yeah holiday! - part 7

7 1 0
                                    

Scene 7

Keesokan harinya, lisa pun memulakan harinya dengan positive dengan melupakan kejadian semalam. Lisa pergi ke sekolah dengan ceria berjalan tersenyum seorang diri macam orang gila, orang yang memerhatikan dia pun kehairanan kerana kelakuannya agak pelik.

"Hari ni aku nak gembira jer sebab hari ni last sebelum cuti musim panas..hmm tak sabarnya"
Kata lisa dalam hati dan sambung tersenyum seorang diri.

Tiba tiba ada kereta berhenti di depannya. jungkook melambai lisa untuk memanggilnya.

"Wey..lisa jom la naik kereta aku"
Kata jungkook tersenyum.

Lisa pun tersenyum lalu masuk kedalam kereta jungkook.

"Alaa..baik nya jungkook"
Kata lisa mengusik nya.

"Memang la baik..lama dah hehehe"
Kata jungkook

Mereka pun terus bertolak ke sekolah.
Apabila sampai di sekolah suzy pun kelihatan cemburu apabila melihat lisa keluar dari kereta jungkook. Lisa dan jungkook pun berjalan kearahnya.

"Kenapa korang naik satu kereta?"
Kata suzy

"Jungkook terserempak aku tadi jadi dia ajak naik sekali la...kenapa kau ni serius je muka?"
Kata lisa kehairanan

"Tak ada apalah jom masuk kelas"
Kata suzy terus pergi.

"Pelik nya suzy hari ni"
kata lisa kepada jungkook

"Pedulikan dialah.."
Kata jungkook

Mereka berdua pun pergi ke kelas.
Masa berlalu dengan pantas...mereka bertiga pun turun tangga bersama untuk balik.

"Weyy apa rancangan korang cuti ni jom pergi pantai kita camping kat sana seronok!!!!"
Kata jungkook gembira

"Wahhhh bagus idea kau!!! Yeayyy dapat aku berenang, main pasir, tangkap ikan hahaha"
Kata suzy

"Pantai mana ada ikan"
Kata lisa

Jungkook pun tergelak.

"Macam mana? Nak tak?"
Kata jungkook

"Malaslah kita 3 jer bosan"
Kata lisa

"Alaaa..bosan la kau ni lisa jom la seronok tau..takkan lah kau nak terperap je kat rumah cuti ni"
Kata suzy dengan muka masam

Tiba tiba woo bin muncul dekat mereka.

"Korang bincang apa ni?"
Kata woo bin

"Kita orang bincang nak camping tepi pantai cuti ni tapi lisa ni tak nak pergi ha!"
Kata suzy

"Seronok tu boleh sunbaenim join tak? Alaa lisa jom la"
Kata woo bin

"Boleh sangat!!! Lagilah seronok kalau sunbaenim ikut...jom la lisa pergi ekk?"
Kata suzy

Lisa pun tersenyum apabila tahu woo bin mahu mengikut mereka. Dia terus menukar fikirannya untuk turut mengikuti mereka. Jungkook pun gembira walaupun tahu yang lisa mahu pergi kerana ada woo bin.

"Okey sekarang ni, jadilah kita berempat untuk pergi bercamping yeayyy!!!"
Kata suzy dengan gembira.

Mereka berempat pun bersetuju. Jungkook mengajak lisa balik dengan nya dan lisa pun bersetuju untuk balik sama. mereka berbual sepanjang perjalanan, apabila tiba didepan rumah lisa...

"Terima kasih ye jungkook sebab hantar aku"
Kata lisa sambil tersenyum

"Lisa tadi kau tiba tiba nak pergi sebab sunbaenim nak pergi kan aku sedih sebab kau nak pergi disebabkan dia tapi aku tetap juga gembira sebab kau nak pergi..."
Kata jungkook tanpa menoleh kearah lisa

"Ok lah jungkook bye aku masuk dulu"
Kata lisa untuk memecah suasana itu,lalu tutup pintu dan bergegas masuk kedalam rumah.

Jungkook berhenti hampir 5 minit selepas berkata bergitu lalu terus berlalu dari rumah lisa.manakala lisa memerhati jungkook yang berlalu sambil didalam hatinya berkata.

"kenapa jungkook cakap macam tu ek? Di memang betul betul suka aku ke? Kenapa aku berdebar ni"
Kata lisa lalu pergi kebiliknya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 20, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

3 Flavours Of Love♥Where stories live. Discover now