Ji hyo: Kris !!!!
(Kris terkejut dengan panggilan Ji hyo.Dia terus berlari ke arah Ji hyo lalu menutup mulut Ji hyo.)
Kris: Kau ni diam sikit boleh tak ???
Ji hyo : (melepaskan mulutnya dari tangan Kris) Kau buat apa kat sini ???
Kris : Kau tu buat apa kat sini ??? Pagi-pagi buta macam ni ???
Ji hyo : Aku nampak apa yang kau buat,jadi selama ni kaulah yang letak bunga dan coklat bawah meja Park Bom.Ouhhh kau ada hati kat dia rupanya.
Kris : Kalau ya kenapa ??? Kacau hidup kau ke ???
Ji hyo: Alaaaa rilekslah bro,tak yah nak malu aku pun buat benda yang sama juga dekat...... (kata-kata Ji hyo terhenti di situ)
Kris: Ouhhh jadi selama ni kau lah yang letak bunga dan juga coklat bawah meja Xiumin,Ouhhhh kena bagitahu Xiumin ni.
Ji hyo: Alamak macam mana aku boleh terlepas cakap ni (bisik hati Ji hyo) Ehhhh kalau kau berani bagitahu Xiumin,aku bagitahu Park Bom.
Kris: Ok,ok,ok aku takkan bagitahu Xiumin,kau pun jangan bagitahu Park Bom. Deal ????
Ji hyo: Deal !!! Jom keluar nanti diorang perasan.
Kris: Jom!!!
(Exo memasuki kelas seperti biasa,Chanyeol cepat-cepat pergi ke meja Xiumin untuk melihat bunga dan coklat itu.Ternyata seperti yang dijangka.Meja Xiumin kelihatan seperti kedai bunga kerana bunga pemberian Ji hyo itu.Xiumin cuma makan coklat dari Ji hyo,bunga pemberian Ji hyo,Xiumin tinggalkan bawah meja.Dara juga membuat perkara yang sama terhadap meja Park Bom.Krsi dan Ji hyo yang berada di belakang asyik tersenyum memerhatikan mereka yang buntu mencari pemberi sebenar bunga dan coklat tersebut kepada Xiumin dan juga Park Bom.)
Chanyeol: Aku rasa kan mesti ada orang minat kat korang berdua ??? (fikir Chanyeol)
Dara: Elehh nak tunjuk pandailah tu.
Chanyeol: Yang kau sibuk kenapa ???
Dara: Jangan perasan boleh tak ??? Aku tak cakap ngan kau tapi aku cakap sorang.
Chanyeol: Hahahahahahaha gile.
Dara: Eeeeeiiiii namja ni kan.
Chanyeol: Nak buat apa,nak tampar. Marilah tampar kalau berani. (mendekatkan pipinya ke tangan Dara)
*Pangggggg*
Dara: Sedap ????
Chanyeol: Ehhhh yeoja aku tak pernah cari pasal ngan kau kan ???? Kau ni memang yeoja tak cukup umur betullah.
Dara: Apa???!!!!! Kau ni memang nak kena. (nak tampar pipi Chanyeol)
Xiumin : Diamlah !!!!!! (jerit Xiumin) Korang berdua ni memang tak reti beri kerjasama ka ???? Ishhh menyusahkan orang lagi adalah,orang tengah buntu korang pulak sibuk bergaduh.Dah la aku nak blah. (sambil keluar dari kelas)
Park Bom : Puas hati korang ??? Gaduhlah lagi kenapa berhenti ??? Dah tak da benda nak digaduhkan dah ??? Apasal diam ??? Tengok Xiumin dah marah lepas ni korang nak bagi sapa marah plak ??? Lain kali orang tengah serius jangan nak bergaduh. Macam budak tak matang tahu tak ???
Chanyeol: Kau lah ni. (sambil tolak Dara)
Dara : Ehhh aku plak,kaulah. (tolak Chanyeol kembali)
Kris : Gaduhl lagi.
D.O. : Ntahhh aku kahwinkan baru tau.
Dara&Chanyeol : Diamlah !!!
(Kris dan D.O. terdiam akibat jeritan dari Chanyeol dan Dara)
Ji hyo : Weiii korang aku gi tengok Xiumin jap ok,nanti aku datang balik.
Exo&2ne1 : Ok.
(Ji hyo pun mencari Xiumin di merata tempat,akhirnya Ji hyo menjumpai Xiumin di perpustakaan yang sedang membaca buku.)
Ji hyo : Xiumin.
Xiumin : Ouhhh Ji hyo,kenapa awak datang sini ???
Ji hyo : Saja tak boleh ke ???
Xiumin: Duduklah. (sambil menunjukkan kerusi kosong di sebelahnya)
Ji hyo: Ok. (lalu duduk di tepi Xiumin) Awak tengah baca apa tu ???
Xiumin : Sumber semulajadi.
Ji hyo : Ouhhh kenapa awak baca tentang tu ???
Xiumin : Ni mesti awak lupa kan ??? Kan Encik Kang nak bagi ujian hari ni,awak ni mesti tak prepare apa-apa lagi kan ???
Ji hyo : Alamak macam mana saya boleh lupa ni ??? Kenapa awak tak bagitahu awal-awal ??? Aduh!!!! (bangun lalu mencari buku berkaitan dengan mata pelajaran Sains kemudian duduk kembali di tepi Xiumin dan baca bersungguh-sungguh)
Xiumin: Bersungguh nampak baca. (tanda memerli Ji hyo)
Ji hyo: Alahhh diamlah sekejap saya nak focus ni.
Xiumin: Ok.
(Ji hyo dan Xiumin pun ulangkaji bersama.Sementara di kelas Exo dan 2ne1 menunggu kedatangan Ji hyo dan juga Xiumin)
D.O.: Alahhh mana diorang ni,bercinta ke ???
Lay: Sapa ??? *blur*
Kris: Ji hyo ngan Xiumin.
Lay: Diorang pergi mana ??? *blur*
Kai: Manalah kita orang tahu.
Lay: Ouhhh. *blur*
Baekhyun: Jom cari diorang.
Exo&2ne1: Jom !!!
(Exo dan 2ne1 mula mencari Ji hyo dan Xiumin di merata tempat.Akhirnya mereka menjumpai Ji hyo dan Xiumin di dalam perpustakaan.Mereka semua terkejut kerana Ji hyo dan Xiumin amat tekun belajar di perpustakaan tersebut.Mereka pun menghampiri Ji hyo dan Xiumin.)
Baekhyun : Korang buat apa ni ???
(Ji hyo dan Xiumin tidak membalas)
Baekhyun: Channie diorang tak balas,penat je aku cakap.
Chanyeol : Alaaaa mai sini nak pujuk,aku sentiasa dengar apa kau cakap.
Dara : Sweet sangat.
Chanyeol : Kau diamlah.
Kris : Korang tengah buat apa ???
Ji hyo : Tengah basuh kain.
Lay : Mana ada orang basuh kain dekat perpustakaan ni,korang kan tengah baca buku.
Xiumin: Dah tahu kenapa tanya ???
Kris: Erk eleh.
Luhan: Korang tengah baca apa ???
Minzy: Ntahh,nampak macam sibuk je duk baca buku korang tu.
Xiumin: Dari pertanyaan kau orang je aku dah dapat agak,korang mesti tak ulang kaji kan,bukan ke hari ni Encik Kang nak buat ujian bertulis ???
Exo&2ne1: Mwo???!!!!
Chen: Kenapa kau tak bagitahu aku ???
Xiumin: Aku dah pesan semalam.
Sehun: Aku tak dengar.
Xiumin: Sapa suruh kau sibuk memekak semalam.
Suho: Kau ni masalah betullah.
(Exo dan 2ne1 pun menjadi gelabah mencari buku,selepas rehat Encik Kang memasuki kelas mereka dan mula mengedarkan kertas soalan,mereka menjawab dengan penuh berhati-hati,Xiumin dan Ji hyo kelihatan sangat tenang menjawab soalan tersebut manakala Exo dan 2ne1 menunjukkan muka yang agak gelisah bercampur takut kerana membaca buku last minute.)
*skip*
(Exo dan 2ne1 keluar bersama untuk melepaskan tension mereka menjawab soalan yang amat susah bagi mereka.Mereka pergi ke sebuah shopping complex yang berdekatan dengan sekolah mereka.Disana,mereka makan bersama dan membeli belah bersama.Kris membeli baju yang sama dengan Park Bom manakala Ji hyo membeli kincin handphone yang sama dengan Xiumin.)
Xiumin: Ehhh Ji hyo kita ada cita rasa yang sama lah. (sambil menunjukkan kincin handphonenya)
Ji hyo: Hehehehe tak sangka pulak.(tersenyum ke arah Xiumin kemudian berpeling ke tempat lain) Sebenarnya saya saja je pilih kincin kesukaan awak supaya saya ada barang yang sama dengan awak. (bisik hatinya)
Kris: Noona,cantik tak baju ni ???
Park Bom: Heyy Kris kita punya baju samalah.
Kris: Wahhh ini yang dikatakan jodoh ni.
Park Bom: Merepek je kerja. (sambil memulas telinga Kris)
Kris: Noona,mianhae....appo~~~~
Chanyeol: Hahahahahaaha Kris kena tarik telinga.
Kris: Sibuk je kau.
(Sewaktu mereka berjalan,Ji hyo ternampak kelibat yang dia kenali,cepat-cepat Ji hyo bersembunyi di sebalik pokok yang agak besar yang berada di kedai tersebut.)
Baekhyun: Kau dah kenapa ???
Ji hyo: Shhhh.....(lalu mengintai kelibat tersebut)
Chen: Kenapa dengan yeoja ni ???
D.O.: Ntahhhh (sambil mengangkat bahunya)
(kelibat tersebut ternampak Ji hyo yang sedang bersembunyi di sebalik pokok kemudian kelibat tersebut menghampiri Ji hyo)
Xx: Yu fei, what are you doing right here ???
Ji hyo: Hehehehe nothing mom.
Omma Ji hyo: Did you finish your homework ???
Ji hyo: Mom,I'm not a child anymore mom,I know when to do my homework.
Omma Ji hyo: Ok.But what are you doing right here,bukankah sepatutnya kamu sekarang berada di rumah ???
Ji hyo: Aikkk when you learn this language ???
Omma Ji hyo: one month ago,before I come here.So,omma pandai cakap sikit-sikit je dalam bahasa ni.
Ji hyo: Jadi omma fahamlah Yu fei tengah cakap apa sekarang ni ???
Omma Ji hyo: Yup.
Ji hyo: Omma ni kawan Ji hyo. (sambil menunjuk ke arah Exo dan 2ne1)
Exo : Annyeong aunty.
2ne1 : Annyeong aunty.
Omma Ji hyo: Ramainya,cepat kamu buat kawan Yu fei,baru berapa bulan duduk kat sini.
Ji hyo: Omma kan Ji hyo suruh panggil Ji hyo,Ji hyo. Jangan panggil Yu fei kita bukan kat China sekarang ni.
Omma Ji hyo: Ok my lovely daughter,Ji hyo.
Ji hyo: Appa tak datang ke,omma ???
Omma Ji hyo: Appa kamu.......Bersambung mian x best
YOU ARE READING
Who My Secret Admires???
FanfictionSinopsis: Song ji hyo merupakan pelajar baru di XOXO Highschool.Di XOXO Highschool terdapat bandboys yang sangat terkenal dengan kebolehan masing-masing.Band itu dikenali sebagai EXO.Mereka junior kepada 2NE1.2NE1 adalah bandgirl yang sangat mementi...