörhisti karvansa ja sähisi parantajan sanoille. Kuningatar astui kollien eteen ja mulkoili Lieskaruusua, ilmiselvästi haluten suojella pentujaan.
"Mutta sinä et tiedä, kuka se heistä on! Et voi taittaa karvaakaan yhdeltäkään heistä!" emo rääkyi hurjana.
Lieskaruusu vain katsoi valkeaa naarasta rauhallisena.
"Mutta se selviää vielä."
Routakukka huitaisi hännällään, ohjasi pennut pois pesästä ja paimensi heidät pentutarhaan. Huurrepentu laahusti muiden perässä sydän särkyneenä. Yksi hänen veljistään tulisi kuolemaan.

Sain jatkettua tarinaa vihdoin! :D jos joku on oottanut tätä, anteeks et on kestäny. Inspis on harvinainen vieras.
Olis tosi ihana kuulla mielipiteitä juonesta, kirjoitustyylistä, hahmoista tai mistä tahansa!
Arvauksia jatkosta olisi myös hauska kuulla! En kyllä ole ajatellut jatkoa ollenkaan, joten...
Kuvassa on herra Myyräpentu :3
Ai niin, jos jollain olisi soturihahmoja, joita voisin lainata tarinaan, niin ois ihan täydellistä! O3O

FrostWhere stories live. Discover now