Hoofdstuk 1 - Ongedeerd

29 2 1
                                    

'2 meisjes komen na de tragische dood van hun huisgenoot en vriendin om het leven door een gruwelijke moord. Dader wordt nog gezocht.' leest Gijs Klaver hardop voor uit de krant. Jur kijkt hem geïrriteerd aan. 'Kun je ook wat anders doen dan tragische dingen voorlezen uit de krant? Zoals een baantje zoeken bijvoorbeeld, om mee te betalen aan ons huis. Trouwens, die krant is al van 2 maanden geleden ofzo.'

Gijs is een 16 jarige jongen die net gestopt is met school. Hij is ongeveer 1,75 meter lang en heeft zijn ogen en haar allebei bruin. Van nature heeft hij krullend haar, maar altijd met veel gel erin gesmeerd om de krullen niet op te laten vallen. Hij HAAT krullen.

Gijs woont met zijn 2 beste vrienden – Joey Bergveld en Jur Papula – op het eiland Texel. Hijzelf is werkeloos, maar heeft geluk dat Joey en Jur een opkomend producer en DJ duo zijn. De 2 jongens zijn allebei rond de 1,84 meter. Jur is degene die net iets groter is, en heeft kort lichtblond haar. Zijn huid is zelfs nóg lichter dan zijn haar.

Joey heeft een donkerdere huidskleur, maar ziet er niet buitenlands uit. Zijn haar was ooit net zo blond als dat van Jur, maar word steeds donkerder en zal waarschijnlijk later - net als bij zijn vader - zwart worden. hij zit nu tussen blond en bruin in, en draagt het lang bovenop en kort aan de zijkanten.

Kenmerkend aan de jongens is dat ze allebei altijd in het zwart gekleed zijn, vooral Joey. Een ander kenmerk is hun bijzondere humor die verder niemand snapt, zelfs Gijs niet.

Met hun optredens brengen ze al veel in het laatje, en het huis wat ze daarmee betalen is redelijk groot.

Het heeft een voorkamer en achterkamer. De voorkamer zien de jongens ook wel als de plek om uit te rusten, of voor Gijs gewoon om te luieren. In de achterkamer staan de computers, waar ook het werk op verricht wordt.

Joey komt thuis. 'Zijn we gesigned?' vraagt Jur. Joey is namelijk net naar het Spinnin' Records hoofdkantoor gegaan om de nieuwste track te laten horen, met als doel om een contract te tekenen bij het label.

'Ik weet het nog niet. Ze twijfelen omdat onze mix-down nog niet helemaal uitwerkt is.' 'Oké, dan weet ik waar ik de rest van deze week aan ga werken.' Jur opent "FL Studio", het programma waarmee het duo hun muziek maakt. Joey kijkt op naar Gijs die intussen op zijn mobiel spelletjes aan het spelen is. Zijn tong piept tussen zijn lippen door, en elke keer als hij af is ontbloot hij zijn tanden en kijkt agressief.

'En jij Gijs,' vraagt Joey, 'heb je nou al eens gesolliciteerd?' Gijs blijft naar zijn beeldscherm kijken.

'Waar zou ik moeten solliciteren dan? Ik kan niet eens een simpel spelletje als dit.'

Joey zucht, en loopt naar de koelkast. Hij ziet dat alle lekkere dingen eruit gehaald zijn. Als hij richting Gijs kijkt, ziet hij een bord naast hem staan.

'Gijs, het wordt serieus tijd, je moet echt wat gaan bedenken.' Eindelijk kijkt hij op van zijn beeldscherm. 'Oké ik zal beginnen met denken.' Hij doet alsof hij denkt door over zijn kin te wrijven en omhoog te kijken. Joey schud zijn hoofd.

Gijs pakt de meest recente krant en begint er ook in te lezen. Hij ziet dat er weer mensen vermoord zijn. Hij heeft geen zin om te lezen dus kijkt naar de foto. Op de foto zijn 3 jongens te zien die zijn vast gebonden aan hun stoel. Het rare is dat ze daarmee op de grond liggen. Van de middelste jongen is zijn schedel opengespleten, en leeggebloed. Hij is uitgelezen en legt de krant neer.

WANDS - Het Verboden VuurWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu