Hoofdstuk 8 - De Aankomst

10 0 0
                                    

Joey, Jur en Chayenne is het weer gelukt om bij elkaar te zitten in de trein. Ze hebben net snoep gekocht van een vrouw met een snoepkarretje zo groot als de auto van Caro die zo nu en dan door de trein heen rijdt. Joey heeft jellybeans gekocht, maar de vrouw noemde ze "drekbonen."

'Omdat engelse woorden taboe zijn natuurlijk.' zegt Joey in zichzelf, als hij naar de voorkant van het doosje kijkt.

Chayenne en Jur zitten ook nu weer naast elkaar. Jur heeft een zakje suikersnavels gekocht, en Chayenne een pompoensapje. De twee zitten sinds de snoepkar geweest is al een tijdje met elkaar te fluisteren en te grinniken als ze naar Joey kijken.

'Wat is er?' vraagt Joey.

'Oh, Chayenne heeft me net een goeie grap verteld.' antwoord Jur met een melige stem, waarna zijn buurvrouw hem een joviaal duwtje geeft.

Het maakt Joey niet zoveel uit en opent het doosje drekbonen. Jur en Chayenne houden hun hand voor hun mond als Joey de eerste in zijn mond steekt.

'hmm, appelsmaak.' Zegt hij met een vergenoegende stem, en pakt de volgende. Zijn overburen zitten nog steeds te wachten op het moment dat het gaat gebeuren. Hij doet het kleine oranje en roodkleurige snoepje in zijn mond. Na een paar keer kouwen stopt hij en trekt een vies gezicht.

Zijn vrienden lachen het uit, als Joey het raampje open maakt, en het snoepje naar buiten spuwt, die op het raam van een andere coupe komt. Snel doet Joey het raampje weer dicht. 'Gadverdamme, dat smaakte naar kots!' zegt hij hard, en zien dat hij Chayenne en Jur kan opvegen. Hij zoekt zo'n zelfde kleur drekboontje uit zijn doosje, en gaat staan. 'Nu is het jou beurt Jur!'

Lachend start zich een achtervolging door de hele trein.

Na veel rondgerend te hebben door de trein, en al veel boze mensen op hun dak gehad te hebben, zitten de jongens weer uitgeput bij Chayenne dit intussen haar pompoen sap al opheeft.

'Maar Chay,' begint Jur, 'je zou vertellen wat je vorig jaar geflikt heb op Montem-Altum!'

Chayenne, kijkt naar de grond, haalt diep adem en weet dat ze het toch ooit moet vertellen. Dan begint ze. 'Vorig jaar ben ik net als jullie naar deze school gegaan met een begeleider, Sandra Verum. Ze begeleidde veel nieuwe leerlingen, maar toch hadden zij en ik een speciale band. Ze gaf waarzeggerij op school, en na de lessen ging ik altijd even bij haar langs. Op een dag, toen ik thee drinkend bij haar op het kantoor zat, verspelde ze iets verschrikkelijks: zij zou de eerste van de reeks zou zijn...'

'Wat voor reeks precies?' vraagt Joey.

'Sandra zei dat er elk schooljaar op Montem-Altum een professor tot zijn of haar einde zal komen, en dat ze zelf de eerste van de reeks is. Zelf gelooft ze dat dat komt door dat ze er als eerste vanaf weet. Ik ben toen dus naar de bibliotheek geweest om te kijken wat haar dood tegen kan houden, en ik kwam uit op "Het verboden vuur". Dat is een kleine bol met eeuwige vlammen erin, die de eigenaar beschermt tegen alles. De bol bleek in de verboden kamer te liggen, wat onder Montem-Altum ligt, maar is ook extreem goed beveiligd. Ik probeerde de verboden kamer in te komen, maar raakte halverwege vast, in de derde val. De Trol heeft met toen vastgepakt en niet meer losgelaten, dat was een marteling. Ik werd uiteindelijk uit zijn handen bevrijd door een paar professors, en ik heb verteld waarom ik daar was, maar... niemand geloofde me... Mijn afdeling Occamy verloor hierdoor alle punten die verdiend zijn met goede daden, en werd ik door niemand meer als normaal en aardig gezien. Iedereen van Occamy haatte me, en leerlingen van andere afdelingen lachte me uit. Alleen Sandra was er nog voor me, waar ik toen ook het meest van mijn tijd door heb gebracht. Maar na een paar weken, toen het schooljaar bijna voorbij was, gebeurde het...' Chayenne wacht even met praten en haalt nog een keer diep adem.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 01, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

WANDS - Het Verboden VuurWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu