Thank you my love! - part 5

27 3 0
                                    

Scene 5

Lisa pun mendekati jungkook secara senyap-senyap untuk mengejutkannya.

"Hhhhhaaa!!!!"
lisa mengejutkan jungkook lalu ketawa terbahak-bahak.

"Uiiisshhh..terkejut aku!!! Macam mana kau tahu rumah aku ha?"
Kata jungkook

"Sorry sorry...kau patut tengok sendiri muka kau tadi lawak la muka kau bila terkejut..macam mana aku tahu? Adalahhh...hahahahaha"
Kata lisa

"Kenapa kau datang ni?"
Kata jungkook

"Kau demamkan muka kau pucat tu kepala kau masih sakit tak?..ni mesti sebab semalamkan..aku minta maaf sangat-sangat"
Kata lisa sambil riak mukanya berubah menjadi sedih.

"Mana ada aku demam tak sakit pun aku kan kuat...aku sihat lah, dah pergi balik sekarang sibuk je kau ni"
Kata jungkook yang cuba menyakini lisa untuk balik.

Lisa pun pergi ke arah jungkook lalu meletakan tangan nya di dahi jungkook.

"Isshhh..panas ni! Kau dah makan ubat tak ni?"
Kata lisa cemas melihat jungkook yang cuba menahan sakitnya.

"Tak payah la sibuk, kau balik sekarang"
Kata jungkook agak kasar kerana tidak mahu lisa untuk bimbang akannya.

"Aku tak akan balik selagi kau tak makan ubat! Dah aku ada bawakan kau bubur ni...kau makan ya lepas tu baru makan ubat"
Kata lisa sambil berdiri untuk pergi ke dapur.

Jungkook tersenyum melihat kecomelan lisa yang risau akan dirinya. Marah dalam hatinya pun hilang apabila melihat lisa berkelakuan begitu.

"Aduiii..ok la..ok la! macam mana aku nak tolak makanan girlfriend aku kan?"
Kata jungkook sambil tergelak.

Lisa pun ketawa dan pergi ke dapur untuk menyediakan bubur yang dibawanya dan ubat untuk jungkook makan. Sedang dia menyediakan bubur buat jungkook, mak cik park (pembantu rumah) pun menyapanya.

"kawan jungkook ya?"
Kata Mak cik park.

"Ya, mak cik..nama saya lisa"
Kata lisa sambil tersenyum.

"Oooh..lisa, baguslah lisa ada.jungkook tu dari kecil lagi tak suka makan ubat kalau dia demam tau"
Kata Mak cik park.

"Kenapa mak cik?"
Kata lisa sambil mengerutkan dahinya.

"Sebab setiap kali dia sakit ibu dan ayah dia tak pernah bersama dia"
Kata Mak cik park.

"Mana ibu ayah jungkook mak cik?"
Tanya lisa lagi.

"Kesian dengan jungkook, budak lain setiap hari dapat jumpa ibubapa diorang tapi jungkook sebulan sekali je dapat jumpa mereka..ibubapa dia sibuk selalu ke luarnegara sebab diorang ada business kat sana"
Kata Mak cik park.

"Hmmm...kesian nya jungkook, ok la mak cik saya masuk dulu ya"
Kata lisa lalu pergi ke jungkook.

"Haa..jom makan"
Kata lisa.

Jungkook pun makan bubur yang disediakan oleh lisa. Setelah makan lisa pun memberi ubat demam kepada jungkook dan menyuruhnya berehat di sofa.

"Kau rehat ya..aku balik dulu"
Kata lisa.

"Tunggulah sampai aku tidur"
Kata jungkook yang separuh sedar kerana letih sebab demam.

"Hmm..ok la kau tidur ya"
Kata lisa lalu duduk di sofa sebelah jungkook baring.

Sedang lisa menunggu jungkook tidur, dia pun tertidur di sofa. Hari sudah senja jungkook pun terbangun dan melihat lisa sedang tidur di sofa.

"Kenapalah kau susah-susah tunggu aku...terima kasih ya lisa.....sebab ni lah aku jatuh hati dekat kau.....comel je bila tidur"
Kata jungkook sambil tersenyum melihat lisa yang sedang tidur.

Tidak lama kemudian lisa pun terbanggun.


"Arrghhh..aku tertidurlah dah pukul berapa ni ya?"
Kata lisa.

"Aku tak sampai hati bangunkan kau..dah pukul 5 petang dah"
Kata jungkook

"Alamak...dah senja la aku balik dulu ya"
Kata lisa sambil mengemas barangnya.

"Nak aku hantar tak? Dah lewat ni"
Kata jungkook

"Tak apa lah kau rehat jee...ok aku balik dulu ya bye"
Kata lisa yang sedang tergesa gesa.

"Hati-hati masa balik ya sayang"
Kata jungkook sambil tersenyum.

lisa tersenyum apabila terdengar apa yang di kata jungkook. Dia pun bergegas balik ke rumahnya. Masa pun berlalu dengan pantas.

3 Flavours Of Love♥Where stories live. Discover now