''aku kene kacau '' kata ash dengan zafri serentak . depa buat eye contact dengan riak terkejuttt.
Aku Danish aqmal, memandang depa berdua dengan riak muke yang blur...kalau x dptt bayangkan mcm mne muka aku..
Muka aku ala2 muke budak comel tengah blur..macam tu lah comel nye..erk?
Ahahahahahahhaahhahahahahaahahahhahaha (author gelak brsendirian ..well..tiba2 syok sendiri,, *palm face)
Zafri menceritakan kisahnya yang dia lalui sampai die ketakutan.kemudia ,giliran ash pulak bercerita..
Ash menceritakan tenttang pipi paan kemerahan sebab kene lempang dengan badut tu.
Kami semua hanya memandang paan dengan pandangan aku-simpati-bruh,
Riak muke paan terkejut.
Paan hanya menggosok pipi nye yang kemerahan akibat di tampar oleh clown.
''why ? kenapa aku je yang kene!!??time L..die nmpk nenek bawah katil aku..sekarang ?? pipi aku jadi mangsa..whatt the hell !'' merungut paan.
''weh..jum lah balek awal..aku tak nak kene kacauu''kata zahin yang dah memeluk aku dengan erattt. Aku aku cuba menepis pelukannye..tapi aku tak mampu..
Adakah ini cinta? Erk? *palm face*
''aku tak nak..aku tak takut lh dengan hantu tu..'' kata paan dengan megah sambil mengusap pipinye dengan ais.
Aku memandang kosong kearah paan,.
Aku mendoakan nye supaya malam ni die kene..
Hahahaha ..aku gelak dalam hati.
''kau jangan Paan..kau cakap besaq..nanti kau kene lagi terok!'' kata zahin dengan suara yang agak keras!
''kalo aku kene kacau....whattttchaaaa!! aku kana de wushu! '' kata paan dengan riak takaburr dan berlagaknya..
Tengaharinya, aku memasak .aku Cuma memasak nugget je aku mampu sebab kehabisan barang.
L dengan Ash keluar dari asrama sekejap sebab aku suruh depa belikan makanan dekat kedai depan asrama.
''mummy!! Cpt lah.zahin lapar !!! '' rungut zahin sambil memeluk kaki aku.
Aku memandangnye dengan senyuman..ala2 mak sejati senyum kat anak manja nye..
Mcm tu lah
''ye? Zahin lapar ?nanti mummy masak kannye..'' balas aku ..melayan~~ sian aku tengok budak ni..terencat sorang2..aku join je lah..supaya x hambar keterencatan die ni..
''PAPP''
Sudip aku di tangan terlepas jatuh.tangan aku segera mengusap kepala aku yang kene pukul dengan kuat..
'' kuat dan padu '' gelak zafri sambil memandang aku.
Bukan die yang memukul aku..tapi..
''WOI SETAN!! KAU BUKAN DANISH..!KAU SETAN MANA YANG MASUK DALAM DANISH AKU!!? DANISH TAKKAN MENGGELAR DIRINYA MUMMY DN MELUNAKKN SUARANYA MCM PONDAN!!..GARAM MANA GARAM '' jerit paan sambil matanya melilau mencarik garam..
Aku hanya memandangnye yang mencarik garam sambil menggosokkn kepala aku yang masih sakit..
''kau dah kenapa setan?'' soal aku..aku rasa dia yang kene sampuk..
''tu hah garam '' kata zafri sambil menunjuk garam kepada paan.
Lalu dengan pantas paan mengambil secubit garam dan mencampak kearah muka aku..
''KELUARR LAH KAU SETANNN!!!'' jerit paan..
Aku cuba nak mengelak ..tapi zahin masih memeluk kaki aku
YOU ARE READING
hostel kami HAUNTED?
DiversosHostel. Atau dikenali sebagai asrama. Satu tempat dimana..pelajar2nyer seperti banduan. Kene ikut peraturan. Dan satu tempat yang tak asing lagi bagi pelajar. Dan tempat yang banyak gangguan. Katanya rare sebab byk adventure dok asrama Ni.. 6 budak...