Pov. Fred.
"Wow....." Das vet. Katy heeft net verteld dat ze met dieren kan praten.... Echt gaaf.. Alleen wel jammer van dat Voldemort gedeelte maar ach.. Die is dood.
"Zullen we naar binnen gaan, het word koud" zegt ze. Vind je het gek? Ze heeft haar mantel niet om en zit in der korte mouwtjes buiten terwijl het bijna donker is. Het is volgende week ook kerst, we blijven dan met zijn drieën op Zweinstein.... Voor wat coole feestjes en grappen.
Ik doe mijn mantel uit en sla het om Katy heen. "Nee Fred dat hoeft niet...." "Jawel Katy" onderbreek ik haar, ze is koppig maar ze gaat niet weer ziek worden ofso. Dit is wel het minste wat ik kan doen.
"Hè! Wacht even!" Ik pak een mestbom en gooi het achter me. "Ren!!!!!"
We sprinten de trappen op en horen vilder dingen roepen achter ons, "AHHH!!" George zakt door een trede, sirrieus? Na al die jaren?
"Sukkel!!" Ik en Katy trekken hem eruit waarna we lachend verder rennen. We moeten nog een heel eind rennen naar de toren van Griffoendor, waarom heb ik toch zo een slechte conditie? Grrrr.... Oef. Ik word hard een nis (inham in de muur) in geduwd door Katy, ze houd haar hand voor mijn mond. George staat naast me met ook een hand voor zijn mond. "Shhhh...." "Wat? Niemand shht me!" Mompel ik tegen haar hand aan, ze werpt me een vernietigende blik toe. Ik zie dat ze haar kap opdoet, nu herkent niemand der dus doen wij dat ook. Slim.
Een gedaante in een zwarte mantel loopt met grote stappen langs, sneep.
Katy gebaart dat we haar stil moeten volgen en we sluipen haar zachtjes achter aan, nu hopen dat sneep niet omdraait... Ik heb echt Geen zij om na te blijven. "Staan blijven" een kille stem klinkt door de gang. Sneep houd zijn toverstok op ons gericht.
"Jongens, doe wat ik zeg. Ren en splits, 3,2,1 NU!!" Dat laatste schreeuwt ze en we Rennen weg, ik en George gaan links en zij rechts.....
Pov. Katy.
"....3,2,1, NUU!!!" Schreeuw ik waarna we beginnen te rennen, Fred en George links, ik rechts. Ik hoor dat sneep achter ons aan komt en ik ren harder, voorzichtig waag ik het erop om om te kijken. Fuck. Hij volgt mij....
"Ik zou maar heel snel stil staan!" Zijn kille stem bezorgt me rillingen, hij weet gelukkig niet dat ik het ben... Nu alleen nog ontsnappen. Ik schiet wat hoeken om in de hoop hem kwijt te raken.
"Staan blijven nu!! Stupefy!" De spreuk schiet langs mijn gezicht en ik zigzag verder. "Paralites!" Deze spreuk raakt me volop in mijn rug, gewoon doorrennen....
Wacht... Ik ken deze gang. Snel sprint ik onder een wandkleed door waarna ik in een geheime gang kom.... Deze kent hij niet als het goed is. Met een klap val ik achterover als er een hand op mijn mond komt, er staat iemand achter me. Ik slaak een gilletje die gesmoord word door de hand.
"Shhhhhh....." Sist een lijzige stem in mijn oor. Met mijn hand zoek in naar mijn stok, zodra ik doe vast heb draai ik me beheerst om, 2 ogen kijken me aan.
---------------------------------------------------
SORRY VOOR HET KLEINE HOOFDSTUKKJE EN UPDATEN!!! Ik heb bijna geen tijd en maar een beetje inspiratie.... Maar ik ga verder!!!Xx
JE LEEST
I solemnly swear that I am Up to no good ~Fred en George fanfictie~ [voltooid]
ФанфикDe beste grappenmakers van Zweinstein gaan dit jaar weer veel grappen uithalen! Maar nu met Katy ridder... De tweeling zit in hun 3e jaar (het jaar waar Harry Ron en Hermelien op school komen), en Katy in het tweede...er ontstaan nieuwe liefdes, spa...