Deel 2: bij het hek

46 5 2
                                    

POV Lisa
Als ik het briefje open maak en lees schrik ik. Van wie is dit?? Op de voorkant staat Lisa maak dit open als niemand het ziet. Oeps denk ik te laat gezien. Ze leest verder. Kom alleen in de pauze naar het hek. Ik schrik Nina ziet het en komt op me af. Heeyy lies wat is er. Ik twijfel zal ik het vertellen of.... Ik besluit om het toch maar te doen. Ik laat haar het briefje lezen. Nou dat is toevallig ik heb van de week precies zo'n zelfde briefje gekregen. Ik kijk haar vragend aan en vraag haar wat het was en wie en of het eng is. Want eerlijk gezegd ben ik doodsbang. Nina zegt niks maar als ze ziet dat ik zo bang ben zegt ze: lies het is heel grappig alleen je moet het niet aan je ouders vertellen en er alleen heen gaan. Ik vind het allemaal vaag wat Nina zegt want waarom mag ik het niet aan mijn ouders vertellen. Opeens staan er allemaal meiden om me heen en ze willen allemaal het briefje lezen. Ik bedoel want wat willen de mensen die dit bedacht hebben gaan doen als iedereen het weet. Willen ze me ontvoeren? Ik heb geen idee wat ik nou moet doen, ik ben doodsbang. Maar aan de andere kant het is onder Frans in mijn etui gelegd dus het moet iemand uit de klas zijn. Ik weet het echt niet want misschien doet iemand het wek voor iemand anders of.... Er stromen allerlei gedachten door me heen blijheid, boosheid, bangheid en nog veel meer. Onderweg naar o&o doet iedereen of er niks gebeurd is ik probeer het te vergeten want waarschijnlijk kan ik er later wel om lachen. Als we bij o&o zitten roept Elise me ik loop naar haar toe en vraag wat er aan de hand is. Ze laat me ook een briefje zien waar bijna hetzelfde opstaat als op mijn briefje. We besluiten om samen in de pauze naar het hek te gaan. Als de bel is gegaan. Rennen Elise en ik op het hek af ik ben nog steeds bang maar Elise zegt dat er niks kan gebeuren ik vertrouw haar dus het zal vast wel allemaal een grap zijn van iemand die stoer probeert te zijn. Als we bij het hek staan zien we nog een briefje liggen.

Een wereld zonder mijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu