Part3

9 1 0
                                    

Beakhyun terkejut mendengar cerita mark. Begitu juga dengan chanyeol yang baru sahaja menyertai mereka.

"jadi mark, kau kenalah cari kau punya cinta sejati kalau kau nak si yuju tinggalkan kau"kata beakhyun. "yuju tu cantik tak?" tanya chayeol.

Mark dan beakhyun mengangguk laju. Semestinya, yuju seorang yang cantik. "korang rasa dia nak cari tak cinta sejati dia?"tanya chanyeol.

3 namja tersebut menikus..

"mana yuju sekarang?" tanya beakhyun memandang sekeliling ruang makan tersebut.

Tiba-tiba..

Booooooo!

Yuju muncul di kerusi di tengah tengah meja makan. Ala, yang paling depan tu.   (faham tak?)

"OH MAK AKU CHANYEOL TELINGA CAPANG"

mereka melatah serentak. Terkejut dengan kejadiran drastik yuju.  Chanyeol mengusap dadanya. "eh, chanyeol telinga capang?" chanyeol menjengil kan matanya pada baekhyun dan mark yang mula tersengeh sengeh.

"eh, yuju, boleh tak kalau nak keluar tu jangan main keuar je? Kalau kami mati?  Awak nak jaga siapa?" pesan mark. "jadi...saya nak buat apa? Bagi salam?" tanya yuju dengan muka  innocent nya yang comel.

"whatever way but bukan dengan muncul tiba-tiba,  faham?" tanya mark. "nae! Tuan!eh, baiklah mark.. " kata yuju sambil memggulung rambutnya.

"kesian appa mark, tak berhenti-henti batuk sebab yuju sebut  nae tuan! Baik tuan! Apa tuan? Mianhae tuan! Tuan, tuan,tuan, tuan! Hahahahahh" terburai ketawa chanyeol dan beakhyun.

Mark tersenyum senget lalu kepala chanyeol dipukul perlahan.

"back to my first question..eh nope, my first question.." mark tidak menyambung apabila yuju memotong.

"mark, boleh jangan speaking tak? Iq saya ni tak lah tinggi mana" kata yuju.  Mark rolled his eyeball. " jadi tadi kau duduk kat mana?" tanya mark.

"saya tinggal dalam jam tu lah."yuju menunding jarinya kearah jam tangan yang tersarung kemas di tangan mark. Chanyeol, baekhyun dan mark terlopong.

"nasib baik korang tak ngumpat saya tadi, kalau tak...."yuju tersenyum sinis. "ok fine!" kata 3 namja yang mula ketakutan.. Yelah, yuju nikan  witch.  Sape tak takut?

" jadi, kamu rehat lah dulu ya?" kata yuju. "tapi bilik belum kemas." kata baekkie. "mwo? Aigooo..." yuju menepuk dahinya.

"keumanhae.. Mari ikut saya" kata yuju.  3 namja tadi hanya mengikut arahan yuju dengan  blur.

Kaki yuju terapung. Tidak memijak lantai. Dia terpung menuju ke tangga. "yuju, bolehtak kalau awak jalan macam biasa? Seram lah tengok awak terapung dari belakang ni" pinta chanyeol.

Yuju berpusing menghadap channie, beakkie dan mark. Masih terapung. " seram eh?" tanya yuju.

Mereka bertiga mengangguk laju. "adeh, saya penatlah nak jalan! Tak pelah, saya kena patuh so, saya akan jalan" kata yuju lalu kakinya mencegah lantai. Dia tersenyum manis lalu kembali berjalan.

Nafas lega dilepaskan oleh mark, baekhyun dan chanyeol.

Yuju berdiri di tangga. "berundur" arah yuju. Automatik merek berundur selangkah. Yuju mengangkat tangan nya lalu bebola cahaya muncul dari tapak tangan nya.

Lalu yuju menembak semua bebola cahaya ke dalam semua bilik di aras itu. Ya, 5 bilik.

Kemudian,  bunyi bising kedengaran. Gedebam gedebum macam bertukang je.

Tiba tiba keadaan sunyi. "done!" yuju bersorak riang. "pilihlah bilik yang korang nak" kata yuju lalu menoleh belakang. "lah? Ingatkana setapak je undur. Ni sampai ke bawah diorang jalan.." kata yuju. Chanyeol mark dan beakhyun mendaki tangga lalu menuju ke bilik.

Alangkah terkejutnya mereka apabila bilik yang tadi bersepah dan berhabuk kini menjadi bilik yang mewah. Yuju tersenyum melihat chanyeol, beakhyun dan mark yang tersenyum puas.

Tanpa pengetahuan mereka,  yuju menjadi debu lalu angin meniupnya masuk ke dalam jam tangan mark..

Camne? Sorry lah kalau banyak sangat typo. But vote ya..

Tbc

THE WATCH (short Chapt)Where stories live. Discover now