chapter 9

550 52 32
                                    

Bab next

Aku membuka mata.kedengaran seperti seseorang sayup2 memanggil nama aku..

'' asyraf ~ ~ ''

Aku duduk lalu memegang kepala aku..

Aku cube untuk ingat apa yang dah berlaku..

''tinggg... tingg''

Kedengaran duit syiling jatuh..dan saat itu juga aku teringat apa yang dah berlaku..

Flash back

><><><><><><><><

''look..korang yang ikut aku kan..so ..diam dan tengok je apa aku nak buat..kalau korang nak balek sangat...dipersilakan!'' kata Paan bengang sambil menunjuk pagar keluar..

Paan pergi meninggalkan kitorang semua...

''paan!!'' suara kami memanggil paan kuat memecahkan kesunyian di bangunan freaking seram ni.

''jom ! pergi kejar dia..bukannye boleh peercaya kat budak bodoh tu! '' kata Danish dgn tegas..

Kami pon berlari cuba untuk mengejar paan..

Saat di tingkat dua..kami Nampak seperti kelibat paan sedang belari masuk ke salah satu dalam kelas tu..

Kami segera mengejar kelibat itu..aku di belakang sekali . . berlari pelahan

Semputt oiii semput..

Lama kelamaan aku stop..sebab keletihan

''ha..haahh..semput aku ..baru lari sikit''

Tangan aku memengang lutut,,mcm tunduk ler..sebab semput..semput sebab tak larat.

Aku berjalan menuju ke kelas yang depa semua pegi..saat aku nak pegi ke kelas itu..aku Nampak seperti kelibat kucing di dalam kelas sebelahnye..aku pencinta kucing..lalu aku pergi ke kelas sebelah bukannye ke kelas yang depa semua pegi tu..

Aku masuk ke kelas itu..

''kotorrnye'' aku melambai2 tangan untuk mengelak daripada muka aku kene debu..

Didalam kelas tersebut..aku langkah dengan pelahan2..

''meoww...meowww'' aku cuba untuk memanggil kucing tersebut..

Kalo boleh aku nak bawak balek..

Saat di dalam kelas di bahagian belakang,hujung penjuru..

Aku terlihat badan kucing tersebut..kepalanya aku tak Nampak..aku mendekatkan diri dengan pelahan2 sambil memanggilnye..

''meoww..tshk tshk..meoww''

Kucing itu kelihatan makan sesuatu.seperti bangkai..kemungkinan tikus...aku tak Nampak kepalanya..sebab gelap..aku hanya Nampak badannya.

Saat aku hampir dengan kucing itu...aku baru sedar..tu bukan kucing biasa..

''ke ..kk..kepa...kepala...'' aku menelan air liur...tangan kanan aku masih menunjuk kucing itu..

Kucing itu mula menunjukkan anggotanye sepenuhnya.

Kepalanya bukan lah kepala kucing..tetapi kepala budak !..

Kucing itu berkepalakan kepala budak kecik..seperti umur ¾ tahun

Aku mengundur belakang..

Lebih mengejutkan...

Makeluk itu seperti makan.. tangan manusia !..

Badannya sehingga leher adalah kucing..hanya kepalanye budak..

hostel kami HAUNTED?Where stories live. Discover now