Lily membukakan matanya , kepalanya terasa sakit akibat dihentak di pintu van tadi serta menyebabkan dia pengsan . Terdapat Darah beku di dahinya dibiarkan ." Kau dah sedar ? haih sebulan aku cari kau .. semalam dah jumpa .. harini jumpa balik " kata Puan Mariah sambil duduk berhadapan dengan Lily .
Lily terkejut .. Aunty nya ? Dalang semua ni kah ? kenapa aunty nya sanggup berbuat demikian ?
" aa..auntyy " panggil lily lembut .. dia masih tidak percaya akan kenyataan yang auntynya membunuh keluarga nya ..
" ya sayang ni aunty hahahahahaa .. tak lama kau mati jugak lily ikut mak ayah kau ! " Puan mariah berkata kasar . Air mata lily perlahan lahan jatuh
" Kenapa Aunty buat semua ni aunty ! kenapa ?! " jerit lily .. hendak saja dia menampar muka aunty nyaa tapi tangan serta kakinya terikat .
" Atuk kau Bodohh !! . Harta dia sepatutnya dia bagi dekat aku sikit ni tak ! bodoh bagi kat ayah kau semua .. aku dah lama tunggu dia mati mcm mcm aku buat tali tak mati jugak nyawa liat ! last kali aku bunuh guna tgn aku sendiri HAHAHA " ketawa puan mariah kedengaran . lily menunduk menahan esakkan .
" Sekarang kau mati lah Lily matii !! " Puan mariah mencekik Lily .. lily terbatuk batuk akibat cekikkan ituu .
"aa.. aun.. auntyy sa.. sas .. sakittt " ngadu lily
" Puan Mariah sila berhenti ! kalah tidak kami tembak ! " jerit anggota polis yang tetiba dtg . Puan mariah tetap melakukan dan tidak berhenti . Satu tembakkan dilepaskan . puan mariah jatuh menyembah bumi .
Lily pengsan terkulai layu
" Lily !! "
***
Lily membuka matanyaa .. sekeliling nya putihh sahaja . Dia melihat ditepinya .. Rayyan" Awak okay ?? huh ? " tanya rayyan risau apabila dia sedar tanggan lily bergerak .
" okay " lily bangun dan bersandar .
" Lily saya risaukan awak sangat sangat .. saya ingatkan awak dah pergi tinggalkan saya lily " kata Rayyan smbil memeluk lily .. dia tak kesah apa orang nak cakap . Dia cintakan lily !
" rayyan .. " rayyan melepaskan pelukkan .. Dia memandang lily ..
" saya .. " kata kata lily tersekat .. susahnya nak luah kan !!
" lily .. saya cinta kan awak " kata rayyan sambil mencium tgn lily . lily tersenyum
" saya pun cintakan awak rayyan " kata lily .. rayyan tersenyum
" sudikah awak menjadi Permaisuri di hati saya lily ? " Lily mengangguk lemah . Rayyan bangun mencium dahi lily .. Alhamdulillah lega nya hati !
***
2 Hari Kemudian -
" Opah , lily , atuk , hana .. Rayyan nak cakap sesuatu " Kata rayyan perlahan .. lily dipandang .. hana dipandang .. atuk dipandang ..
" Rayyan nak masuk meminang .. " Hana teruja .. dia tersenyum gembira .
" abang rayyan hana terima ! abang tak payah cakap ! hana sudi " kata hana malu .. Opah , Atuk hanya menggeleng . Rayyan ketap bibir . lily ? memusingkan bola matanya lah apa lagi !
" tak bukan .. Rayyan nak kahwin dengan Lily ! " kata rayyan laju . Opah , Atuk sudah tersenyum .. Hana ? whatt !!
" Maafkan Abang ya hana .. abang hanya anggap hana sebagai adik sahaja .. sorry abang cinta kan kak Lily . " Kata rayyan lembut . Hana bangun dan tinggalkan mereka semua . dia masuk ke dalam bilik dan ..
" takguna !! arhhh !!! lama aku tunggu kau rayyan lamaa !!! takguna kau lily aku akan pastikan perkahwinan kau merana !! " kata hana perlahan .. dada nya naik turun . geram !
YOU ARE READING
Cik Lily , Encik Inspektor .
RomanceSetelah 3 Tahun dia menjadi seorang Model yang dikenali dari pelusuk negara suatu berita telah menyebabkan hidup Lily maymac menjadi huru hara dan telah membuatkan dia berhenti menjadi seorang Model . Ins. Rayyan : Lily awak kena ikut saya sekarang...