Pov Cathy.
"Ik ga mee." zegt Wesley die opeens naast me staat. "Wesley," zegt Fabian zuchtend "Ik had nog zo gezegd, blijf in het huis van Cathy om haar familie te beschermen.". "Skylinn, Luke en Brooke zijn daar nu." zegt Wesley eigenwijs. "En dat gaat goed?" ik ga met mijn handen in mijn zij voor Wesley staan. "Cathy, ik wil je gewoon beschermen. En ja natuurlijk gaat dat goed." Wesley kijkt mij vastberaden aan. Ik rol met mijn ogen en ik kijk Fabian aan. "We zullen wel zien wie der gelijk heeft. Nou kom, we zijn al laat." op dat moment rennen Fabian, Wesley en ik in vampier-snelheid naar het dorpje waar Riannes huisje staat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik haal mijn zwaard uit zijn houder en ik ga sluipend het dorpje in. Je ziet niemand hier, het lijkt wel verlaten. Je hoort elke stap die je zet heel goed en dat maakt je zenuwachtig, heel zenuwachtig. Ik kijk om het hoekje en daar zie ik het grote plein. Een flashback gaat er door me heen, Deveny die met de pijl wordt geraakt recht in haar hart. Ik kijk achter mij en daar zie ik Wesley zoekend om zich heen kijken.
Hij,
Hij was er altijd. Het vorige gevecht met Tysen, daar was hij. Het begraven van Deveny, daar was hij. Mijn eerste dag in het dorp, daar was hij. Hij is er altijd voor mij. Mijn gedachtes worden onderbroken door een hard geluid wat lijkt op een geweer. Een ijsstraal suist langs mij en dan zie ik haar. Rianne, daar boven in de lucht.
"Ach wie hebben we daar, wat een verassing!" zegt Rianne sarcastisch en ze landt op de grond. "Kom je even bij mij gezellig thee drinken?" vraagt ze lief. Ik kijk haar boos aan "Ik ben hier niet om spelletjes te spelen, Rianne.". "Is het legendetje een beetje boos? Met het verkeerde been uit bed gestapt?" Rianne lacht "O, wacht! Je kan helemaal niet slapen want je bent dood!". Fabian komt naast mij staan "Doe het." fluisterd hij in mij oor.
Ik doe een stap naar voren en dan spring ik in de lucht op Riannes huis. Ik hef mijn zwaard omhoog en richt op Riannes hoofd. "Dacht je nou echt dat je slim was?" vraagt Rianne terwijl ze wegvliegt. "Wat wil je?" vraag ik. "Ik wil jou dood." zegt Rianne kwaad "Je moet boeten voor wat je met Tysen heb gedaan!".
Heyy!
Sorry voor dit kleine hoofdstuk en dat het een jaar geleden is dat ik een hoofdstuk heb geposte! Ik ga geen excuses der in gooien.
Ik wil jullie wel even melden dat ik geen inspiratie heb voor het einde dus het kan nog een tijdje duren. Misschien hebben jullie ideeën? Laat het achter in de comments!
Vote&comment&follow.
Xx Marit.
JE LEEST
After I Met A Vampire [Deel 2] [Voltooid] [Dutch]
VampireVoordat je dit boek gaat lezen, moet je eerst How I meet a Vampire lezen. Anders snap je dit verhaal waarschijnlijk niet! Nadat Cathy Tysen heeft vermoord wacht er weer gevaar. Het is winter en ze vieren feest ter overwinning. Alles gaat er goed aan...