14

89 11 2
                                    

Jai

Net is Laura weggegaan. We hebben een uur hier gezeten en heb haar verteld over hoe het met Ceyda zit. Het luchtte wel echt op. Ik voel me nu veel beter. Ik loop het cafeetje uit en loop recht tegen de jongens aan. 'Hee,' zegt Samuel. 'Hee.' Samuel glimlacht. 'Ga je mee wat drinken?' vraagt Dioni. 'Uh nee, heb net al gehad met Laura,' zeg ik. 'Waar is ze nu dan?' vraagt Cassius. 'Naar het huisje. Ze voelde zich ineens niet goed.' 'Ga me nu niet vertellen dat je tegen haar hebt gezegd dat je Ceyda leuk vindt,' zegt Kaj. Ik kijk hem aan. 'Hoezo?' De jongens zuchten. 'Laura vindt je leuk.' Mijn ogen worden groot. 'Fuck...' Ik haal mijn handen stressend door mijn haar. 'Wat is er?' Leanne en Celina komen erbij staan. 'Onze domme Aziaat heeft tegen Laura verteld dat hij Ceyda leuk vindt,' zegt Samuel. Leanne en Celina kijken me met een niet echt blij gezicht aan. 'Jaa sorry! Wist ik veel dat ze me leuk vond,' verdedig ik mezelf. 'Denk even na. Waarom ging ze anders niet mee?' vraagt Celina. 'Je bent echt zo dom.' Ik zucht. 'Ik ga naar der toe.' Leanne loopt weg samen met Celina en ik kijk de jongens aan. 'Sorry, maar we hebben geen idee hoe je dit kunt fixen.' 'Ja, dat dacht ik al.'

Leanne

Celina en ik lopen het huisje binnen en zien Laura op de bank zitten. 'Hee.' Laura kijkt op en we gaan naast haar zitten. 'Jai heeft me verteld-.' Ik onderbreek haar. 'We weten het al.' Laura knikt. 'Er zijn andere leuke jongens.' Laura grinnikt zacht. 'Maar de enigste die ik wil is Jai,' zegt ze. 'Nee joh, zijn echt nog wel anderen. Je vertelde toch over een jongen bij jou op school?' zeg ik. 'Jaaa, die jij en die vriendin van jou pizza noemen.' Laura knikt. 'Maar die vind mij niet leuk. Want ten eerste, in Hengelo is die heel populair. En bij mij op school al helemaal,' zucht ze. 'Dat komt wel goed. Wij gaan wel met hem praten,' zegt Celina. 'Nee echt niet. Daar heb ik geen zin in.  En de reden dat ik hem leuk vind is omdat hij op Jai lijkt. En van vriendinnen uit mijn voetbalteam wordt gezegd dat hij fuckboy is en doet hij alsof hij iedereen kent en zo.' 'Nee, dat is niet echt handig.' De deur gaat open en wij alle drie kijken tegelijk op. 'Uh hee,' zegt Jai. 'Hee.' Laura's stem begint ineens te trillen. 'Kunnen we praten? Met z'n tweeën?' Laura slikt en knikt. Celina en ik lopen naar de kamer van mij en Samuel en luisteren af.

Laura

Jai komt naast me zitten en ik kijk hem aan. 'De meiden zeiden dat je me leuk vindt. En nu zijn ze boos. Sorry, ik had niet tegen je moeten zeggen dat ik Ceyda leuk vindt.' 'Hoezo niet? We zijn toch beste vrienden? En die vertellen elkaar dat soort dingen,' zeg ik. 'Niet waar. Nou ja, wel waar. Maar ik had wel kunnen raden dat je me leuk vindt. Je ging niet mee, deed heel kortaf en zo.' 'Toen bij die show dat Cameron en Ceyda kwamen kijken? Dioni zei me dat je haar nog leuk vond.' Jai slikt. 'Ik...' Ik schud mijn hoofd. 'Het is goed, Jai. Ik ben niet boos.' Ik probeer zo echt mogelijk te glimlachen en gelukkig gelooft Jai het. 'We gaan eten!' De jongens en andere meisjes komen met veel lawaai binnen. 'Ow sorry,' zegt Dioni. 'Niet erg. We zijn net klaar met praten. Mag ik mee-eten?' vraagt Jai. Ik slik en de jongens knikken. Een paar gaan  in de auto van Samuel en een paar in die van mij en rijden naar het restaurant. We gaan zitten en bestellen eerst wat drinken.

Ceyda

'Cam, hoelang blijf je hier eigenlijk?' vraagt Samuel. 'Hij blijft hier wonen,' zeg ik blij. 'Ik heb hier een huis gekocht,' zegt Cameron. 'Super leuk,' zegt Farah. Ik ben blij dat iedereen Cameron een beetje mag. We kijken door de menukaart en ik ga voor een pizza. We bestellen ons eten en de ober loopt dan weg. 'Jai, slaap je ook weer bij ons?' vraag ik. 'Er is geen plek meer.' 'Echt wel, bij Laura is nog wel,' zeg ik. Jai slikt en knikt. 'Ik zie wel.' Na tien minuten krijgen we het eten en eten we allemaal.

We zitten met z'n allen in de woonkamer en spelen truth or dare. Heel kinderachtig, maar iets beters konden we niet verzinnen. 'Jai, truth or dare?' vraagt Kaj. 'Uh dare.' 'Zoen Lau,' zegt hij. Jai geeft hem een dodelijk blik en gaat naast Laura zitten. Hij duwt zacht haar kin zijn kant op zodat zij hem aankijkt. Ik kijk naar Laura die hier volgens mij niet blij mij is. Jai zoent Laura zacht en de jongens beginnen te schreeuwen. Terwijl Laura een beetje tegenstribbelt gaat Jai gewoon door. Het is zielig voor Laura, want volgens mij wilt ze echt niet.

---
Sorry voor dit stomme hoofdstuk
Geen inspiratie
Vote and Comment
Xx

Another boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu