~5~

7 2 0
                                    


Peste o oră ma întâlnesc cu domnișoara Ishti Am Set Un Euwnerdrick, care ma sfatui să-i spun doar Ishti, croitoreasa castelului. Era înaltă și cu fata rotunda, maslinie, parul nisipiu prins într-o coada pe-o parte, și ochii maro zambindu-mi.

- Presupun ca ți-e greu acum, am auzit ca ai venit cu fratiorul mai mic, nu? Și ca Margret te-a îmbrățișat pentru ca ii amintești de sora ei? Și deja te-ai întâlnit cu Averanje Naltric?

- Cine?

- Aver, pe scurt. Majordomul regelui. Tipul cu parul roșcat, cret și ochii verzi, patrunzatori, care miroase a înghețată de lamaie?

- Înghețată de lamaie era!

- Cum sa nu. Ai grija la el. Flirteaza cu toate fetele din castel, cu ajutorul zambetului sau. Cel mai bine este sa nu te uiți în ochii lui.

- Mulțumesc pentru avertisment, cine ar fi crezut?

- Acum, sa trecem la treaba. Care e culoarea ta preferata, June?

- Hm...

- Nu-i nimic. Sa vedem... Îți sta foarte bine în roșu cireasa, verde ienupar, maro scortisoara, albastru cobalt... și negru. Asta-i tot. Preferi alt material decât catifeaua?

- Bineânțeles, e aproape vara. Cum aș putea sa port rochii din catifea?

- Mă rog, lui Roger ii place mult catifeaua. Dar, dacă vrei altceva, se aranjeaza.

- Nu ma prea pricep la materiale... dar aș vrea ceva ușor. Pentru vara. Și subtire.

- Fără maneci? Cu decolteu? Fusta pana la genunchi sau mai sus?

- Decente, te rog.

- Nu-i nimic, te tachinam doar. Bineânțeles ca decente, altfel nu am mai fi la Curtea Regală. Aici nu e atât de cald, adică înăuntru. Afara se face o căldura infernala.

- Așa credeam și eu.

- Ai auzit de noua schimbare? Se pare ca o vor pune pe Hannah Mosby să-ți fie menajera, în locul lui Ara. Am înțeles ca nu te prea înțelegi cu ea.

- Prefer sa nu comentez.

Urmatoarea zi il rog pe Roger sa mergem la o plimbare in gradina. El incuviinta fericit, apoi suntem doar noi doi inconjurati de mireasma trandafirilor si a altor flori de vara. Cel mai mult imi atrage atentia iasomia, asa ca ne asezam sub un copacel dintr-acestea. Si incep :

- Regele meu, nu credeți ca Dieta este cam radicala? Nu cred ca ajuta prea mult oamenii...

- Cum adică?

- Pai... Ceea ce dorești este o țara buna sau o țara cu oameni buni?

Ne intoarcem in biroul sau, unde ne astepta ingrijorat Giullierre.

- Domnisoara Palmer, pot sti de ce l-ai rapit pe rege atata timp? Nu stiai ca are treaba regala de facut?!

- Imi pare profund rău, ii răspund.

- Ma rog, sa nu se mai intample, adauga el. Dar as vrea sa ma instiintati cand mai aveti o astfel de... treaba importanta.

- Nu se va mai repeta, si il invita pe Roger sa ia loc pe scaunul lui ... din catifea rosie... cu modele aurite...

Dupa ce-si termina munca de dimineata, ne indreptam spre sala de mese unde ne astepta pranzul. Dupa ce Roger se aseza la obisnuita lui masa, eu langa el, ii spun:

- Hai să facem un ducumentar. Un cod nou de legi.

Se ridica furios de la masa, fara sa manance nimic, si pleca. Bine, deci planul meu a dat gres. Si inca nu m-am gandit la planul B!? Nu se poate... toate ideile mele tineau de acest documentar! Dar asa puteam face pe rege sa aiba o era plina de prosperitate, sa intre in cartile de istorie a copiilor, sa fie un erou de care sa fi auzit toata lumea, si pana si cainii sa dea din coada cand aud numele de Roger King!!

Iar eu... doar l-am insultat. Nu sunt buna la chestiile practice. Oare ma va da afara din cauza asta?

- Alt paradox crucial? intreba Robin , dupa care se aseza langa mine.

- Robin! Nu te-am mai vazut de mult! Ce ai mai facut?

- Nu stii? Hm, nici eu nu prea stiu. Dar un lucru e sigur: regele are nevoie de o regina.

O regina? Nu m-am gandit la asta pana acum... Da !

- Da! Multumesc mult Randunel! Dupa care il sarut zgomotos pe frunte si alerg inspre biroul regelui.

Cand ajung in dreptul usii, ma opresc.

Nu... regele nu trebuie sa stie despre noua mea idee. De data asta am intors-o pe toate partile, iar daca va refuza... isi va ruina singur viata. Un lucru e sigur: regele are nevoie de o regina care sa-l indrepte pe calea cea buna si sa stea langa el ca sa-l incurajeze. Si ce mod de a gasi o regina mai fastuos poate fi decat un bal secret? Iar acesta va avea loc...

Intru linistita in oficiul regelui. Il vad pe Roger lucrând la niște documente la biroul sau, iar Giullierre nici nu se obosi sa se uite la mine. Ma duc langa secretarul regal si ii soptesc ceva, apoi imi scrie pe clip-board-ul din mana mea : 24 iunie. Ii multumesc , apoi plec.

Intru in minunata si marea mea camera din catifea rosie. 24 iunie... asta e deranjant de aproape! Trebuie sa ma pregatesc rapid... si nici nu am mancat nimic... nici el! Trebuie sa-i duc ceva, altfel nu va putea munci.

Nu dura mult si intru in biroul regelui, din nou, cu un bol de salata in mana. I-l pun langa el si ma asez pe un scaun alaturat. El nu se uita la mine.

- Scuza-ma ca ti-am propus ceva atat de negandit. Nu se va mai repeta.

- Atunci, care e urmatorul tau plan? intreba el.

- Următorul plan?! Nu, Doamne fereste! Nici nu ma gandec la un alt plan!! La cata suferinta ti-am provocat...

- Ce vrei sa spui?

- Nu ma mai crezi in stare sa iau decizii pentru tine, nu?

- Cum? Nu m-am indoit niciodata de tine. June, nu poti sa te lasi de meserie pe urma unui simplu plan. Nu aveai cum sa stii la ce ma gandesc, asa ca stai linistita! Cu totii mai gresim din cand in cand.

- Dar nu si la curtea regala. Aici nu e loc de greseli. O simpla gresala si totul se duce de rapa!

- Oh, dar nu trebuie sa te gandesti așa.

De ce nu a tipat la mine? Calmul asta ma nelinsteste. As vrea sa plang, dar nu vreau sa o fac aici sau acum.

Cand imi dau seama ca uitasem sa respir, observ ca Giullierre se uita socat la noi, iar Roger isi continua studiul unei foi scrise cu litere de mana. Ma ridic si ies din birou, insa ma izbesc de cineva care isi scapa teancul de carti. Cand ma uit la fata lui, nu era nimeni altcineva decat Robin ''Randunelul'' Garrell.

- Robin! Ce faci aici?

- June? Tu ce faci aici?

- Pai, pe aici ar trebui sa fiu, sunt consilierul regelui pana ls urma. Care e scuza ta?

- Sunt majordomul regelui, pana la urma.

Oftez lung. Il ajut sa-si aranjeze la loc tencul de carti si ii scutur praful din costumul de pinguin.

Lasand la o parte toate acestea, mai bine fac altceva care nu ma deranjeaza. Sa dorm. Imi iau liber azi, iar daca Roger va avea nevoie de mine , sa ma trezeasca.

Dar nu m-a trezit.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Feb 28, 2016 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Jurnalul unui sfatuitor la curtea regalaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum