chapter 8

681 34 6
                                    

Bab 8 :padan muke hang

''THISSS ISS NIGHTMAREEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! ''

Terdengar suara jeritan Danish..

Aku terkejut..aku bangun pergi ke beranda sambil mengonyohkan mata aku..

Ape kene budak ni..dekat beranda dah ada zafri,zahin,ash, dan L..aku pergi..

''apasal weh ??'' soal aku melihat Danish ttengah berlari mengelilingi padang,

''entahh lahh '' kata zafri sambil menguap..

Zahin pergi masuk ke dalam dorm lalu mengambil speaker..

''danish aqmal !! kau buat apa lari tengah2 malam nii? Nak excesais pon tunggu lah esok pagii '' bebel zahin..yang lain sudah masuk sambung tidur..tinggal aku dan zahin.

''poconggggg!!!!!!!!!!'' kedengaran Danish menjerit sambil menunjuk2 die belakang nyer..

Zahin dan aku hanya lah menggarukan kepala..sebab aku tak Nampak apa2..

Zahin berlalu pergi masuk dorm..

Tinggal lah aku sorang..

Kelihatan Danish kepenatan tengah baring di tengah2 padang..

''pocong ? hah..kau patut bentes die nish '' kata aku keseorangan .tersenyum sinis sambil melihat Danish kepenatan.

Aku memandang ke kanan aku kerana memikirkan bahawa zahin ade disebelah aku..

Apa yang aku pikir meleset..sebelah kanan aku hanyalah..

Hantu berbungkus yang ikat atas dan ikat bawah..aku tak Nampak mukanye kerana mukanya ddibungkus sekali..

Aku menelan air liur..

Hantu berbungkus itu menggerakkan kepalanya seperti tengah merenggang2kan leher nyer..

''krekk kriukk krekkk'' lehernye kedengaran seperti patah..

''poocong !!!!!!!!!!!!!'' aku menjerit sebelum penglihatan aku gelap..

Tch..aku tak sempat nak bentes..

''splashhhh''

Aku kembali sedar.terkebil-kebil memandang dorang yang mengelilingi aku..

Aku mengelap muka aku yang telah basah.

''pukul berapa dah ?'' soal aku kat depa

''kol 9 pagi dah..kau pengsan semalaman..danish yang kene kacau..kau yang pengsan teruk..pasal?'' kata L

''apasal kau tak bentes je ? kau kate kalau kau jumpe kau nak bentes'' kata zafri memandang aku dengan pandangan sinis.

''bentes apa ni ?'' soal yang lain memandang zafri kemudian kembali memandang aku..

''paan Nampak pocong'' kata zafri..

Aku memandang dia dengan mengangkat kening..dia Nampak ke ?

''pahal? Aku Nampak gak lah..aku nak keluar pegi ke Danish..pastu aku terberhenti depan pintu sebab aku Nampak benda tu sebelah kau'' kata zafri

Aku Cuma mengangguk je..

Aku baru jumpe sekejap dah pengsan...

''so ? jadi ke nak masuk bangunan tu paan?'' soal Ash..

Aku mengangguk '' jadi..dan malam ni gak kite pegi'' kata aku ..

''malam ni!?'' soal depa sambil memandang antara satu sama lain..

12:00 am

Kami semua berdiri didepan bangunan yang lama itu..aku berdiri depan sekali..belakang aku zafri..dan yang lain semua menyorok dibelakang zafri sambil memeluk tangan zafri..

hostel kami HAUNTED?Where stories live. Discover now