6.

41 4 2
                                    

Om 9 uur s'avonds komen we eindelijk aan in Parijs. Vanuit het busje zie ik de Eifeltoren al schitteren. Naast me slaapt Sanne. Ik maak haar wakker en wijs naar buiten. Verwonderd kijkt ze naar het gebouw. Iedereen ziet het.

We komen aan bij het hotel. Marco en Angelina (een begeleidster) laaden onze valiezen naar binnen. De kamers waar we slapen zijn groot en hypermodern. Moe van de lange reis plof ik op een bed neer. 'Dit is mijn bed.' besluit ik. Marlies en Sanne kiezen een ander bed. We maaken onze bedden rap op en vallen daarna als een blok in slaap.

De volgende ochtend spelen we een kennismaking spel. Angelina en Marco leiden ons en verzinnen leuke spelletjes om ons bezig te houden. In de loop van de dag mogen we de stad leren kennen. Marco heeft ons een winkel aangewezen waar we plattegrondjes kunnen kopen van de stad. Mama heet 1000 euro op mijn bankaart gezet om de reis door te komem. (Ik weet het, ik ben verwend) Dus te kort zou ik niet komem. Marlies, Sanne en ik besluiten daar heen te gaan.

In de winkel komen we ook de jongens tegen. Kasper wuift naar mij. Ik voel dat mijn wangen rood worden. 'Had ik dat goed gezien?' vraagt Marlies nieuwsgierig. Ik doe alsof ik het niet hoor en negeer haar. Maar vanbinnen maak ik een gelukssprongetje. Sanne heeft gelukkig niets opgemerkt. Al gauw hebben we een grote kaart gekocht en we gaan de winkel uit.

De stad is mooi en groot. Overal zijn leuke winkeltjes. Ik kijk naar een etalage van 1 van de winkeltjes. Ik zie een paspop met een leuk t-shirt en een sjaaltje. Ik stel voor aan Marlies om de winkel binnen te gaan. Dat vind ze goed. Sanne volgt. Ik kijk naar het prijskaartje: 120 euro voor het t-shirt !! Het sjaaltje is niet veel goedkoper. Ik weet dat Parijs een dure stad was, daarom besluiten we de winkel te verlaten.

Sanne heeft een idee. Ze vraagt aan elk van ons hoeveel euro we hebben. Uiteindelijk komt dat uit op ongeveer 3500 euro. Best wel veel. We lopen verder. In een klein winkeltje zie ik de t-shirt en het sjaaltje opnieuw hangen. Maar deze keer voor 67 euro. Er hoort ook nog een paar passende ballerina's bij. Ik koop het. Sanne koopt een kettinkje en Marlies een skinny jeans.

A Dream...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu