13

83 10 3
                                    

Leanne

Ik word wakker in Samuels armen en zie dat hij nog slaapt. Langzaam en voorzichtig sta ik op en loop ik naar de 'woonkamer'. Het is niet echt een woonkamer. Gewoon een kamer met een bank, open haard maar ook de keuken. 'Hee,' begroet ik Ceyda, Cameron en Farah. 'Hee.' Ik ga bij ze zitten en kijk naar de televisie. 'Er is hier geen Nederlandse televisie,' zegt Ceyda. Ik zucht. 'Handig. Dan ga ik maar douchen. Hebben jullie al ontbeten?' Vraag ik. Ceyda schudt haar hoofd. 'We wachten tot iedereen wakker is.' Ik knik en loop naar de badkamer. Ik kleed me uit en neem een warme douche.

Als ik helemaal klaar ben loop ik naar de woonkamer en zie dat ze bezig zijn met tafel dekken. Ik help ze en als we klaar zijn gaan we vast zitten. 'Cassius en Sam slapen nog,' zegt Dioni. 'Ik maak Sam wel wakker,' zeg ik. Ik loop naar de slaapkamer van mij en Samuel en zie Samuel die nog diep ligt te slapen. Moet ik rustig of wild doen? Aangezien ik niet wilt dat hij een ochtendhumeur krijgt kies ook voor de eerste optie. Ik schud hem zacht wakker en noem een paar keer z'n naam. 'Mmh?' mompelt hij met z'n ogen nog dicht. 'Kom je eten?' vraag ik. Samuel knikt en ik loop de kamer uit. Cassius schuift net aan en ik ga weer op mijn plek zitten. Niet veel later komt Samuel naast me zitten en geeft me een kus. 'Komt Jai vandaag mee?' vraagt Dioni. Samuel schudt zijn hoofd. 'Hij zei dat hij liever bij zijn familie bleef.' Dioni knikt en we eten ons ontbijt op. 

Terwijl iedereen, behalve Ceyda en ik, zich aan het klaarmaken is om te skiën zitten Ceyda en ik op de bank. 'Jai doet raar de laatste tijd,' zegt Ceyda dan. Ik knik instemmend. 'Het is alleen zo stom dat hij het niet wilt zeggen.' Weer knik ik. 'Klopt, we kunnen het vragen. Gewoon wij tweeën,' zeg ik. Ceyda knikt en net als we besluiten Jai te bellen gaat de bel. Ik loop naar de deur en doe open. 'Laura?' vraag ik verbaasd. 'Hee.' Ik geef haar een knuffel en laat haar dan binnen. 'Wat doe jij hier?' vraag ik verrast. 'Ik besloot toch te komen. Ik laat dit niet verpesten door een iemand.' Ik glimlach en we lopen naar Ceyda. 'Hee,' zegt ze en ze geeft Laura ook een knuffel. 'Jai is hier toch niet,' zeg ik. 'Want?' Laura en ik gaan ook weer zitten. 'Hij is bij zijn familie die hier blijkbaar ook aan het skiën is. Misschien dat hij komt als we zeggen dat jij er nu ook bent,' zegt Ceyda. Laura glimlacht en schudt haar hoofd. 'Dat hoeft niet.' 

Laura

Natuurlijk wil ik dat hij komt, maar ik weet dat hij zijn familie erg gemist heeft dus dat ga ik niet verpesten. 'We wouden hem net bellen om te vragen waarom hij zo raar doet.' Ik kijk Ceyda aan. 'Doet hij raar dan?' vraag ik. Ceyda en Leanne knikken. 'Hij verbergt iets voor ons allemaal en daardoor gedraagt hij zich anders.' Ik knik. 'Vreemd,' denk ik in mezelf. 'Lauraaaa.' Ik kijk op en Farah staat er. 'Hee.' Ik geef haar en knuffel en niet veel later heb ik de rest ook begroet. 'Kom je mee skiën?' vraagt Cassius. Ik schud mijn hoofd. 'Ik heb een hekel aan skiën. Ik ga wel kijken.' Cassius knikt en we lopen het huisje uit. We lopen naar een plek waar ze willen skiën en terwijl ik ga sta kijken gaan ze naar de skilift. Ik wacht tot ze boven aan de berg zijn en kijk hoe ze met z'n allen naar beneden skiën. Ik grinnik zacht en ze gaan weer naar de skilift. Ik kijk om me heen en zie in de verte een jongen met twee kleinere jongens. Ik kijk naar ze en zie nu pas dat het Jai is. Moet ik erheen gaan of niet? Ik zucht en besluit het maar niet te doen. 

Na een tijdje begin ik het best koud te krijgen en zeg ik tegen de anderen dat ik terug ga. Ik steek mijn handen in mijn jaszakken en loop naar het huisje. 'Hee.' Ik draai me om en zie Jai staan. 'Hee.' Jai loopt dichter naar me toe. 'Ik dacht dat je niet ging,' zegt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Ik besefte dat de redenen waarom ik niet ging maar raar waren.' Jai kijkt me aan en knikt. 'Maar ik dacht dat jij met de jongens was?' zeg ik alsof ik het nog niet weet. 'Ja, maar toen hoorde ik dat jij niet kwam en belde mijn oom mij en vroeg of ik daar kwam slapen. Leek me leuker dan met allemaal stelletjes.' Ik knik begrijpend. 'En ik heb ze ook lang niet meer gezien.' 'Ik snap je,' zeg ik. Jai glimlacht. 'Ik wou net terug gaan naar het hui-.' Jai onderbreekt me. 'Zullen we ergens wat drinken?' Ik knik dat het goed is. Jai zegt tegen zijn oom en tante dat hij weggaat en we lopen naar het soort van cafeetje hier. 'Wat wil je?' vraagt hij. Hij pakt zijn portemonnee. 'Uh warme chocomelk.' Jai knikt en bestelt voor zichzelf een flesje bier. 'Laat me raden? Jij weet ook al van mijn 'verslaving'?' vraagt hij. Ik slik en knik. Zuchtend betaalt hij en gaan we aan een tafeltje zitten. 'Waarom ben je eigenlijk verslaafd?' vraag ik terwijl ik mijn mok vast houd zodat mijn handen wat warmer worden. 'Ik denk gewoon stress. Door alchohol gaat die stress weg, geloof ik.' 'Van alchohol gaat je stress niet weg. Want zodra je weer nuchter bent komt alles terug,' zeg ik. Jai knikt. 'Dat klopt. Maar soms is het idee, geen stress aan je hoofd, toch wel een fijn idee.' 

---

Vote and Comment 

xx

Another boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu