Cemburu Ke?

78 4 0
                                    

Aku pun masuk ke bilikku setelah selesai peristiwa melanggar si dia,Irfan.Aku melakukan kerja-kerjaku dengan fokus dan teliti.Walaupun aku tahu ada seseorang yang aku sangat sayang di situ.Aku jenis yang sangat menitikberatkan tentang kerja.Itulah sebabnya walaupun aku dengan irfan satu kelas masa belajar di kolej matrikulasi dulu. Aku tak pernah hilang fokus masa belajar.Bagi aku masa belajar kita belajar.Masa gembira kita gembira.Masa untuk merindui kita merindu.Hahaha.Poyo je aku ni.

Okay back to our story.Ketika aku sedang asyik memeriksa fail-fail itu.Ketukan dari pintu kedengaran.
"Tuk,Tuk,Tuk".

"Masuk" kataku.

Pintu dibuka dan kelihatan seorang lelaki yang agak ku kenali.

"Ehhh,Encik Aidil.Jemput Encik duduk" kataku kepadanya dengan senyuman.

"Yelah" balas Encik Aidil ringkas.

Aku pandang dia.Dia pandang aku.

"Ehh dia ni dah kenapa masuk bilik aku.Lepas tu diam je" kataku dalam hati.

"Encik Aidil ada apa datang bilik saya ni?" kata aku kepada Encik Aidil.

"Ohhh saja.Nak tengok awak.Macam mana kerja okay?" kata Encik Aidil kepadaku.

"Ok je. Cuma saya rasa.Banyak lagi ni saya kena belajar" balasku.

"Ohhh tak pe awak budak baru belajar kan?Belajar perlahan-lahan nanti okay la tu" kata Encik Aidil.

"Hmmm okaylah saya nak balik office apa-apa yang awak nak minta saya tolong.Telefon je saya okay?" kata Encik Aidil lagi.

"Ermmm.Okay,Encik Aidil" kataku.

Encik Aidil mengatur langkah untuk keluar ke bilik.

"Choppp.Awak nanti balik dengan saya okay?Saya jemput pukul lima nanti"kata Encik Aidil.

"Ehhh tak pe la,Encik Aidil.Saya naik teksi je nanti" kataku.

"Ehhh.No!No!No!Saya hantar awak ke sini saya hantar awak balik ya.Dengar arahan boss jangan degil" kata Encik Aidil lalu beredar keluar.

################################

Tepat pukul lima aku pun menunggu kehadiran Encik Aidil.Setelah setengah jam menunggu kehadiran Encik Aidil,ada seseorang yang menyapa ku dari belakang.

"Tak balik lagi ke,Nisah?Dah pukul berapa ni" kata Encik Irfan.

"Ermmm,Encik Irfan.Saya tengah tunggu Encik Aidil.Dia kata tadi nak ambil saya sebab kereta saya dekat office dia" balasku.

"Apa ni berencik-encik dengan aku.Panggil aku Irfan.Kau dengan aku bukan tak kenal pun sebelum ni" kata Irfan.

"Ermm.Okayla.Tapi kat luar je tau dekat office aku kena panggil kau 'Encik'" kataku.

"Yalah2.Jom lah aku hantar kau balik.Risaulah aku nak tinggalkan kau dekat sini.Sini kl tau bukan Sabak Bernam rumah kau tu.Itu kampung lainlah.Kat sini macam-macam kes kau tau ada perempuan yang kena rogol la.Lepastu kan dia kena bunuh pula.Kesian betul" kata Irfan bagi menakut-nakutkanku.

"Kau ingat aku takut.Kau lupa ke pasal 'flying kick' aku?" balasku ringkas.

"Tapikan orang kat sini kata roh dia tak tenteram.Dia selalu kacau orang lalu kat sini.Apatah lagi orang yang tunggu kat sini.Lagi dia suka kacau.Okay la kalau kau tak nak ikut tapi jadi apa-apa aku tak tanggung" kata Irfan.

Setelah itu,Irfan pun berlalu pergi ke arah tempat meletakkan kenderaan.

"Irfan!!!Kejap!!!" aku merit kepadanya.

I Will  Be Waiting For YouWhere stories live. Discover now