PART 7

2.2K 149 0
                                    


Omma Ji hyo: Appa kamu sibuk kat China tu,omma datang sini pun sebab ada lawatan dengan isteri menteri.
D.O. :perghhhh omma Ji hyo ada lawatan dengan isteri menteri tu,mesti kenalan rapat kan Kai ???
Kai : Yelahhh kyung soo.
Ji hyo : Omma,jom Ji hyo ajak omma pergi shopping kat sini.Omma pun boleh belikan baju kat Jihyo.
Omma Ji hyo : Kamu ni pantang shopping, baju baru je cari.
Ji hyo : Anak sapa ??? Mestilah ikut omma dia kan ???
Exo&2ne1: Hahahahaha
Ji hyo: Apa gelak-gelak ???
Omma Ji hyo: Amboi garangnya anak omma ni.
Ji hyo : Hehehehe
Omma Ji hyo : Ji hyo kamu pergi belanja ngan kawan kamu,omma masih ada hal.Nanti jumpa kat rumah.
Ji hyo : Ok omma.
Omma Ji hyo : Nah. (menyerahkan 3 keping kad kredit)
Ji hyo: Gummawo.
Baekhyun: Suho dia lagi kaya daripada kau la.
Chanyeol : Betul tu sampai 3 kad kredit omma dia bagi.
Suho : Aku lagi banyak lah,cuma tak nak bawak je. (cemburu)
Tao : Yelah tu.
Ji hyo : Bye,omma.
Omma Ji hyo : Bye. (sambil meninggalkan Ji hyo)
Ji hyo : Jom korang.
Dara: Banyaknya omma kau bagi kad kredit.
Ji hyo: Omma aku tahu,aku ni kaki shopping.
CL: ouhhhhh.
Ji hyo: Yes!!!! Nak beli bajulah kat Xiumin,yang mana sesuai baju ke kasut ??? (bisik hati Ji hyo) Alahhhh tunggu diorang balik dululah baru senang nak shopping.Baru tak terkantoi nanti. (Bisik hatinya lagi.)
(Setelah Ji hyo.Exo dan 2ne1 shopping bersama.2ne1 meminta diri dahulu untuk pulang kemudian disusuli Ji hyo yang berpura-pura hendak pulang dan akhir sekali baru disusuli oleh Exo.Setelah melihat kelibat Exo menjauh dari shopping complex tersebut Ji hyo kembali masuk ke dalam shopping complex.Ji hyo pergi ke tempat kasut pada mulanya dan membeli sepasang kasut lalu Ji hyo menuju ke kedai baju dan membeli sepasang baju couple untuk dirinya dan juga Xiumin.Keesokkan harinya,Ji hyo meletakkan semua barang tersebut di bawah meja Xiumin lalu keluar dari kelas.Tidak lama kemudian Xiumin dan yang lain masuk ke dalam kelas,Chanyeol menjadi orang pertama yang menghampiri meja Xiumin.)
Chanyeol: Biar aku tengok bawah meja kau ada apa pulak kali ni ??? (melihat bawah meja Xiumin lalu) Giler lah !!!!!
Baekhyun: Kenapa ada apa ???
Chanyeol: Kau tengok ni ada apa. (sambil mengeluarkan bungkusan beg plastic berwarna merah hati)
Luhan: Perghhhhh gila la peminat kau ni Xiumin,barang mahal macam ni dia sanggup bagi.Silap-silap esok kau dapat kedai kopi pulak apa???
Xiumin: Jangan nak merepek boleh tak ??? (lalu mengukirkan senyuman)
(Ji hyo yang memerhati gerak geri mereka dari tadi turut mengukirkan senyuman setelah melihat Xiumin mengukirkan senyuman.)
Kris: Gila betul Ji hyo ni. (bisik hatinya)
Chen : Mana Ji hyo ni ???
Ji hyo: Arghhhh !!!! (terkejutkan Chen)
Chen: Omma !!!!! (highnote)
Ji hyo: Hahahahahaha
Chen: Kau ni kan.Cepatnya kau sampai aku baru je sebut nama kau.
Ji hyo: Kau tak kenal aku lagi ke Chen,aku kan Song Ji hyo mestilah tepat pada waktu.
Chen: Dah tak payah nak berfalsafah sangat ok.
Ji hyo: Weiii korang petang ni keluar nak tak ???
Exo: Nak !!!!
Ji hyo: Korang ??? (mengajukan soalan kepada 2ne1)
CL: Pernah ke kita orang cakap tak nak ??? Mestilah nak !!!!
Ji hyo: Cantik petang ni biar aku belanja,sapa sampai lambat aku tinggal,kita kumpul kat sekolah ok,aku suruh pemandu aku ambil korang semua.
Exo,2ne1: Cantik !!!!

Bersambung mian x best

Who My Secret Admires???Where stories live. Discover now