Iar sacalul infrunta gorila...Porcul spinos incepe sa urle:
-Trezeste-te sau arunc apa de la flori pe tine!
Nu-mi plac animalele vorbarete...Dar nu e nici o vaza cu flori prin apropiere!
- JUNE!
Hait! Asta-i numele meu! Dar nu l-am mentionat niciodata...Stiam eu ca nu pot avea incredere in bursuc.
- JUNE!!!!!!
- M-am trezit! Gata!
Deschid ochii si descoper ca dincolo de draperia rosie a baldachinului, slujitoarea indesata cu fata neutra era acum furioasa. Ma ridic in capul oaselor si ma holbez la ea.
- Ce s-a intamplat? o intreb.
- Regele a luat micul dejun fara tine.
- Si ce daca? Are nevoie neaparat de mine ca sa ia micul dejun?
- Nu, dar ar fi preferat sa vorbeasca cu tine in acel timp. Sa nu-ti mai amintesc faptul ca tu trebuie sa-l insotesti PESTE TOT pe rege. Ai inteles?
- Da , doamna. Unde este regele la momentul acesta?
- La usa, va asteapta. Grabiti-va!
Ma scol si-mi fac rutina zilnica, apoi ma imbrac cu hainele alese de slujitoare. O rochita din catifea rosie, pana la genunchi, cu manecile pana la coate, si o pereche de cizme din catifea maro. Imi las parul pe spate. Astia au ceva cu catifeaua, dar nu ma impotrivesc.
Ies din camera ca sa-l descoper pe Roger King vorbind cu slujitoarea. Dupa ce ma observa, doamna pleca in drumul ei. Roger se uita la mine zambind , apoi spuse:
- Doresti sa ma insotesti la o plimbare in gradina?
- Desigur!
Gradina era superba, cu flori aranjate in modele minunate, inconjurate de gardulete vii...
- Spune-mi te rog, ce parere ai despre Dieta mea? Nu am auzit inca pareri din afara Curtii...
- Nu? Pai, consider ca a fost bine conceputa, insa foarte neasteptata...Ati impus-o putin cam...
- Cam cum? intreba el speriat.
- Cam ... brusc. Foarte brusc. A fost ca un fulger care ne-a lovit din plin în cap.
- Serios? Nu m-am gandit la asta...Dar apritia mea la televizor pentru a anunta tragerile la sort?
- Sincer, pe mine m-au speriat teribil! Eram in mijlocul unei discutii tensionante cu subiectul medicilor, cand mi sa deschis televizorul... Dar a fost impresionant modul de a face pe toata lumea constienta de trageri in modul acesta...
- Intocmai. Si presupun ca fosta ta meserie era...
- Eram psiholog, iar faptul ca am devenit consilier e un noroc imens.
- Ma bucur ca-ti prieste. Dar ceea ce mi-ai spus...ma asteptam sa fie o surpiza, dar nu un soc...
Zambesc, apoi imi chioraira matele, ca sa-mi amintesc ca nu am mancat nimic de aseara. Roger se uita surprins la mine, apoi la ceas.
- Hm ... E abia ora 10, dar sunt sigur ca-ti putem face rost de ceva de mancare... apoi imi zambi bland.
- Multumesc! si pornim spre bucatarie.
Margret, femeia repartizata la bucatarie, imi dadu o piersica. Îmi zambi larg apoi ma îmbrățișa. Nu o dau la o parte, dar Roger își drese vocea, apoi Margret îmi dadu drumul.
-Imi cer iertare, drăguța, semeni foarte bine cu surioara mea. Nu am vrut sa....
- E în regulă, am asigurat-o eu. Mulțumesc pentru piersica.
- Haide, June, mai sunt multe de vazut! ma grabi Roger.
Ne-am plimbat prin salile de consiliu, prin biblioteca,unde am găsit-o pe bibliotecare Ingrid Annjolge aranjand cărți cu coperte colorate și din piele; sala de bal, sala tronului, prin curte,unde l-am văzut pe grădinarul Samson Montshaire tăind niște tufisuri.
- Indral, ce mai faci? il întreba Roger.
Samson se uita la noi cu dezgust, apoi își continua tufisul de alterat.
Am vizitat mica ferma de gaini, crescatoria de maimute, colectia de tractorase; mi-a aratat baile din castel si ne-am intors in sala de mese. Am luat prânzul si m-am infruptat din plin, asa cum m-a sfatuit Olga: „profita de mancarea de acolo, altundeva nu mai primesti asa". Si are dreptate.
Dupa pranz mi-a explicat in ce consta meseria de consilier regal la curtea regelui King, iar asta inseamna sa iau fiecare masa cu el, sa merg cu el oriunde se duce, pentru ca nu se stie cand ar putea fi nevoie de o decizie importanta. La vizite trebuie sa stau la dreapta lui (literalmente vorbind), iar timpul liber imi va fi alocat sambetele de la 8.00 la 12.37, vinerea de la 18.29 la 19.53 , si duminica dupamasa. Iar daca regele va avea nevoie de orice mica masura de siguranta (anume un sfat), voi fi obligata sa-i respect incertitudinea.
Dupa ce ne sorbim in liniste si pace ceaiul , ne indreptam spre biroul sau ca sa facem ceva munca.
Inauntru ne astepta un barbat in costum, cu parul dat pe spate si mustata ondulata in sus, ingrijorat si putin transpirat pe tample.
- Regele meu, v-ati neglijat datoriile toata ziua! V-am cautat peste tot ! spuse acesta.
- Vai, Giullierre, nu ti-am spus eu ieri ca astazi voi petrece ziua cu noul meu consilier?
Intind mana si ma prezint, dar el doar sta in continuare drept si scoate un "meh'' vag. Aud pe cineva dregandu-si glasul, apoi observ un alt bărbat îmbrăcat în costum de majordom langa birou.
- Giullierre, calmează-te. Regele nu a făcut nimic neobisnuit, apoi îmi zambi.
Parul sau roșcat și cret parca îmi zambea mai mult decât ochii săi verzi, patrunzatori. Își intinse mana, eu I-o intind pe a mea, iar el mi-o saruta. O retrag liniștită, încercând sa nu înnebunesc, apoi Roger se aseza la birou.
- Aver, te rog, spune-mi ce-am ratat.
- Desigur, nimic prea important. Doar ca... se pare ca cineva și-a programat o vizita, Ishti dorește sa afle materialele preferate ale domnitei Palmer, Anneja spera ca poate sa meargă și sa caute alte ingrediente, mai bune, domnul Railey Cast cere permisiunea de a face curățenie în beciul de vinuri.... Domnișoara Ingrid va merge în oraș sa cumpere mai multe cărți, iar domnul Montshaire cere o marire de salariu.
Roger statu o clipă pe gânduri, apoi spuse:
- Spunei lui Ishti să se duca în camera drei Palmer într-o ora. Anneja, Railey și Ingrid primesc permisiunea, iar Montshaire nu.
Aver își nota pe un carnetel, ca un chelner, apoi ieși, zambindu-mi când trecu pe lângă mine. Avea un miros... de... hm... Roger își drese din nou glasul, apoi se afunda în spatele unor teancuri de documente.
CITEȘTI
Jurnalul unui sfatuitor la curtea regala
RomantizmLararium s-a schimbat drastic de cand noul rege a venit la putere. Oare ce se va intampla cand un nou sfatuitor este angajat?