BAB 11

7.1K 186 0
                                    

" hoi ! kau tak reti nak buat kerja rumah ke hah ? kau gi sidai baju skang ! " jerit hana yang dari dapur itu . Lily mencebik baru sahaja dia menyapu lantai , membasuh pinggan disuruhnya pula jemur kain . haihh Hana ni boleh dikatakan persis mak tiri !

" Sabarlah hana .. lily tengah penat ni " kata lily lemah .. badannya terasa sakit sakit . opah , datuk ? takde pegi rumah Maksu rayyan sebab ada kenduri kesyukuran .. :(

Makin senang lah HANA hendak membuli Lily .

" Sekarang ! kau ni memang pemalas kan !! " Jerit hana lagi . dia bercekak pinggang .. Ni la peluang dia menyakiti Lily !

" yelahh yelahh ! " Liliy akhirnya akur . tunggu lah Hana kau tak tgk lagi baran Lily .. huhu

Lily menhelap peluhnya .. selesai menjemur .. lily kembali duduk di sofa tetiba hana datang dengan membawa mop dan sebaldi air ..

' haa sudah dia nak suruh aku buat apa pulak kalini " bisik hati lily . hana tersenyum sinis ..

" kau amik mop ni kau lap satu rumah .. SEKARANG ! " arah hana .. lily ketap bibir

" kau ingat aku kuli kau nak suruh aku buat tu buat ni ? tolonglah Hana pa yang kau tak puas hati lagi dekat aku hah ?! " Marah lily .. terhambur jugak amarah Lily .. Hana tak duduk diam .

" sebab kau dah rampas Abang rayyan dari aku ! Kau faham tak kau ni menyusahkan aku eee meluat lah tgk muka kau !!! " hana meluru ke aras lily , dia menarik rambut lily dan menghentak kuat ke bucu meja dan ..

***

" Ya allah mana Lily hana ? mana dia ? " tanya rayyan risau di dalam hatinya tak habis habis mendoakan supaya lily okayy dan tidak teruk lukanya .. Hana hanya membuat muka sedih

" er dalam wad tengah kena rawat .. abang bukan esok ke baru balik ? " tanya Hana kononnya prihatin

" apa yang jadi hana ? Cerita dekat abang .. " tanya Rayyan kepada hana . Dia memandang tajam wajah hana . hana ketao bibir

" er dia mop lantai .. then dia tergelincir dahi dia terhantuk dekat bucu meja .. " tipu hana .. rayyan meraup wajahnya tak mungkin Lily secuai itu

" Doktor ! mcm mna dgn isteri saya !?" tanya rayyan setelah melihat doktor keluar dari bilik rawatan ..

" Isteri encik okay .. hentukkan pada kepalanya tidak seteruk mana jangan risau isteri encik tida hilang ingatan .. " jelas doktor tersebut . rayyan mengucap alhamdulillah ..

Hana gelisah mcm mana kalau Lily menceritakan kejadian pagi tadii gosh mati aku ...

" sayang .. sayang okay ? " tanya rayyan apabila melihat lily membukakan matanya ..

" Okay je .. abang bila balik " Soal lily lembut . dia memeluk suaminya alahai rindu ! sob sob

" Tadi .. ni mcm mna boleh jadi mcm ni sayang ? hati hati la bila mop lain kali " marah rayyan lembut . lily mengerut dahi

" manada lily mop lantai abang .. " jawab lily . rayyan angkat kening

" tadi hana cakap dekat abang lily jatuh sebab lincin " terang rayyan lagi

" manada dia yang hentukkan kepala lily dekat bucu meja " cerita lily .. rayyan melopong !

" Betul apa yang lily cakap ni ? " Tanya rayyan sambil memegang kedua dua pipi isterinya . lily mengangguk ..

" Abang rayyan .. " panggil hana apabila dia masuk ke dalam wad lily .

" apa yang hana cuba buat ni ?! apa yang hana tak puas hati dekat isteri abang ha ? " tanya rayyan kasar . dia hendak bangun tapi lily menarik lengan rayyan terlebih dahulu .

" maafkan hana .. hana tahu hana salah . maafkan hana lily .. hana tahu hana dah bertindak luar kawalan "

" erhh hana keluar sekarang abang taknak tgk muka hana ! " tengking rayyan . bahu hana sedikit terhinjut . Lily menarik lengan rayyan . Hana keluar meninggalkan hospital ..

" Abang sudahlaa " pujuk lily . Rayyan memandang lily lama ..

" abang takut kehilangan lily .. abang taknak sayang . abang cintakan lily " kata rayyan sambil mencium dahi lily lamaa ..

Cik Lily , Encik Inspektor .Where stories live. Discover now