PART 2

41 2 0
                                    

Sambungan sebelum ini....

"ooo" jawab lelaki itu "hai rasya nama saya Jeon Jung Kook tapi awak boleh panggil saya Jungkook atau Kookie 😊😊" jawab jungkook sambil ketawa. Aku berasa geli hati kerana dia menyuruh aku memanggil namanya kookie,ada saja laki ini. "alamak saya dah lambat nak masuk kelas ni nanti kena marah dengan cikgu Lee" jawabku apabila aku melihat jam di tanganku "ok lah saya pergi dulu nanti jumpa awak lagi bye-bye" jawabku sambil melambai tangan kepadanya."Bye" jawab Jungkook. Begitulah detik perkenalanku bersama Jungkook dari kawan menjadi pasangan kekasih.
  Aku berjalan melalui koridor untuk ke kelas ku tiba-tiba Jimin berlari menuju ke arah ku dengan keadaan tergesa-gesa seperti hendak membuang air besar. Aku memandang Jimin dengan pelik biasanya kalau dia berlari dengan sebegitu rupa mesti ada perkara penting yang hendak diberitahunya. " Kau ni kenapa macam ayam betina nak bertelur terpekik sana terpikit sini ada apa" tanya ku "aigoo.. sekejap aku nak tarik nafas jap..
ya..  kau tau tak yang sandara dengan Hoseok bercinta" jawab Jimin setelah nafasnya kembali normal "boo.. kau biar betul " jawabku dengan nada terkejut "betul lah tadi masa aku nak masuk ke kelas tadi aku nampak diaorang berpeluk pastu Hoseok cium pipi dia" jawab Jimin sampai tak sempat nak ambil nafas "ooo biarkan lah dah jodoh diaorang" jawabku lalu menyambung perjalanan ku. Setelah aku sampai ke kelas aku duduk di tempat ku lalu menyumbat earphone ke telinga ku. By the way aku peminat BTS so aku sering dengar lagu-lagu diaorang. Jimin datang dan duduk di sebelah ku "ya.. sampai hati kau tinggal aku sorang-sorang kat koridor tu tadi" tanya Jimin kepadaku lalu aku menjawab "dah kau jalan lambat macam itik tu lah sebabnya aku tinggalkan kau tadi". "Pabo gizibe lain kali jangan tinggal aku sorang-sorang tau" jawabnya "araseo araseo" jawabku. Cikgu Lee masuk ke kelas dan kami menumpu perhatian kepadanya.

Aku Tidak Mahu Bercinta Lagi   (SEMI-HIATUS) Where stories live. Discover now