~3~

8 2 0
                                    


Inauntru e la fel de cald si bine ca intotdeauna. Singura exceptie o face, din nou, domnul Robin Garrell, care coboara cascand zgomotos.

El se freca la ochi si incerca sa realizeze ce se-ntampla, dar eu il prind de maini si incepem sa ne invartim, inainte sa o faca.

- E o zi asa de MARE! reusesc sa-i spun. De ce nu esti inca gata?

- Binedispunerea ta ma indispune! gemu el.

- Ei bine, indispunerea ta ma indispune si pe mine, apoi ii dau drumul.

Il zgaltaii putin, iar el se trezi mai bine.

- Hai! ii zic.

El casca si pleca inapoi de unde a venit. O surprind pe Olga zambindu-mi.

- Iepurasul si Randunelul, zise ea. Nu v-am mai vazut de mult asa.

- Pentru ca Randunelul e mereu ocupat, ii raspund.

Peste ceva timp Robin revine si plecam spre centrul Parcului Central , teatrul de vara (un amfiteatru) fără acoperiș. Sau pereti.

Pe podium sunt doua cutii mari, probabil una cu numele noastre, iar una cu noile slujbe.

Dupa ce un reprezentant al regelui explica ce va face, se incepe procesul de tragere la sorti.

Aud multe meserii ca stilist, constructor, menajera, edil, vizitiu, lampagiu, embriolog, miner, giuvaergiu, actor, cantaret, scafandru , vanator, pescar, fermier, erou , bona, porc, soparla, profesor etc.

Cand, in sfarsit, imi aud numele, tresar groaznic, fiindca uitasem complet de ce sunt aici. Apoi, reprezentantul lua un bilet din cealalta cutie, se uita la el... si zambi.

- Consilier regal! zise acesta mai apasat.

Ma invita in fata si-mi dadu un plic din catifea rosie, apoi ma intorc la locul meu, inca neintelegand ce se petrece. Incerc sa-mi amintesc ce a spus acel interpret... Consilier regal? ... CONSILIER-REGAL!!?? Ce mai inseama si asta?!

Nu sunt nevoita sa raman, asa ca imi iau talpasita din amfiteatru si ma duc , clatinandu-ma, pana la banca unde statusem in seara precedenta. Inchid ochii si incerc sa-mi dau seama ce inseamna consilier regal.

- Inseamna ca pleci de-aici, zise Robin, asezandu-se alaturi de mine.

Inima mi se opri pentru o clipă indelungata.

- Stai lisistita, vin cu tine! zise el, dupa care imi arata plicul lui din catifea albastra cu arabescuri aurii.

- Cum adica? Întreb, putin confuza.

- Adica, daca tu esti consilier regal, eu voi fi majordomul regelui. Mergem impreuna la Casa Regala!

Ma uit uimita la el. Imposibilul tocmai s-a intamplat. Si nici nu am fost copii cuminti ca sa meritam asta!

***

Stiu ca , in clipa aceasta, sunt intr-un avion privat cu inca patru oameni, dintre care si Robin Garrell.

Avionul ne lasa pe peluza Curtii Regale , de unde ni se iau bagajele si suntem condusi in camerele noastre. Sunt surprinsa sa-mi descopar camera atat de mare, probabil cat fostul meu apartament, si incep sa enumer: pat cu baldachin (lenjerie rosie cu arabescuri aurii), ferestre medievale cu draperii rosii(cu siguranta din catifea) cu partea de jos din fire aurii, un sifonier plin cu haine, o noptiera cu multe sertare, pe care se afla o vaza cu trandafiri rosii.

O slujitoare intra in camera si ma anunta a sunt invitata la cina si ca ea trebuie sa ma pregateasca. Eu doar dau din cap. Ma pregateste in liniste, ca si cumas fi un copil mic. De care are grija Olga.

Slujitoarea avea o expresie neutra si nu foarte entuziasmata de faptul ca au venit mai multi oameni la castel.

Imi indica o rochie lunga, din dantela verde. Ma ajuta sa ma imbrac si-mi impleti cateva suvite, ca mai apoi sa le prinda intr-un coc la spate, iar restul parului castaniu, lung si carliontat este lasat liber. Imi pune manusi albe, pana la coate, un colier negru, si pantofi asortati.

Se mai plimba putin prin camera, apoi imi spune ca e ora cinei. Ma insoti printr-un hol lung si slab luminat pana la o intersectie de coridoare. O luam la stanga si intram in sala tronului .

- Fa o reverenta cand ajungi in dreptul regelui, imi spune ea. Apoi ma lasa in voia mea.

Imi lua putin sa-mi dau seama ca Roger King statea la capatul covorului rosu, pe tronul sau.

Imi facu semn sa ma apropii, asa ca incep sa merg incet si dreapta, pana ajung in fata lui. Fac o reverenta, asa cum mi-a indicat slujnica, si astept sa-mi spuna sa ma ridic.

- Tu trebuie sa fie June Evelyn Palmer, noul meu consilier, nu? intreba el pe un ton bland.

Ochii mei se intersectează cu ai săi albastri. Albastru cobalt.

Se ridica si intinse mana. Eu o intind pe a mea si impreuna mergem intr-o camera launtrica. Inauntru este o masa rotunda la care sunt asezate patru persoane. Roger ma invita sa ma asez prima, apoi se aseza si el în capătul mesei, langa mine.

- As dori sa propun un toast! dupa care isi ridica paharul cu vin alb. Ne ridicam si noi paharele gata umplute in limita decentei, dupa care continua: pentru Margaret Paint, noua noastra bucatareasa, dupa care se ridica o femeie dolofana, cu figura simpatica si zambitoare, imbracata cu haine galbene. Pentru Raily Cast, noul nostru somelier, apoi se ridica un barbat slabut cu o mustata ondulata si parul dat cu gel. Pentru Hannah Mosby, noua noastra menajera, se ridica o fata tanara, slabuta cu fata lunga. Pentru Robin Garrell, noul nostru majordom, Robin se ridica zambind rusinat, corpu-i tremurand usor . Si, in cele din urma, pentru domnisoara June Palmer, noul meu consilier si sfatuitor, apoi ma ridic.

Jurnalul unui sfatuitor la curtea regalaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum