Chapter 40>SeYoung 2<

506 48 8
                                    

The Wave-Apink

  Hayoung masuk ke dalam rumah dengan perasaan kesal, hampa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  Hayoung masuk ke dalam rumah dengan perasaan kesal, hampa.

  "Kenapa?" Tegur Naeun.

  Hayoung hanya menggeleng dan meneruskan langkahnya. Pintu bilik ditolak kasar dan ditutup lembut..

  "Kenapa dengan dia, tu?" Tanya Namjoo.

  Apink semua menggeleng tanda tidak tahu.

°°°

  Chorong cuba mendail nombor Luhan tetapi tidak berjaya.

  "Apehal tak jawab call ni?!" Marah nya. Lalu, nombor Kris pula didail.

Kris: Yeoboseyo?

Chorong: Ouh, Apink Park Chorong here.

Kris: Kenapa, Rong?

Chorong: Oppa tau tak Exo kat mana?

  Kris diam seketika.

Kris: Sorry, Rongie. Serious, oppa tak tahu.

Chorong: Ouh, I see. Kamsa..

  Chorong mematikan talian dengan perasaan hampa. Ah, dia tahu si maknae sedang mencari Sehun. Dia.. Bukan! Apink, harus menolong si maknae.

  Langkah diatur ke ruang tamu.

  "Guys, dapat detect tak Exo kat mana?" Tanya Chorong.

  "Nope.." balas Eunji. Sudah sepuluh kali dia menelefon Bacon. Tetap tidak diangkat.

  Chorong memandang Apink yang lain meminta jawapan daripada mereka. Jawapan mereka tetap sama.

  "Kita tanya manager diorang." Tiba-tiba sahaja Bomi mendapat satu idea yang TERsangat bernas.

  Apink memuji Bomi yang pintar. Pantas, mereka menyiapkan diri ke bangunan SM.

°°°

  Hayoung menyiapkan dirinya juga. Tanpa sengaja dia mendengar perbualan unnie unnie nya. Mana boleh jika dia tidak turut serta. Dia juga ahli Apink. Diulangi. Ahli Apink yang cantik ....

  Hayoung mengetuk pintu pejabat manager Exo. Hayoung terus masuk apabila tiada respons.

  "Kamu rupanya, Oh Hayoung. Cari Sehun?" Tanya Manager Exo.

  Hayoung mengangguk laju.

  "I see. Exo tengah siapkan majlis untuk Red Velvet sekarang ni." Ujar Manager Exo.

  Ish, sakit hati ni dia seorang je yang rasa. Hayoung kekal tenang di hadapan manager exo.

  "Dekat mana majlis tu?" Tanya Hayoung.

  "Dewan haritu.."

  Hayoung dengan kuasa halilintarnya terus turun ke dewan yang dimaksudkan manager exo.

  Selepas Hayoung pergi, Apink baru sampai. Terpaksalah manager exo mengulang perkara yang sama.

°°°

  Hayoung melihat dari jauh Exo yang gembira menggantungkan belon yang tertulis Red Velvet di satu sudut.

  "Korang.. Kek macam mana?" Tanya Suho kepada anak buahnya.

  "Everything is Red Velvet!" Jerit Sehun yang terkinja-kinja seperti beruk.

  Hayoung menjadi pemerhati dari jauh tanpa disedari Exo. Kita tengok. Sejauh mana korang sakitkan kitorang. Sejauh mana korang mainkan kitorang. Sejauh mana pengkhianatan ni berjalan. Kita tengok!

  Sedang Sehun berbual, satu tamparan mengenai pipinya. Siap berbekas lagi.

  "Y-Youngie?"

  "Jijik aku dengar bila kau sebut nama tu. Ni kerja kau lepas 20+ kali aku call, tak angkat. Ni kerja kau, hah?!" Marah Hayoung.

  Exo menelan air liur mereka. Memang salah mereka.

  "Kau nak khianat Apink ke?" Tanya Hayoung.

  Sehun hanya menunduk.

  "Sampai hati korang! Sambut anniversary Red Velvet dekat tempat yabg jadi saksi KrisHan keluar. Sampai hati. Korang memang takde hati ke? Korang tak fikir ke perasaan kitorang macam mana?

  Ouh, yelah. Perasaan dan hati RV lagi penting. Okay. Go on! Teruskan majlis ni. Aku tak nak jadi perosak majlis... dan perosak kebahagiaan orang." Hayoung terus berlalu pergi dari situ.

  "Youngie!" Jerit Sehun. Malangnya, Hayoung tidak berpaling apabila namanya dipanggil. Macam dia kata tadi.. Jijik dengar nama tu dari mulut Sehun.

°°°

  Apink yang duduk di meja bulat semuanya berwajah muram.

  "Sampainya hati diorang.." Naeun yang menongkatkan dagunya berkata perlahan.

  "Kan.. Kalau tak suka kita pun, at least fahamlah perasaan kita. Kita pun manusia.." tambah Eunji pula.

  Hayoung memandang Apink.

  "Putuskan hubungab kita dengan diorang." Cadang Hayoung.

  "Bwo? Selama ni kita ada hubungan ke dengan diorang?" Tanya Namjoo.

  Chorong menggeleng.

  "Tinggalkan semuanya. Termasuk yang diorang terpaksa jadi kuli kita. Lupakan. Kita buat haluan masing-masing." Chorong berkata.

  Apink bersetuju.

  "Hayoung, sabarlah. Unnie dahan yang kau sakit sangat dengan si Sehun tu." Naeun menunjukkan sifat keprihatinannya.

  "Taklah.. Unnie semua pun mesti lagi sakit tengok pasangan masing-masing macam tu.." Hayoung menunjukkab senyuman palsunya.
 

  Buat Chocohoneys shipper, author ada buat cerita pasal diorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

 
Buat Chocohoneys shipper, author ada buat cerita pasal diorang. Rajin-rajinlah menjenguk xD

It's Forever || Exopink 1 ✔Where stories live. Discover now