Hoofdstuk 6 - De Overstap

15 1 0
                                    

Het is 8 Juli, 11 uur 's nachts. Joey en Jur zitten op de bank in de voorkamer met een welverdiend biertje. Hun favoriete nummer staat op: "De Bad Royale remix van Future Fambo - Bloodclaute Song".

Dan zet Joey hem even zachter. Jur kijkt hem vragend aan. 'Waarom doe je dat? De drop kwam net!' Joey lacht. 'Ik weet dat dat een ultieme don't is bij muziek, maar weet je wel dat we morgen de overstap al gaan doen?'

Opeens herinnert Jur het zich weer en wordt opeens heel zenuwachtig. 'Oh ja shit... Wat moeten we eigenlijk allemaal voorbereiden? Wat moeten we allemaal mee? Moeten we ons nog inschrijven? Moeten we...'

Joey onderbreekt de gestressede en stelt hem gerust. 'Ik heb gister een mailtje naar R. K. gestuurd, ik denk dat hij al wel geantwoord heeft.' Nog steeds is Jur niet rustig. Hij loopt snel naar de achterkamer en opent de mail op de computer. Als hij ziet dat R. K. terug heeft gemaild haalt hij opgelucht adem. Meteen opent hij het, en leest het hardop voor.

'Hallo jongens, sorry dat ik vorige keer niet duidelijk genoeg ben geweest, dus hier zijn de antwoorden op jou vragen. Alles wat je mee moet nemen is: Genoeg kleren, iets dierbaars, en geld, ongeveer 1000 euro. Meer mogen jullie ook niet meenemen, vooral geen digitale dingen. De rest van de informatie krijgen jullie bij jullie tijdelijke begeleider, professor Carisami. Met vriendelijke groet, R. K.'

'Wat?? 251 dagen zonder mobiel? Ze zijn gek.' zegt Joey verontwaardigd.

'Zullen we ze anders meesmokkelen?' vraagt Jur. Ze denken na, en lachen om die uitspraak. 'Oke doe normaal, we pakken onze kleren, iets dierbaars en... de 1000 euro heb ik niet op dit moment maar ik ga morgen ochtend wel even naar de bank.'

De volgende ochtend om 8 uur, als ze hun geld hebben opgehaald bij de bank, staan ze voor het Fletcher hotel, onder het balkon. 'Caro?' roept Joey. Een paar tellen later horen ze een bons. Omdat Jur een beelddenker is ziet hij voor zich dat professor Carisami struikelt. Hij grinnikt.

'Wat is er?' vraagt Joey, maar voordat er antwoord komt, staat Caro al op haar balkon.

'Hallo jongens!' zegt ze met een vriendelijk gezicht. Het ziet er niet uit alsof ze gevallen is. 'Hebben jullie je kleren, geld en dierbare spullen mee?' De jongens wijzen naar hun tassen, laten hun geld zien en ook hun dierbare voorwerpen.

Jur heeft zijn eerste CD meegenomen, en Joey een ketting die hij vroeger als kind gedragen heeft. 'Mooizo. Ik heb de rollie's voor jullie. Dat zijn de karretjes waarmee jullie je bagage kunnen meenemen.' Ze loopt naar binnen en pakt de eerste rollie. Het is gemaakt van brons en lijkt op een soort winkelwagentje maar dan alsof het honderden jaren eerder gemaakt is. Dan pakt ze haar stokje uit haar tasje, zwaait ermee en roept: 'Wingardium Leviosa!'

Het karretje begint opeens te zweven en zweeft langzaam het balkon af. Het beland rustig op de grond voor Jur. Bij Joey's rollie wordt precies hetzelfde gedaan. Er staan 2 koffers op. Een grote rode en een iets kleinere bruine. Ook staat er bij allebei een kooi op, die gemaakt lijkt te zijn voor alle soorten kleine dieren.

'De onderste en grootste koffer is voor jullie kleren. De wat kleinere daarop is voor de boeken die jullie straks gaan kopen. De kooi is natuurlijk voor jullie aankomende dierenmaatje. Wat voor boeken jullie moeten kopen en waar, staat allemaal op het lijstje wat op dit moment in de koker van jullie handvat zit.'

Ze halen allebei een briefje uit hun handvat en lezen hem door. Er staan dingen op als:

"De Zwarte Kunsten", "Het Spreukenboek", "Magische brouwsels en drankjes" maar ook "Een toverstaf" en "Een dierenmaatje". 'En waar moeten we dat allemaal precies halen?' vraagt Jur. 'Dat staat erachter.' Antwoord Caro. Jur kijkt op zijn lijstje en ziet achter de spullen die gehaald moeten worden, gekke winkelnamen staan.

WANDS - Het Verboden VuurWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu