Lily membaring kan tubuhnya ke kanan .. lalu ke kiri . Dia tidak selesa dengan keadaan sekarang . hatinya sakit melihat kemesraan hana dengan rayyan petang tadi .
#FLASHBACK
" Abang Rayyan , hana nak makan pelam lah tolong kaitkan boleh ? " kata hana manjaa .. rayyan angkat kening
" haik ? Tetiba ja jum abang pun nak makan nii " balas rayyan . Rayyan langsung tidak mengajaknya . arh menyampahnya !
Lily mengintai dari tingkap .. melihat kemesraan Hana dengan Rayyan sungguh buat hatinya cemburu .
" Abang jangan lah ! hahahah sakit lahh !! " kata hana manja apabila rayyan mengeletek tengkuk hana . Lily mencebik geram .
" Lily kamu buat apatu ?" tanya opah tetiba . Lily terkejut
" oh opah terkejut lily . takdelah tgk hana dgn rayyan alahai sweet " lily memaniskan wajahnya . sungguh dia sakit hati
" Sebenarnya Hana tu suka Yan .. " kata opah selamba .. lily ? apalagi mengetap bibir . dia ada pesaing !
" oh " jawab lily bersahaja .
" tapi .. Yan anggap hana tu adik dia . Kamu jangan risau lah ya opah rasa Yan tu suka kamu " kata opah tersenyum lalu meninggalkan lily . Agak tenang hatinya apabila opah beritahu rayyan hanya anggap hana adiknya . tapi betulkan rayyan suka padanya ?
#END FLASHBACK
Lily bangun dari katilnya . Dia keluar dari bilik tetiba ..
" auuuu !! " jerit lily kecil . Dia terlanggar tubuh seseorang . tapi siapakah ?
" Cik lily okay ? " tanya rayyan risau
" Saya okay .. " jawab lily lembut .
" awak nakgi mana ? " soal rayyan pelik . dah malam takkan tak tidur lagi
" Nak keluar duduk dekat depan sana .. bosan tak boleh tidur .. " jawab lily ..
" oh jom saya temankan " Lily hanya mengangguk .
***
" Tadi Mak saudara Cik lily call " Ujar rayyan memecah kesunyian . Lily hanya tersenyum sumbing .
" boleh tak panggil satu nama ja sekejap awak sekejap Cik lily .. peninglah " rayyan ketawa kecil .
" Saya panggil Cik Lily ' awak' jelah ya " lily mengangguk .
" ada apa dia call awak " tanya lily . rayyan memandang lily lama
" Dia tanya awak kat mana .. dia rindu plus risau dekat awak .. " Lily memandang rayyan .. cepat cepat rayyan mengakih pandangan .
" oh awak beritahu dia ke saya kat mana ? " soalan lily dijawab dengan gelengan .
" kenapa " soal lily lagi
" takut penjenayah tu tahu . mana tahu dia ugut makcik awak .. " balas rayyan . dia memandang lily . Lily hanya tersenyum .. ' lily bila lah saya nak luahkan perasaan pada awak .. saya suka awak lilyy .. ' bisik hati rayyan smbil memandang lily . lily pelik
" asal awak tgk saya mcm tu ? " tanya lily pelik . Rayyan mengeleng tanda tak da apa .
" saya nak jumpa makcik saya .. " ujar lily
" Serius ? " tanya rayyan . soalan itu dibalas anggukkan .
" okay nanti saya bgtahu dia okay ." balas rayyan . mereka berdua bangun dan masuk ke dalam mimpi masing masing . ( tidur )
YOU ARE READING
Cik Lily , Encik Inspektor .
RomanceSetelah 3 Tahun dia menjadi seorang Model yang dikenali dari pelusuk negara suatu berita telah menyebabkan hidup Lily maymac menjadi huru hara dan telah membuatkan dia berhenti menjadi seorang Model . Ins. Rayyan : Lily awak kena ikut saya sekarang...