I'm sorry! - part 4

27 2 0
                                    

Scene 4

Keesokan harinya, lisa pun pergi ke sekolah seperti biasa tetapi jungkook tidak hadir ke sekolah. lisa rasa bersalah dan menghantar SMS kepada jungkook.

"Jungkook kenapa kau tak datang sekolah?"
Lisa

Tetapi tiada sebarangan balasan dari jungkook. Lisa pun berbisik di dalam hatinya "mungkin dia sibuk? Lepas balik sekolah ni baik aku pergi jumpa dia". Lisa pun duduk di tempatnya dan berbual dengan suzy.

"Weyy suzy kau apa cerita?"
Kata lisa

"Aku macam ni je lah..kesepian lepas break"
Kata suzy

"Yela..tu! Kau tahu jungkook tinggal kat mana tak?"
Kata lisa

"Tak...kenapa?"
Kata suzy

"Aku hairan je..kenapa dia tak hadir hari ni"
Kata lisa

"Ehh..kau tak tahu ke? Cikgu cakap dia demam tadi"
Kata suzy.

"Ye ke!!?"
Kata lisa lagi

"Yelah...yang kau risau sangat ni kenapa?"
Kata suzy

"Eee..eee..Tak hari tu aku ada pinjam buku dia Haa!! Aku pinjam buku dia..tu la aku ingat nak hantar balik kat dia"
Kata lisa kepada suzy kerana dia tidak mahu suzy mendapat tahu kejadian semalam.

"Oohh...pergi la tengok dalam buku info pelajar..kan dalam buku tu ada catat alamat pelajar"
Kata suzy

"Yelahhh tq so much suzy!"
Kata lisa dan terus berlalu untuk ke bilik guru.

Lisa berjaya mendapatkan alamat jungkook dan merancang untuk menjenguknya selepas tamat sekolahan hari itu.

"Ring..ggg!!! Ring..ggg!!!" Loceng berbunyi telah Tiba masa rehat lisa dan suzy pun pergi ke kantin. Sedang mereka makan tiba-tiba woo bin datang dan menyapa mereka.

"Hai...suzy hai..lisa"
Kata woo bin sambil tersenyum

"Haiii sunbaenim!"
Kata suzy

Lisa hanya membalas dengan senyuman kerana malu akan woo bin.

"Korang memang selalu rehat sini ke?"
Kata woo bin lagi

"Ya, memang kitorang selalu rehat sini pun"
Kata suzy

"Baguslah, senang la saya nak cari korang nanti"
Kata woo bin

Lisa hanya mampu tersenyum kerana dia merasakan bahawa woo bin cuba mendekatinya. Mereka pun makan bersama-sama dan kembali ke kelas bersama-sama.

Setelah tamat waktu persekolahan lisa pun balik ke rumah untuk membersihkan diri dan menyediakan bubur untuk jungkook sebagai tanda minta maaf kerana dia merasa bahawa dia penyebab jungkook demam. Setelah bersiap lisa pun bergegas pergi ke rumah jungkook, sedang dia mencari rumah jungkook dia terhenti kerana alamat ke rumah jungkook membawanya ke sebuah rumah banglo yang besar dan dia asyik menyemak alamat yang dicatatnya kerana takut membuat kesilapan tetapi tiada sebarang kesalahan pun dalam catatannya itu.

Lisa pun membuat keputusan untuk pergi sahaja ke rumah itu dan ternyata rumah banglo itu memang rumahnya jungkook. Lisa dijemput masuk oleh pembantu rumah jungkook dan membawanya ke ruang rehat dimana jungkoom sedang bermain permainan video game nya disitu.

3 Flavours Of Love♥Where stories live. Discover now