Chapter 20

740 64 20
                                    

Apink-Secret Garden

Eunji Part

  "Wuhuu.. Ramainya orang.. Malaslah aku nak beratur. Potong je lah, kan? Tak yah la baik sangat.." Eunji terus berjalan ke barisan hadapan.

  Eunji masuk ke celah-celah orang ketiga dan keempat.

  "Eh, cik! Ape ni? Saya tunggu dari tadi lagi. Suka hati je potong!" Marah yeoja tersebut.

  "Saya pulak dah cop tempat ni dari tahun lepas lagi. Sape lagi lama tunggu? Saya kan? Shuh shuh balik! Pergi mintak tandatangan Big Bang la.. Artis ni tak de kelas sangat.. Buktinya, semalam saya baru terserempak dengan artis ni dekat tasik.

  Bayangkan..Ade ke orang berenang kat tasik? Ish ish ish. Baru saya tau yang rupanya, kadang-kadang dia ni sewel. Ade masa dia tak sewel. Disebabkan saya peminat nombor satu dia, terpaksalah saya mintak tandatangan dia. Cik jangan buang masa beratur dekat sini. Saya dengar baju-baju dah menangis suruh cik beli diorang..

  Pergi cik. Pergi!" Bersungguh sungguh Eunji berkata yeoja tersebut.

  Perempuan itu sudah ternganga mendengar cerita Eunji. Bias aku dah gila! Maka, tanpa membuang tenaga perempuan itu keluar dari barisan.

  Queen of troll! Ketawa mengekek Eunji dibuatnya sampai tak sedar yang dia sudah berada di barisan yang paling hadapan.

  "Ehem ehem.. Cik?" Panggil artis itu.

  Eunji berpaling. Lah? Aku dah dapat barisan depan ke? Uhukss gembiranya!

  "Kertas?" Soal artis itu.

  Eunji tersentak daripada lamunannya.

  Baru dia sedar yang tidak mengambil kertas yang Chorong berikan tadi. Oleh sebab nak cover malu, Eunji minta berselfie ..

  "Saya.. Saya.. Saya tak nak tandatangan. Saya nak selfie. Jom!" Eunji mengeluarkan telefonnya.

  Artis itu mengangguk. 

  Telefon diangkat tinggi.

Klik!

  Selfie berjaya diambil.

  Telefon disimpan kembali.

  "Kamsahamnida encik-" 

  "Baekhyun. Byun Baekhyun." Balas Baekhyun.

  "Ya. Kamsahamnida encik Baekhyun."

  "..... what?! Baekhyun? Exo?" Eunji baru perasan nama pemuda itu.

  Baekhyun mengangguk laju.

  "Kalau aku tau ni kau, dah lama aku selfie banyak-banyak. Kaut popularitu lah sikit. Ye idok?" Eunji menggesekkan ibu jarinya dengan hidup.

  Baekhyun memgggulingkan anak matanya. Aduyai.. Mohon minah ni cepat blah.

  "Ehem.. aku nak cakap ni. Aku ade berlakon dalam citer Reply 1997. Mohon tengok ye. Alang-alang tu supportlah aku.. Mane tau satu hari nanti aku popular sampai satu dunia kenal, aku mentioned lah nama kau." Rambut Baekhyun dikusutkan Eunji.

  Baekhyun hanya bersabar.

  "Sila bla cepat sikit ye.." kata Baekhyun.

  Eunji tersentap seketika. Penat dowh aku cakap panjang-panjang. Cuba kira berapa patah perkataan aku cakap! Tambah lagi masa nak potong barisan tadi.

  "Ish! Cakap dengan kau ni macam cakap dengan ikan!" Bentak Eunji.

  "Apesal samakan aku dengan ikan pulak?!" Protes Baekhyun. Rambutnya dibetulkan.

  "Tengok lah mulut kau tu! Sebijik macam dalam cerita Finding Nemo." Eunji ketawa kecil.

  Rambut Eunji ditarik.

  "Hah, tarik tarik! Tarik sampai botak!! Exo L tangkap gambar idol ni! Biar padan muka kau masuk akhbar 'Artis Tak Serupa Bikin' " ugut Eunji.

  "Huh.. Tajuk kau bagi pun entah ape ape.. Berani nak ugut aku?" Rambut Eunji dilepas.

  "Hish.. Kena pakai rambut palsu lah aku lepasni." Eunji menilik rambutnya. Huhuhuhu.. Rambutku sayang!!

°°°

  Beg dihempas ke atas meja.

  "Geram betul dengan mamat tu! Uji keimanan aku betul!" Marah Eunji akhirnya terluah. Namin masibkah siapa yang mendengarnya. Pok pek pok pek!

  Chorong menutup telinganya dengan kapas yang dibawa kemana-mana.

  "Kau berhenti bercakap boleh tak?! Baik kau menyanyi. Nyanyi sekarang!" Arah Bomi.

  Eunji menjeling Bomi. Sampir menggerakkan bibirnya 'malas'

  Bomi rasa mahu sumbat saja mulut Eunji dengan kotak ayam di hadapannya.

  "Hish.. Apelah Bomi unnie ni." Hayoung mempertahankan unnie nya yang tersayang.

  "Bbom ah.. Teman aku kejap.. Cari G.Na unnie.." ajak Namjoo.

  "Nae? Malaslah.." kata Bomi.

  "Sebab kau malaslah berat badan kau bertambah. Hujung minggu bersenam kau bukan nak join. Melayan horror movie je kerja." Ujar Eunji. Kepalanya disuap kerana sakit ditarik rambut tadi tidak hilang lagi.

  Siaplah kau Byun Baekhyun! Kalau aku nak jumpa kau lain kali, aku bawak guntung dengan pencukur. Biar botak kepala kau!

  "Namjoo.. Kau tak pergi cari G.Na unnie ke?" Chorong bertanya. Kapas di telinga dibuang ke dalam tong sampah.

  Namjoo melepaskan keluhan berat.

  "Tak naklah.. Disebabkan Bomi malas, aku pun malas..." Namjoo duduk bersandar pada kerusi coklat bronze itu.

  Hayoung, Chorong dan Eunji menggeleng melihat karenah Bomi dan Namjoo.

  Ermm... Arr... Hmm..
Esok author tak tau la boleh sambung ke tak.. Cause kedit tinggal singgit jew.. Siapa yg nak author smbung tu, belanja ah topup Hotlink satu! Internet~~

  I need u tenet~ I need u wifii~~
I need u top up~~!!!!! T^T

  Sediynya hidup telefonku ini uhuks uhuks

 

It's Forever || Exopink 1 ✔Where stories live. Discover now