~4~

677 30 12
                                    

Pov. George.

Ik zit aan de grote tafel van Griffoendor te wachten op het eten, het is Halloween en ik, Fred en Katy zijn super close geworden. Leo wil niet meer met ons omgaan omdat hij teveel straf kreeg en hij zich buitengesloten voelde.

Het is Halloween en na een kleine speech van woorden die wij niet kennen van onze geliefde Perkamentus, verschijnt eindelijk het avondmaal.

"AANVALLEEENNNNN!!!" Schreeuwt Fred naast me, ik en Katy lachen en beginnen ook aan onze heerlijke soep, taartjes en nog veel meer.

"TROOOOLLLLL!!!!! IINNN DE KKKKERKERSSS!!!d-dat -j-jullie h-het w-e-weten!!" De stotterende professor krinkel komt de grote zaal in rennen en alt vervolgens flauw.

Iedereen rent gillend weg en ik, Fred en Katy volgen in stilte. "Ik kan geen grappen uithalen op een lege maag" jammer ik.

"Dan maar naar de keukens he?" Grijnst Katy.

Op ons dooie gemakje sjokken we naar de keukens. Fred kietelt de peer en de deur gaat open.

"Waar kan ik u mee van dienst zijn meneer???"

"We willen wat te eten"
Meteen komen er van alle kanten huiselven aan me overgebleven eten van vanavond, dankbaar pak ik het aan.

"Jongens...."

"AANVALLEEENNNN!!!!" Maakt Fred mijn zin alweer af. We duiken op het eten af en eten zoveel we kunnen.

"Bedankt elfen! En tot de volgende keer!!!" Katy bedankt de huiselfen altijd dus doe ik het ook maar, ik weet niet wat dat is met haar maar elke keer dat ik denk dat ik niet rooier kan worden.... Gebeurt dat toch wel als ik bij haar ben. "Jaa bedankt he?" Zeg ik dan maar, Katy kijkt me dankbaar aan. Ik kan wel vaker bedankt zeggen tegen die elfen! Ik lach om mijn eigen gedachtes.

"Waarom lach je George?"

Pov. Katy.

George zegt ook bedankt tegen de keukenelfen en ik kijk hem dankbaar aan, hij begint te lachen.

"Waarom lach je George?"

"Ja maat, waarom lach je?"

Hij haalt nonchalant zijn schouders op en word langzaam rood. Best schattig. Wacht. Wat?!

Ik duw snel een pompoentaartje in mijn mond en mompel het wachtwoord. "Mandragora"

"Jongens" ze blijven staan en draaien zich om.

"Ik ga alvast slapen tot morgen"

"Truste!"

-volgende dag~

"KATY!!!!!!!"

Vermoeid open ik mijn ogen, het is weekend.....

"Hermelien... Wat?" Hermelien slaapt bij mij in de kamer en Is een jaar jonger. Bovendien is ze ook de vriendin van Harry en Ron, en ik hoorde gister avond dat ze samen de trol hebben verslagen.

"Fred en George hebben een Verassing voor je!!"

Hermelien loopt richting de douches en ik kleed me rustig aan, ze wachten maar.

Zodra ik de trap af kom gelopen zitten Fred en George al bij de openhaard.

"KATY!!!" Ze springen op en omhelzen me.

"Jongen.... Wat is er?"

"Jij wil toch graag jager worden in het zwerkbal team?"

"Jahh?"

"WE HEBBEN ER NOG 2 NODIG DUS JE MAG NU MET ONS MEE!!!"

"JAAAAAA!!!!" Ik spring op en neer en geef ze een zoen op hun wangen.

Met zijn drieën lopen we de grote zaal binnen, over een half Uur gaan we spelen en ik ben super zenuwappig.

"George?"

"Jahh?"

"Harry zit nu Tog ook in het team?"

"Jupp, hij is de zoeker. Plank is de wachter, Fred en ik zijn drijvers, en Angelique is ook een jager. We hebben er nu nog 2 nodig! Ik hoop echt dat jij mee mag doen!!" Hij is helemaal enthousiast, maar dat maakt mij juist onzeker.

"T komt wel goed sgatje" zecht hij met een Cutie stem terwijl hij zijn arm om me heen slaat.

Lachend duw ik hem van me af en we lopen richting het veld.

We krijgen een 'speech' (preek) van plank en na een paar deelnemers ben ik aan de beurt..... Die voor mij was wel erg goed.

Ik klim op mijn bezem en schiet de lucht in, dit is mijn kans.

Ik gooi de een na de andere slurk raak en ben daarom ook erg trots.

"KATY!!!!"
"JE ZIT IN HET TEAM!!"

Ik krijg een omhelzing van de jongens en we springen in de lucht.

Ik zie dat ene Katie Bell ook door is dus het team is nu compleet. Een Katy en een Katie? Wauw.

"De eerste wedstrijd is al over een paar maanden, dus we trainen 3x in de week" zegt  oliver plank, de aanvoerder van het team.

We overleggen onze tactieken en lopen luid praten richting het kasteel waar we onze vrije dag verder besteden aan toiletten laten overstromen, mestbommen gooien naar vilder en nog veel meer.

---------------------------------------------------
Hee, volgens mij is in pov. Schrijven veel beter dan hoe ik het eerst deed!!! Dus zo ga ik verder!! Jullie mogen vote en comenten!!!!!

Xx

I solemnly swear that I am Up to no good ~Fred en George fanfictie~ [voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu