Asutay'ın Doğuşu

21 1 0
                                    

Baharın dört bir yana kollarını sarmasıyla başlardı obada hayat. Ağaçların yeniden tomurcuklanması, kuşların kulağa güzel gelen ötmesiyle can bulurdu obada yaşam. Ve obanın ileri gelenleri Çocukların koşuşturmasını izlerlerdi çocukluk anılarını anarak...Obanın bey çadırını Güneşin süzülen ve göz alan ışığı aydınlatıyordu inceden inceye... Bir ses duyuldu aniden ve bu ses beklenen bir sesti; çadırdan çıkan kadınlar, çabuk tez haber verin beyimize; Çınay hatunumuz doğurdu... Güzel haberi alan obanın beyi Tünay güvendiği sadık adamına emir verir...
Kinay!!!
Kinay ve Tünay çocukluk arkadaşı Tünay obanın söz sahibi olmaya adım atığı gün ilk inanan ve biat eden cocukluk arkadaşı olmuştur...
Tez eğlenceler düzenlensin ve yarışmalar yapılsın üç gün üç gece eğlenceler sürsün diye emir verir çocukluk arkadaşı kardeşi has adamına...
Tünay'ın içi kıpır kıpırdır haber aldığı andan itibaren küçük çocuklardan da fazla bir şekilde çocuksu ve masumdur iri yapısına nazaran...
Hiç vakit kaybetmeden çadıra hareket eder büyük cüsesiyle, cadırdan içeri girer girmez başlar.
Çınay!!!
Kadınım, hatunum, başımın tacı, kalbimin sultanı... Çadırdaki kadınlar tebesümle başlarını eğerler.
Çınay söylenir birden; yavaş ey kalbimin sahibi, bebeği korkutucan.
Tünay söylenir; onda yiğid kanı var ailemin asil kanı var, korkmaz nağmerten, kılınçtan, ölümden...
Çınay bebeği Tünayın kucağına verir ve söyler usulca; sana soyunun devamını taşıyıcak bir evlat veriyorum bey...
Tünay bebeği kucağına alır ve inandığı tanrısına dua eder. Adı Asutay olsun... "Asutay" korkusuz Asutay. Tünay sorar;
Bey!!!
Asutay ne demek... Atalarım dan kalan bir isim, anlamı çılgın tay demek....

Asutay'ın doğuşuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin