Aidil pergi ke taman,tempat dia selalu sendiri jika ada masalah dan tempat di mana dia meluangkan masa setiap pagi untuk bersenam.
"Hai"tegur Wati.
"Assalamu'alaikum"kata Aidil apabila menoleh ke belakang ke arah Wati.
"Waalaikummusalam"jawab Wati.
"Awak buat apa dekat sini?Anisah mana?"kata Wati kepada Aidil.
"Saya saja nak hirup udara segar.Awak buat apa dekat sini?"kata Aidil kepada Wati.
"Oouhh.Saya saja jogging petang2 macam ni.Mengisi masa lapang.Ehhh.Awak tak jawab lagi soalan saya.Anisah mana?"kata Wati kepada Aidil.
"Anisah dekat rumah dia la"jawab Aidil dengan suara sedikit meninggi.
"Uuu janganlah marah.Saya tanya je"kata Wati kepada Aidil.
"Minta maaf saya tak sengaja.Saya tak berasa sihat sikit"kata Aidil kepada Wati.
"Awak sakit?Awak demam ke?"kata Wati kepada Aidil.
"Tak adalah.Saya pening je.Okla saya nak balik"kata Aidil kepada Wati.
"Ehhh.Awak dah nak balik dah.Awal lagi ni.Jomlah kita pergi minum dulu ke?"kata Wati kepada Aidil.
"Tak apalah Wati.Saya penat.Saya nak balik"kata Aidil kepada Wati lalu beredar.
"Kau ingat kau boleh lari dari aku,Aidil.Aku akan buat kau datang cari aku nanti"kata Wati sendirian.
################################
Keesokkan harinya.Di Zainal Holdings.
"Jom keluar makan tengahari nak?"kata Aidil kepadaku melalui sms.
"Boleh"jawabku ringkas kepada Aidil.
"OK,time lunch nanti saya ambil awak"kata Aidil kepadaku.
"Ok"jawabku kepada Aidil.
Tepat jam 12 tengahari,Aidil datang menjemputku.
"Kita nak pergi makan mana?"tanyaku kepada Aidil apabila aku menaiki keretanya.
"Awak nak makan mana?"kata Aidil kepadaku.
"Tak kisah.Saya ikut je"kataku kepada Aidil.
"Okay"jawab Aidil.
Aidil kemuadian memandu kereta.
Kami makan di restoran Old Town White Coffee.
"Waaa.First time ni awak bawa saya makan restoran macam ni.Ada apa2 ke?"kataku kepada Aidil.
"Tak ada apa2 la.Saja je bawa awak pergi restoran macam ni hari ni.Ehhh bukan saya tak nak bawa ya.Awak tu lebih suka makan dekat gerai2 tepi jalan,kedai mamak bagai"kata Aidil kepadaku.
"Ye la.Saya suka makan dekat kedai2 macam tu.Murah lagi sedap.Kalau kedai macam ni mahal la"kataku kepada Aidil.
"Hahaha.Duit saya la.Saya belanja awak jangan risau"kata Aidil kepadaku.
"Ye la,duit awak.Saya ni jenis yang tak suka membazir sangat" kataku kepada Aidil.
"Yela2.Dah jom kita makan nanti lambat pula nak balik office"kata Aidil kepadaku.
Setelah habis makan,Aidil menghantarku pulang ke pejabatku semula.
Sebelum melangkah keluar.
"Anis"panggil Aidil.
"Ya?"jawabku.
"Saya minta maaf tapi saya...Saya..."kata Aidil kepadaku.
"Kenapa ni?Kenapa nak minta maaf pula?Awak tak ada buat salah la"kataku kepada Aidil.
YOU ARE READING
I Will Be Waiting For You
Teen FictionDalam ni ada poem then baru cerita.Siapa yang tak nak baca poem boleh skip.