POV:SEM
"Daar komt die" zeg ik en wijs naar de hoek van het terrein. Henry komt aanlopen. "Pssst Henry" zegt Lianne zacht. Hij kijkt om zich heen. Lianne zwaait. "Wat doen jullie hier nou weer?" zegt hij en gaat bij ons staan in de bosjes. "Jou tegen houden" zegt Kimberley. "Hoezo?" zegt hij. "Oh kom op. We weten wat er gebeurd is" zegt Alesha. Hij zucht. "Ik kan dit toch niet pikken? Ik ben verantwoordelijk voor jullie en ik heb dit niet eens gezien" zegt hij. "Dit is niet de manier" zeg ik. "Hoe dan?" vraagt hij. Voordat wij antwoord kunnen geven, gaan de deuren open van het gebouw. Er komen mannen in maskers naar buiten met wapens. Ik zie aan het loopje van een van de gasten dat het Thomas is. "Shit!" zegt Lianne. Zodra ze uit het zicht zijn, rennen we naar de auto. "Hopelijk halen we ze nog in" zegt Alesha. "Komt goed" zegt Lianne en ze geeft nog meer gas.
"Lianne rustig" zegt Kimberley. "Ik heb ze bijna ingehaald. Ze mogen niet bij de bases komen" zegt Lianne. "Hoe weten ze eigenlijk waar die is?!" zeg ik. "THOMAS!" zeggen we dan in koor. "Alesha bel Luuk en vertel wat er aan de hand is. Kim en Sem doe alvast jullie vest aan en maak de wapens klaar. Dit is de laatste keer en dit moet goed gaan" zegt Lianne. Ik pak mijn kogelvrij vest en de wapens. Die laadt ik. Ik voel dat mijn hart steeds sneller gaat kloppen.POV: LIANNE
Ik heb bijna het busje ingehaald waar die mannen in zitten. Als ik er naast rij, kijk ik naar binnen. Thomas kijkt me recht in de ogen aan en ik zie paniek. "Lianne wat ga je doen?" vraagt Sem. "Hou je vast" zeg ik tegen de meiden en snij meteen het busje af. Hij remt en rijdt langs ons af. "NEEE" roep ik. "Lianne rustig. Rij ze achterna en hou ze tegen voor de bases" zegt Sem en ze legt haar hand op mijn schouder. "Luuk brengt de jongens naar de kelder" zegt Alesha. "Kom op we kunnen dit" zegt Kimberley. Ik rij achter ze aan. In de spiegel zie ik Henry ook. "Kim kun je Henry bellen?" vraag ik. Ze knikt en pakt haar telefoon.
POV: LUUK
De jongens zijn net in de kelder als ik auto's voor de bases hoor stoppen. Ze zijn er! Ik druk op de rode knop en alles wordt afgesloten. Snel ren ik naar de kelder en doe die dan ook op slot. "Ze zijn er he?" vraagt Nils. Ik knik en sluit mijn computer aan op de camera's. In een keer zie ik dat er mannen binnen zijn. Hoe kan dat?! Dan zie ik Lianne en Sem ook al binnen. Een van de mannen weet hier echt de weg en loopt zo door. Ik bel Lianne. "Ze zijn nu in de zaal" zeg ik. Meteen rennen ze er naartoe. Dan zie ik ze voor de deur van de kelder staan. Een van de mannen doet hun masker af: het is Thomas. "What the fack!!" roep ik. "Is dat niet die Thomas?" vraagt Rein. "Ja, ga aan de andere kant van de kamer staan" zeg ik.
Lianne en Sem verschijnen nu ook in beeld. "Hoe kun je?!" roept Lianne. "Je bent echt raar bezig Thomas!" roept Sem. Dan richt Thomas zijn wapen op hun. Als hij dit waagt...