8.

35 3 10
                                    

Na de dansles is het etenstijd. Daarna stappen we naar het zanglokaal. In de hoek van de zaal staan gitaren. Er staan ook een paar stoelen en een tafel. Er is een klein podium. Aan een tafel zit een vrouw. Ze is bloedmooi en ziet er jong uit. Ze begint haar uitleg en ratelt zo de hele tijd door. Als ze eindelijk klaar is mag Sanne op het podium. Ze kiest een lied en de muziek begint te spelen. Ze zingt het hele lied en de vrouw noteerd wat op haar notitieblok.

Na dat iedereen aan de beurt is moet ik op het podium. Mijn hart klopt. Dit is mijn eerste kleine optreden. Na vijf minuutjes begin ik met zingen. Alles loopt vlot en ik begin het steeds leuker te vinden. Ik overwin mijn verlegenheid en zing krachtig door. Sanne en Marlies juigen en Kasper kijkt me verliefd aan. Ik bloos.

Na het lied klapt iedereen en ik maak een kleine buiging. Onmiddelijk komen Marlies en Sanne naar mij toe gelopen. Ze wensen me proficiat en slaaken een luide gil. Ik zie dat Kasper aan het wachten is op mij. Wat zou hij willen vertellen?, vraag ik mij af. Ik jaag mijn vriendinnen weg en loop naar Kasper. Ik weet niet waarom maar het leek alsof ik word aangetrokken, net als magneten.

'Je zong echt prachtig.' zegt hij plots. Al gauw sta ik niet meer op de aarde maar zweef ik op roze wolkjes. 'Dankje, jij ook.' antwoord ik verlegen. 'Heb je zin om vanavond af te spreken? We krijgen dan vrij van Angelina.' steld hij voor. 'Is goed.' antwoord ik simpel.

De rest van de dag gaat traag voorbij. Tot het avond is. Ik wacht zoals afgesproken voor het hotel op hem. Het begint al donker te worden. In de verte zie ik hem aanlopen. 'Heey, daar ben je.' zeg ik opgewonden. Hij trekt mij mee. Ik volg. Al gauw versnellen onze passen naar lopen. Ik hoor zijn adem. Dit is een aangenaam gevoel. 'We zijn er.' zegt hij. Ik kijk rond me heen. We zijn in een groot park. Het is een romatisch park met straatlampjes langs de wegen. Niet dat er auto's rijden.

Er is een stilte tussen ons beide. Maar geen akward stilte. Het is een aangename stilte. Ik geniet ervan. Even kijk ik recht in Kaspers blauwe ogen. Ik sluit mijn ogen en voel twee lippen op de mijne. Het voelt niet slecht. Na deze lange zoen kijken we elkaar weer recht in de ogen. Plots trekt hij mij mee. Voor ik het weet word ik nat gespoten. We bevinden zich op een plein vol fonteinen.

Kasper spettert mij nat, ik giechel. Waarna ik twee sterke arme rond mijn heupen voel. Kasper pakt me zonder moeite op. 'Ik hou van jou.' Bij die woorden word ik opgewonden. Ik vlieg hem rond zijn hals en antwoord: 'Ik ook van jou.'

Na deze lange avond moet ik toch afscheid nemen. Ik wil dat ik voor eeuwig in zijn armen kon blijven. Kasper schrijft nog rap zijn telefoonnummer op mijn arm. Ik stuur meteen een sms. Daarna geeft hij een snel kusje op mijn mond en laat mij alleen. Ook al slaapt hij in het zelfde hotel. Zijn kamer is aan de andere kant van het gebouw dat hij met Sander deelt. Ik kijk op het schermpje van mijn gsm: 00:45.

In mijn kamer aangekomen probeer ik de meisjes niet wakker te maken. Mijn gsm trilt. Kasper heeft een sms gestuurt: Goodnigt lieverd xxx Ik doe rap mijn natte kleren uit en mijn warme pyjama aan. Al snel dompel ik in slaap.

Was dit geen leuk hoofdstuk? Hopelijk vonden jullie het wat. Xxx

A Dream...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu