Setelah menunggu beberapa minit kedengaran dari luar suara kenderaan yang sangat dikenalinya itu. "Akhirnya diorang balik jugak" omel ku sambil berlari menuju ke pintu untuk menyambut kepulangan oppaku."Yaa.. Kim Song Byul oppa bogoshipta"kata oppa ku sambil memeluk ku."Nado oppa wae oppa balik lambat sangat Byul telefon oppa, mesej oppa, email oppa tapi oppa tak balas"kataku dengan nada sedih. "Mian sebab oppa tak balas. Oppa sangat sibuk sampai tak ada masa oppa nak balas. Mianhae jeongmal mianhae" jawab oppa ku sambil memohon maaf. "Araseo oppa Byul maafkan tapi oppa berapa lama oppa duduk dekat sini" tanya ku kepada oppa "oppa duduk sini sepanjang hayat, oppakan dah habis belajar" jawab oppa sambil memberikan wink. Byul hanya tersenyum melihat karenah abangnya yang serupa macam makhluk angkasa atau bahasa comelnya alien 4D (😂😂😂). Selepas melepaskan rindu Taehyung naik ke biliknya untuk berehat sambil memikirkan perasaan adiknya kerana dia telah mengetahui bahawa Jeon Jungkook telah curang kepada adiknya. Sebenarnya Taehyung dan Jungkook telah lama kenal sebelum Byul kerana dulu mereka merupakan trainer di agensi B tetapi Taehyung telah menarik diri kerana ingin menyambung pelajaran di luar negara dan meneruskan perniagaan appanya. "Oppa oppa buka pintu ni Byul nak masuk" kataku kepada Taehyung. Taehyung tersedar dari lamunannya dan membuka pintu untuk adiknya. "Wae Byul ada apa masalah sampai nak masuk bilik oppa ni" kata Taehyung kepada Byul. "Byul bosan la sebab tu la Byul datang bilik oppa" jawab Byul sambil menuju kearah katil milik Taehyung lalu merebahkan dirinya ke katil tersebut. Taehyung hanya menggelengkan kepalanya melihat perangai adiknya yang sama kepala dengan dirinya. "Byul jom teman oppa pi shopping nak tak oppa nak beli barang sikit ni" tanya Taehyung kepada Byul "nak....kejap Byul nak salin baju dan mekap sikit 😂😂" jawab Byul dengan nada teruja campur lawak(😂😂) Taehyung segera menyiapkan dirinya lalu turun ke bawah untuk memanaskan kereta miliknya. "Aikk Taehyung nak pergi mana ni?" tanya omma kepada Taehyung "ooo... Taehyung nak pergi shopping mall nak beli barang sikit. Taehyung pergi dengan Byul omma bolehkan" jawab Taehyung sambil memberikan wink kepada ommanya "araseo tapi jangan pergi lambat sangat tau ha lagi satu jaga dongsaeng kamu tu, kamu tahu kan perangai dongsaeng kamu tu" jawab omma sambil tersenyum "araseo omma" jawab Taehyung. Seketika kemudian Byul turun ke bawah dan menuju ke luar untuk mengikut oppanya." Kaja oppa Byul dah tak sabar dah ni"kata Byul sambil menarik-narik lengan oppanya" araseo araseo kalau ya pun lepaskan lah tangan kamu ni sakit lengan oppa kamu dibuatnya" kata Taehyung sambil mengurut lengannya kerana adiknya menarik lengannya sampai merah "hehehe mian oppa Byul excited sangat ni" kata Byul sambil memohon maaf kepada oppanya. Mereka masuk ke dalam kereta lalu menuju ke shopping complex.
#Dekat sini saya tulis nama Byul sebab family dia panggil dengan nama tersebut. Kalau tak tahu sila rujuk pada episode sebelum ini
YOU ARE READING
Aku Tidak Mahu Bercinta Lagi (SEMI-HIATUS)
RandomHai nama aku kim song byul. Kawan-kawanku memanggil namaku rasya kerana aku yang menyuruh mereka memanggil nama tesebut. Umurku 17 tahun. Aku mempunyai seorang abang dan dua orang adik perempuan. Abangku bernama kim taehyung manakala adik pertama na...