6

119 12 3
                                    

Samuel
Ik zit met de jongens en Ceyda backstage. Wat ik nog steeds niet snap. Want Jai en Ceyda hebben een enorme hekel aan elkaar, nog steeds eigenlijk. Maar ja, ze moet doen wat ze wilt doen. 'Ik heb Leanne gezien,' zeg ik. De jongens kijken me raar aan. 'Ohja, dat had ik nog niet verteld. Twee weken geleden ben ik een meisje op Twitter gaan volgen. Ze is echt super knap, en ze zei dat ze vandaag hier zou zijn. En ze stond vooraan. Bij nog 4 andere meisjes,' vertel ik. 'Ohja, ik weet wie je bedoeld. Welke van die meisjes was het dan?' vraagt Kaj. 'Die donkerblonde met dat zwarte Adidas shirt.' Kaj knikt. 'Ik vond dat andere meisje wel mooi, met die bruine haren,' zegt Kaj. 'Celina.' De jongens kijken me aan. 'Ik stalk de insta van Leanne en daar tag't Leanne ze altijd apart op de foto's,' zeg ik. De jongens schudden lachend hun hoofd.

Ceyda
Je vraagt je vast af waarom ik hier ben? Ja, ik haat Jai nog steeds heel erg. Nou ja, soort van. Maar nadat het uitging werd ik zo'n lastig kind voor mijn ouders dat ze niet meer voor me konden zorgen. Toen ben ik op straat gezet, letterlijk. Ik had zo'n uitbarsting gekregen dat mijn vader mij op straat heeft getild. 'Je mag terugkomen zodra je je weer kan gedragen,' had hij gezegd. Ik zwierf ongeveer twee dagen over straat zonder iets. Mijn mobiel lag nog thuis, alles lag thuis. Kleren, eten, mobiel, alles. Toen kwam ik Shaker tegen. Hij heeft gezegd dat ik bij hem thuis kan wonen en ik was en ben hem super dankbaar. Maar doordat hij met B-Brave werkt was het wel moeilijk om Jai te negeren. En vandaag zei Shaker dat hij mee moest met de jongens. En hij verplichte me zowat dat ik ook mee moest. Dus nu ben ik hier. Het contact met mijn ouders is ook helemaal weg en daar zit ik soms nog best wel mee, want ik mis ze.
Terwijl de jongens over die meisjes praten die daar stonden loop ik naar Shaker. 'Ik ga even rondlopen door de kermis en zo,' zeg ik. Shaker knikt en ik loop naar buiten. Er staan veel gillende meisjes die gelijk naar mij kijken zodra ik langs ze heen loop. Ik reageer er niet op en loop door de kermis. Ik kijk naar de grond als ik voel dat ik op iets sta. Ik pak het op. Het is een ketting met een rondje waar oceaanblauw in zit en hij is super mooi. 'Hee,' hoor ik achter me. Ik draai me om en zie een meisje staan. 'Heb je misschien een ketting gezien? Ik ben hem hier verloren.' Ik houd de ketting voor haar. 'Deze?' vraag ik. Het meisje knikt. 'Dankje, Ceyda.' Ik glimlach en kijk hem dan aan. 'Sorry, ik ken je van Jai en zo,' zegt ze. Ik knik. 'Ik ben Laura.' 'Een vriendin van Leanne?' vraag ik. 'Hoe weet je dat?' vraagt ze verbaasd. 'Sam vertelde net over een Leanne en toen ging het gesprek van hem en de jongens over Leanne en haar vier vriendinnen en toen liet Sam foto's zien en toen ja.' Laura kijkt me aan. 'Je gaat nu toch niet gillen? Omdat de jongens van B-Brave naar jullie foto's kijken?' vraag ik. Laura lacht en schudt haar hoofd. 'Nee.' 'Pff, gelukkig,' grinnik ik. Ze doet haar ketting weer om. 'Veel plezier nog,' zeg ik. 'Bedankt, jij ook.' Laura loopt weg en zuchtend loop ik door. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat ik een gemiste oproep heb van Shaker.

Shaker: Waar ben je?
Ik: Op de kermis, dat had ik toch verteld
Shaker: Jaa, maar ik bedoel waar? Want dan komen de jongens en ik daar

Neee, niet de jongens. Ik laat maar niet merken dat ik het niet wilt. Ik vertel waar ik ben en hang dan op. Ik ga op een bankje zitten om te wachten op de jongens. 'Eindelijk,' mompel ik tegen mezelf als ik ze zie lopen. Ik sta op en als ze bij me staan lopen we naar de suikerspin kraam. De jongens halen allemaal een suikerspin. 'Jij ook, Cey?' vraagt Shaker. Ik schud mijn hoofd. 'Dankje.' Mijn humeur kan zo erg veranderen door Jai. Gewoon in een seconde. We lopen door terwijl hun hun suikerspinnen zitten te eten. Ik kijk om me heen en zie Laura en haar vriendinnen lopen. Misschien mag ik wel met hun mee, dan hoef ik niet met de jongens. 'Ik ga even naar hun.' Ik loop naar de meiden. 'Hee,' zegt Laura. 'Hee, misschien raar dit, maar is het erg als ik met jullie meega? Ik kan Jai echt niet meer uitstaan,' vraag ik. 'Nee, gezellig,' zegt Senna. Ik glimlach opgelucht en met z'n zessen lopen we door de kermis. 'Hoezo zijn jij en Jai eigenlijk uit elkaar?' vraagt Celina. 'We hadden geen tijd voor elkaar, volgens hem.' De meiden kijken me aan. 'Vind je hem nog leuk dan?' vraagt Laura. Ik schud mijn hoofd. 'Nee.' Laura knikt. 'Weet je, we slapen vanavond met z'n allen bij mij thuis. Wil je ook komen?' vraagt Laura. 'Jaa, leuk!' Ik app Shaker dat ik met Laura mee ga en doe gelijk mijn mobiel weer weg. Na een tijdje is het tijd om te gaan. We gaan naar Laura's huis en lopen naar binnen. 'Zijn je ouders er niet?' vraagt Senna. Laura schudt haar hoofd. 'Ik heb ervoor gezorgd dat ze dit weekend weg zijn.' We knikken en helpen Laura met de matrassen. 'Wie wil helpen met snacks en drinken?' vraagt ze. 'Ik help wel.' Ik sta op en loop met Laura naar de keuken. We praten over B-Brave en ondertussen pakken we de snacks. 'Wie is je favoriet eigenlijk?' vraag ik. 'Cassius.' Ik glimlach en knik. 'Het verraste me, dat jullie zo rustig bleven terwijl de jongens ook in het park liepen,' zeg ik. 'Ik ben fan, maar ik ben ook 17. Ik flip hem dan niet echt. Ik bedoel het zijn ook gewone jongens.' Ik knik dat ze gelijk heeft.

---
  Vote and Comment

Xx

Another boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu