DÖNGÜ-3

420 37 10
                                    

Sabah odanın kapısının sessizce açılmasıyla uykumdan uyanmış oldum. Anneannem gelmiş,gülümseyerek beni izliyordu.

Gözlerimi kırparak açmaya çalıştım ardından kısık ve biraz da tatlı olmaya çalışan bir sesle "Günaydın." dedim. Hemen sonra anneannem "Günaydın,canım. Bugün biliyorsun ki yeni okuluna gidebilirsin. Tabi istemezsen dinlen ama istediğin bir saatte evden çıkarız,yavaş yavaş uyum sağlayıp alışman gerekecek biliyorsun ki." diye uzun bir cümle kurarak beni yanıtladı. Dediklerini uyku sersemliğiyle tam algılayamamış olsam da "Tamam olur,sen in ben hazırlanıp geliyorum." dedim.

Anneannem odadan çıktıktan sonra,yataktan kalkıp ne giysem diye bakınırken elime geçen 1-2 parçayı hemen üzerimde buldum. Kendi kendime allahım ne kadar stil sahibiyim(!) demeyi de ihmal etmedim tabiki...

Giydiğim jeanin altına,siyah spor ayakkabılarımı da geçirdikten sonra,tamamdım. Koşar adım merdivenleri indim,anneannem hazır beni bekliyordu.

Ben kapıya yöneldiğimde ne yapıyor bu kız diyen gözlerle bana bakınca "N'oldu?" deyiverdim. Çünkü kankamla konuşuyorum ben.(!) Yine beni garipseyen bir ifadeyle "Kahvaltı etmeyecek misin?" diye sordu. Allah aşkına ben, evde yalnızken hangi öğün ne zaman yenir bilmeyen insana, böyle bir soru...Olacak iş değildi. Ama tahmin edildiği üzere,anneannemi bu şekilde yanıtlamamıştım. "Yeterince geç kaldık,okulda bir şeyler atıştırırım artık." diye cevap verdim. O da fazla üstelemedi ve evden ayrıldık.

Taksiden inip,etrafa bakındığımda okulum olduğunu tahmin ettiğim binayı gördüm. Gayet gösterişli olmasının yanısıra,devlet okuluydu da. Ben anneannem bu kadar üstüme düştükten sonra tam tersine,bir kolej bekliyordum. Ama anlaşılan ters köşe yapmıştı.

Ben okulu incelemeye dalmışken,anneannem tekrar konuşmaya başladı. Sanırım yine uzun bir cümle gelecek diye düşünmeden edemedim. "Tenis oynadığından,canının sıkıldığından bahsediyordun. Bak bu okulda araştırmalarıma göre her türlü aktivite mevcut." Eh,yine de çok uzun sayılmazdı.

Okula doğru yürümeye başladığımız sırada aklımdan,normal anneanneler tonton,sessiz,sakin olurlar ayrıca bu kadar çok her şeyi araştırmazlar gibi birçok,benim anneannemle tezat şeyler geçti. Ama bu özelliklerinin yanısıra,beni bunaltmıyor ve çok karışmıyordu da. Daha birkaç gün olmuştu tabi,ilerleyen zamanlarda her şey daha netleşecekti. Bendeki bu yetenek nedir bilmiyorum ama her şeyi 2 dakika içinde beynimde analiz edip,bir sonuca bağlıyordum. Biraz anormal bir durumdu sanırım..

Anneannem okula daha önce de gelmiş olacak ki eliyle koymuş gibi müdürün odasını buldu,kapıyı hafifçe tıklatıp içeri girdik. Ve müdür değilde,müdürün bayan versiyonu ile göz göze geldim. Canıma okumak istermişçesine delici bakışları vardı adının Selma olduğunu öğrendiğim sevgili,hoş bakışlı,yeni müdüreciğimin.

Bakışlarını şükürler olsun ki, üstümden çektikten sonra "Hoş geldiniz."deyip ayağa kalktı. Anneanneme dönerek "Sunacığım,sen burada bekle. Kahven az sonra gelir ben de kızımıza yeni sınıfına kadar eşlik edeyim." dedi,bana olan bakışlarının tam tersi bir sevecenlikle. Anneanneme gülümseyerek,ben de odadan ayrıldım.

Biraz daha hızlanarak Selma Hanıma yetiştim. Sınıfın önüne gelmiş olacağız ki durdu ve tabi ardından ben de. "Gel bakalım." dedi ve bu sefer ne kadar ilginçtir ki bana da gülümsedi. Demek ki ben de bir sorun yokmuş bunu da anlamış oldum.

DöngüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin