Selesai makan malam lily menolong hana membasuh pinggan di singki . Dia hanya membilas air hana pula yang cuci huhu .
Lily ke ruang tamu untuk menonton TV . Kelihatan Rayyan asyik dgn telefonnya . Lily berkata
" Sampai bila Lily nak tinggal kat sini ? " tanya Lily seraya duduk di sofa . Rayyan terkejut dgn soalan lily dan di juga perasan yang lily tukar panggilan 'Aku ' ke 'Lily'
" sampai kes Cik lily selesai .. Sekarang tgh siasat lagi sabarlah ya " kata rayyan . lily hanya mengeluh harap cepat selesai ..
" Bila kita nak beli baju baru ? " tanya lily sekali lagi . Rayyan tepuk dahi dia hampir lupa
" alamak kenapa tak ingtkan .. esok gi okay ? " pujuk rayyan . Lily hanya mengangguk seraya bangun untuk merehatkan badannya . letih
rayyan hanya memandang bayangan lily . dia rasa tenang berada bersama lily . jatuh cinta kah dia ? hm
***
Rayyan dan lily ber iringan masuk ke dalam shopping mall .. tiada penyamaran kerana dia yakin pasti mereka tidak berbuat apa kepada lily kerana ramai orang .
" nak beli apa dulu ? " tanya rayyan . lily hanya diam dan berjalan menuju ke arah yang dituju . rayyan hanya mengikut . tup ! pakaian dalam ..
" nak ikut masuk sekali ke ? " tanya lily nakal . rayyan terus menggeleng laju . meletus tawa lily .
" Saya tunggu kat luar " lily mengangguk smbil tergelak kecil. rayyan menunggu di kerusi hadapn kedai tersebut . setelah 15 minit lily keluar .
" jum gi beli baju pulak " ujar lily . rayyan hanya mengikut langkah .
DI RUMAH OPAH .
" Opah ! Abang rayyan ngan Kak lily gi mano ? " tanya hana hairan . tengah hari lagi sudah hilang huh menyampah pula rasa .
" gi beli baju kat lily . kamu tanyo tu knapo ? " soal opah kembali sambil mengurut kaki nya .
" Sajo .. em hana naik dulu " hana bangun meninggalkan opahnya . opahnya hanya menggeleng . bukan dia tak tahu yang hana tu menaruh harapan dekat Yan .
DI MALL
" Cik Lily .. baju ni cantikk " rayyan memberi cadangan .. Lily hanya menggelang .
" tak cantik lah mcm zaman kuno je bju tuu " kata lily sambil membelek baju dihadapannya . rayyan menggeleng kepalanya..
" pilih lah dulu .. saya gi tandas jap .. jangan gi mana mana ya " lily mengangguk matanya tetap tertumpu pada baju yang dibeleknya .
Beberapa minit kemudian .. terlalu leka lily membelek baju dihadapannya bahu nya disentuh .. Terkejut lily , dia menoleh
" aish Rayyann !! terkejut saya tahu !! " jerit lily . Rayyan mengekek ketawa .. Sekali lagi panggilan ditukar dari 'aku' ke 'lily' dan akhirnya 'saya' .. rayyan tersenyum . Cik lily mula selesa dengannya ..
Setelah 50 minit membeli belah .. mereka pulang dengan letihnya .. Hana apa lagi mencebik geram .
" Abang tak beli apa apa kat hana ? " tanya hana manja sambil memeluk lengan Rayyan . Lily yang melihat terus mengalih pandangan ke arah lain.
" abang rayyan teman kak lily shopping sampai lupa nak beli barang dekat hana .. hehe sorry " pujuk Rayyan . hana memuncungkan mulutnya .. lily diam membisu" Alolo adik abang sorang ni merajuk .. Sorry nanti kita keluar dua ya " pujuk Rayyan . Hana kembali senyum dan memeluk erat lengan rayyan .
Lily bangun meninggalkan rayyan dengan hana entah kenapa hatinya sakit . Cemburu agaknya !
YOU ARE READING
Cik Lily , Encik Inspektor .
RomanceSetelah 3 Tahun dia menjadi seorang Model yang dikenali dari pelusuk negara suatu berita telah menyebabkan hidup Lily maymac menjadi huru hara dan telah membuatkan dia berhenti menjadi seorang Model . Ins. Rayyan : Lily awak kena ikut saya sekarang...