Chapter 12

770 75 13
                                    

Exo-Wolf

Yookyung Part

Yookyung duduk bersendirian di kerusi sambil menghirup airnya. Orang yang ditunggu-tunggu masih belum tiba.

"Mane dia ni?" Yookyung melihat jamnya.

Kelihatan dari jauh dua orang namja menghampiri Yookyung.

"We're sorry. Tadi jalan sesak." Kata salah seorang namja yang bernama Da In.

"It's okay. Have a sit." Kata Yookyung. Dia mengeluarkan sehelai kertas dari dalam begnya.

"Betulkah appa suruh saya sambung belajar?" Tanya Yookyung.

"Betul, cik. Surat yang ada dekat depan cik tu bukti. Surat tu dari Universiti Seoul." Kata seorang lagi namja yang bernama Si Bae.

"Kenapa sekarang?" Tanya Yookyung. Surat di hadapannya itu dihempaskan ke meja.

"Encik Hong kata, ni yang terbaik buat cik." Kata Da In.

Apink- 19 April

"Dia tak tau yang bagi semangat pada saya selama ni ialah Apink. Dia sibuk dengan kerja dia. Berani dia mengarah saya?" Air mata Yookyung hampir jatuh.

"Maafkan kami, cik. Tapi, ni permintaan tuan. Dia nakkan yang terbaik untuk cik." Ujar Si Bae.

Yookyung mengeluh.

"Saya.. akan fikirkan." Yookyung bangun dari duduknya dan melangkah pergi.

°°°

'Kenapa hari ni sejuk sangat?' Yookyung memasukkan tangannya ke dalam poket kotnya.

Flasback

Sedang Yookyung asyik berborak dengan Hayoung, panggilan masuk.

Dengan pantas, Yookyung menjawab panggilan tersebut.

Yookyung: Nae appa?

Appa:Yookyung, I have a good news for you.

Yookyung: What is it, appa?

Appa: Ade surat sampai kat rumah pagi tadi. Kamu diterima belajar dekat Universiti Seoul.

Yookyung: No, appa. I don't want. Please appa! Reject tawaran tu.

Appa: Yookyung! Bukan senang nak masuk universiti tu. Lupakan Apink! Kita dah kaya. Kamu tak tak payah kerja sebagai singer. Keluar dari group tu!

Yookyung: Appa!

Tut~ Tut~

"Wae appa?!" Yookyung mengalirkan air matanya.

End flashback

"What should I do now? Aku tak boleh bagitau Apink.." Yookyung duduk di kerusi yang terdapat di bus stop.

"Appa, you know nothing about me!" Jerit Yookyung. Melepaskan rasa geramnya kepada appanya.

Tiba-tiba, lagu mollayo berkumandang. Ya, ada panggilan masuk.

Yookyung melihat nama si pemanggil.

"Cho unnie?"

Yookyung menjawab panggilan tersebut. Suara yang serak dibetulkan.
Yookyung: Kenapa unnie?

It's Forever || Exopink 1 ✔Where stories live. Discover now