Konferans Salonu

54 6 0
                                    

Konferans salonuna inmistik nihayet..

Mudure hanimin ses tonu aniden degismisti. Sanki bir seyler olmusta bize anlatmaya calisiyor gibiydi.
Nihayet konusmaya baslamisti.
" aranizda bir cok yeni kiz gelmis ve ogrenimlerini yetimhanemizin okulunda yapacaklarini bildirmek istedim" dedikten sonra soluklanarak devam etti "yetimhanede disarisi karandiktan sonra hic kimse odasindan cikmayacak!!" dieyerek bagirmisti bu cumlesini anlamamistim cok sacmaydi..
Beril ve Deniz konferans solonunun en son koltuklarina oturmuslardi ve bu benim ilgilimi cekmekle birlikte neden en sonlarda oturduklarinin sebebinide merak ediyordum.
Mudure hanimin konusmasi bitmisti nihayet. Sabah 9 dan 3 e kadar haftasonu yetimhanenin bahcesinde dolasma iznimiz varmis ve bugunun haftasonu olmasina sevinmistim.
Bahceye cikmistim Deniz ve Beril bahcede sanki hapishane koguslarinda omurlerini gecirenler; hayattan bi beklentileri olmayan mahkumlar gibi umutsuzca gezmekteydiler. Biraz huzunluydum annem ve babam aklimdan cikmiyordu basimi yastiga koydugumda onlarin o halleri ve annemin cigliklarini duyuyordum...
Beril ve Deniz'in yanina kosarak gitmistim. Onlar bana cok sicak davranmis ve kendilerinin neden buraya getirdiklerini anlatmislardi. Birisinin annesi ve babasi ayrilmis ,digeri ise benim annem ve babam gibi anlasamamazlik,kavga ve en sonu babanin cinnet gecirip karisini oldurmesi ve babanin hapse girmesi....
Deniz ve Beril'e aksam mudure hanimin odalarimizdan neden cikmamizi istemedigini sormustum. Birbirlerine bir sure baktiktan sonra Beril " sakin odandan cikayim deme sebebini bosver ama asla cikma!" diyerek bagirmisti bana.
Beril odasina gitmek icin yavas adimlarla uzaklasiyordu..
Beril gittikten sonra Deniz'i tek bulup ayni seyi soruyordum "Aksam neden odadan cikamiyoruz " diye defalarca sormustuM. Deniz defalarca sorumdan bikmali ki "anlaticam ama sakin benim anlattigimi kimsey deme" diyerek uyarmisti beni. Konusmaya baslamisti
-Ben buraya geleli 4 sene oluyor mudure hanim cok disiplinli birisi onunla zitlasirsan sana yapmadigini birakmaz bi kac kez mazaratlik yaparken bizi gormus ve cezalandirmaktan hic kacinmamisti. Bizim yetimhaneye benimle birlikte bir kiz gelmisti kiz biraz ruh hastasina benziyordu garip garip sesler duydugunu soylerdi aksamlari cigliklar atarak yataktan kalkarak gozleri kapali bir sekilde yetimhanenin  yukari katlarini gezdiklerini oda arkadaslari soylerlerdi. Biz o kiza inanmak icin direniyorduk. O kizla konusmuslugumz pek yok ama konustugumzda mudure hanimin aksam oldgunda bizi disari cikarmadiginin bir sebebi olmali,ben aksam garip garip sesler duyuyorum aksam herkez uyudugunda cigliklarla kalkip bir daha uyuyamayip o birden  ayak seslerini duyunca kafayi yemis gbi hissediyodum ama siz uyudgnz icin asla o sesleri duymuyosunz. Demisti anladnmi ENDAA diyerek bagirmis ve benim korkudan kocaman olan gozlerim biraz bu bagiris ile kuculmustu...

Yetimhanedeki Esrarengiz SeslerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin