chapter 5

762 43 7
                                    

Bab 5 (makeluk!)

Nama aku Muhammad zafri Aiman.niat aku malam ni nak tidur lewat.nak tengok cerita hantu.Aku mula tengok cerita hantu sejak sekolah rendah lagi.cume bila sekolah menengah ni,aku agak busy nak tengok.so jarang lah aku tengok.

Aku teringat first time depa semua tahu yang aku sebenarnye gile citer hantu.masing2 terkejut.

Aku bukannye sesempurna yang depa pikirkan.kalo Allah bukak aib aku..tak mungkin depa nak kawan dengan aku (ayat twitter)

Aku melangkah menuju ke pintu dorm.niat nak tutup tapi. .

Zahin masih di beranda bersama..

Aku terdiam.memandang zahin.

Zahin memandang tepi kananya dengan pelahan.mungkin dia sedar something wrong.aku pergi ke zahin .niat nak tarik tangan die sepantas sasuke.

Tetapi aku terkaku.

''kau kenapa L?diam je seharian ni..?'' Tanya zahin selepas pandang kedepan semula..zahin tanya tanpa melihat seseorang ditepinya

Diam.tiada jawapan.

L? dahi aku berkerut.aku masih didalam dorm.L ada didalam dorm sedang membaca komik!.aku melihat zahin di luar dari dalam dorm.bukan die dh pandang ke makeluk tu..apesal tk terkejut..aku keliru

Tiba2 aku berwaspada..patut ke aku keluar dan tarik zahin.atau tunggu zahin disini.kenapa dia panggil makeluk sebelahnya L? why ? aku tercegat disitu .tepat memandang makeluk disisi zahin

Keadaannye sperti manusia.kurus macam sekeping.rambut panjang( tapi tak lebat.nipis) ,pakai gaun putih..astahgfirullah.

Aku tutup mata.tarik nafas dan lepas.

Aku segera pergi ke zahin dan menepuk bahu sebelah kirinye.zahin seperti terkejut.

tak berani aku pegi sebelah kanannye.aku kat sebelah kiri ni pon makeluk tu pandang.

Aku perasan something.makeluk tu macam xde mate.

Aku segera melarikan pandangan aku.aku memandang zahin

''weh bro.dah malam ni.jom masuk''kata aku.

''kau ke? Weh L jom..eh hilang da?''zahin memandang kekanannya .aku pon melihat kekanannya..

Terlihat makeluk tu buat spiderwalk..ala2 dalam citer exorcist yang die spiderwalk kat tangga tu.ternganga mulut aku.tapi yang aku peliknya.zahin muke die tak member reaksi pon..hanya blur saje terpancar dr mukanye.

Takkan aku sorang je Nampak.

'erkk..ermm..L..L dh..dh masuk dalam .''kata aku dengan gagap .makeluk tu spiderwalk semakin jauh dr tempat aku berdiri.tapi masih Nampak susuk tubuhnya.

.zahin hanya mngelengkan kepalanya. Lalu die masuk kedalam dorm.

Aku terdiam memandang hallways.makeluk tu tiba2 berhenti drpd melakukan spiderwalk.dan bangun.

Die membetulkan sendi2nya..terutama dibahagian leher..kedengaran tulang dilehernye..

''krekk krekk krikk krekk''

Die berdiri tegak memandang tepat pada aku.aku terkaku,,seperti tak boleh bergerak..seperti dalam cerita hantu yang aku tengok.

Kekadang sampai aku marah dpn laptop sebab pelakonnya taknak lari time Nampak hantu.sekarang ni..

Aku paham kenapa tak lari..kaki tak boleh bergerak.sehingga lah.

'Zafri!''zahin melaung memanggil nama aku.aku terkejut .segera masuk kedalam dorm.aku tak berani nak pandang semula makeluk tu.,

hostel kami HAUNTED?Where stories live. Discover now