PART 4

17 0 0
                                    

Dalam perjalanan menuju ke kelas, tiba-tiba Jin ternampak Jungkook dengan seorang wanita tengah bermesra-mesraan di koridor sekolah. Jungkook mencium pipi perempuan tersebut. Jin terkejut melihat perbuatan Jungkook kerana dia bermesraan dengan perempuan lain sedangkan Jungkook sudah mempunyai Rasya. "Ya...Jimin, Dara mari sini palli palli" kata Jin dengan nada perlahan kerana takut nanti Rasya ternampak perbuatan Jungkook yang sedang main kayu tiga dengannya. "Waegerue" tanya Jimin dengan Dara. "Ya..korang lihat dekat koridor sana tu bukankah tu Jungkook" kata Jin sambil menunjuk ke arah Jungkook. "Ha'ah lah ehh tapi kenapa Jungkook dengan perempuan lain bukankah dia dah ada miss mong" tanya Jimin kepada Jin.
"Entah lah aku pun tak tahu kenapa" jawab Jin. "Weh aku rasalah kan yang perangai Jungkook tu dah mari balik la sebab korang tau lah yang Jungkook tu kan playboy" kata Dara kepada Jin dan Jimin. Sebenarnya Jungkook merupakan seorang playboy. Jin, Jimin dan Dara saja yang tahu kerana mereka sudah lama berkawan daripada aku. "Ha'ah lah betul juga cakap Dara tu" kata Jimin. "Ya..jomlah pergi dari sini nanti Rasya cari kita pula" kata Jin kepada mereka. "Ne...kaja" jawab mereka serentak. Mereka berjalan dengan cepat kerana mereka tidak mahu aku mencari mereka. Nanti tahu sajalah perangai aku yang sukar hendak dipujuk apabila merajuk atau marah. "Ya...korang pergi mana tadi,puas aku cari korang" tanya aku kepada mereka. "Ermm ha sebenarnya tadi cikgu Lee panggil kami tadi tu la kami tinggal kau,mianhae.." jawab Jimin. Jin dan Dara mengangguk-anggukan kepala mereka. "Ooo lain kali jangan tinggal aku" jawab ku kepada mereka. "Araseo kami janji tak akan tinggalkan kau lagi sampai bila-bila" jawab mereka. Jimin, Jin dan Dara berasa bersalah dan juga berasa amat marah dengan sikap Jungkook sebentar tadi kerana dia sanggup mempermainkan hati seorang wanita. Mereka tidak mahu memberitahu perihal tersebut kepada ku kerana mereka tidak sanggup melihat aku menderita.

Aku Tidak Mahu Bercinta Lagi   (SEMI-HIATUS) Where stories live. Discover now