Chorong Part
Chorong memandu kereta yang disewa ke pantai. Terasa nak berenang gitu. Ceh, macam lah pandai berenang.
"Lalala.. Bubibu.. Bubibu Rullu ralla." Nyanyi Chorong.
"Nasib aku dah pandai bawak kereta. Tak lah menyusahkan orang betul tak? Readers sekalian tak reti bawak kereta kan? Contohilah saya." Chorong memasang radio.
Lagu Exo Wolf berkumandang.
"Menyampah dengar lagu ni!" Dia terus menutup radio.
Chorong terkenang kejadian tempoh hari. Ah, buat apa nak ingat? Exo hanya langau."Dadada.. Dah sampai!" Kereta diparkir di kawasan yabg sepatutnya.
Chorong turun dari keretanya dan mengeluarkan peralatan-peralatan yang patut dibawa apabila berkelah.
Dia berjalan menyusuri pasir pantai yang putih. Apabila dia rasa tempat itu sesuai, Chorong meletakkan peralatannya ke darat.
Tikar dihampar. Payung dipacakkan ke tanah. Imagine kay? Bekalan makanan diletakkan di tepi.
"Siap pun. Now, sunblock." Poketnya diseluk untuk mengeluarkan sunblock kecil yang sememangnya dia bawa kemana-mana.
Chorong menyapu sunblock ke muka dan tangannya. Belum sempat dia sapu ke kaki, entah pemuda mana datang lalu menyepak sunblocknya ke laut.
Binatang punya orang.
"Woi!" Jerit Chorong.
"What you mean 'woi woi' ?" Pemuda itu memandang Chorong.
"Kau.. meh sini!" Chorong menghampiri pemuda itu lalu menarik hujung lengan baju pemuda tersebut.
Pemuda itu ditarik Chorong ke tempat tikar dihampar tadi.
"Ganti sunblock aku." Dengan tiada perasaan Chorong menuturkan ayatnya.
"Oh, tu sunblock? Aku fikir bola. Haha" pemuda itu ketawa hambar.
"Xi Luhan!" Marah Chorong.
"Eh, tu nama aku eh?" Luhan berpura-pura tidak tahu.
"Kau tau tak aku beli tu kat Jepun! Limited edition pulak tu. Kau senang-senang sepak masuk laut! Kau nak ikan pakai sunblock tu ke, ha?" Chorong mengetap bibirnya sambil menyilangkan tangan.
"Eh, apa salahnya ikan pakai. Lagipun, aku tak pernah tengok ikan kaler putih." Luhan tersengih.
Chorong rasa bagai mahu melempar saja selipar yabg dipakainya ke muka Luhan. Namun, apabila terkenangkan ramai orang yang berada di situ, Chorong membatalkan saja niatnya.
"Dah la. Malas aku nak melayan jantan macam kau ni." Chorong mengambil tuala dan baju renangnya.
Luhan sempat menjelirkan lidahnya sebelum berlalu pergi.
°°°
"Arghh.. Sejuknya air!" Jerit Chorong sewaktu kakinya menyentuh air laut.
Rambutnya diikat sanggul. Sayang kalau rambutnya yang limited edition itu dibasahi air masin.
Chorong berenang ke tengah laut. Tenang. Yes.
Hebatkan dia berenang?
"Chorong!"
Chorong memandang ke kiri, kanan, depan dan belakangnya. Ada orang panggil dia ke tadi? Ke dia berkhayal? Readers dengar tak?
YOU ARE READING
It's Forever || Exopink 1 ✔
Ficção AdolescenteApink sebuah kumpulan yang baru sahaja dibentuk oleh A Cube Entertainment. Seperti kumpulan lain, Apink juga ada masa jatuh dan ada masa naik. Ditambah pula boy band baru iaitu Exo, baru sahaja debut bersama Apink. Populariti Exo semakin menaik dan...