Sudah seminggu yuju tinggal bersama chanyeol, beakhyun dan mark. Mereka bertiga juga terasa gembira dengan kehadiran si ahli sihir yang periang itu,Chanyeol bertungkus lumus memasak omelet yang akan menjadi sarapan mereka berempat. Habis berpeluh-peluh chanyeol dibuatnya. Almaklum, hal hal masak ni bukan dia yang pro, d.o hyung lah yang paling pro.
Chanyeol pro makan je...
Mark menyediakan pinggan mangkuk di atas meja makan. Hem, senang kerja aku hari ni bisik mark dalam hati.
Baekhyun masuk ke dapur. Tangannya mencapai pisau pemotong daging bersama sebekas bawang merah lalu dibawanya ke ruang tamu.
"baekhyun buat apa tu?" yuju bergerak sambil terapung berlegar-legar di kawasan dapur. Dulunya apungan yuju menyebabkan mereka seram, kini tidak lagi, dah biasa kot.
"entah, dia bawak apa tadi?" tanya mark yang berjalan ke sinki. Yuju terpung mengekori mark dari belakang. "dia bawa, pisau pemotong daging, beberapa bekas and onion." kata yuju.
Mark mematikan langkah menyebabkan yuju yang leka mengekori mark tersembam di belakang badan mark. Yuju jatuh terduduk. " yah! Appho!" rengek yuju.
Mark menoleh lalu memandang yuju. Lekas dia membantu yuju bangun. "eleh, jatuh sikit nk merengek, awak kan witch. Siap ada kuasa pelik lagi" kata mark.
Yuju rolled her eyes. "yelah,"jawab yuju acuh tak acuh. Mark mencuit bahu chanyeol yang masih berperang dengan omelet nya lalu membuat signal agar mengikutinya.
Chanyeol mematikan api lalu mengikut mark. Yuju yang sudah terbaca fikiran mark hanya mengikut langkah mark dan chanyeol. Disebabkan malas terapung, dia hanya berjalan seperti manusia biasa.
Living room
"awak, jangan tinggalkan saya"
~isskk~issk
Baekhyun mengelap airmata nya yang mengalir. Dia menghadap tv yang ketika itu sad scene, er. What ever..
Mark chanyeol dan yuju melihat gelagat beakhyun. "bekhyun, kau nangis?"tanya mark. Baekhyun menoleh kebelakang. "wakakakkakaka!!beakhuyun nangis..huhu sedih!" ejek chanyeol.
"alahai, ape kebengap sangat korang ni, aku nangis potong lah wei, sot lah aku nangis tengok drama!" jelas beakkie.
"kau potong bawang awat guna pisau pemotong daging?" tanya mark lagi. Yuju hanya tersenyum melihat gelagat tiga sekawan itu.
"malas nak amik pisau biasa, setahun baru aku siap potong bawang. Aku ni geliga, potong bawang guna pisau pemotong daging"beakhyun mendada, bangga.
"kau bukan gekiga, kau bengong!dah, jangan nak mengarut lagi. Korang tak lapar?" tanya mark lalu berjalan menuju ke dapur diikuti yuju.
Chanyeol menjelirkan lidah pada beakhyun lalu rambutnya ditarik oleh beakhyun yang memang tidak puas hati.
Maka berlakunya perlawanan MMA diruang tamu tersebut..
Kitchen***
Yuju masih terapung namun statik di hadapan kuali yang berisi omelet chanyeol.
Tangannya mencapai smartphone dari kocek lalu yuju menangkap sekeping gambar. Terus dia post kat instagram.
Mark yang terpandang yuju terkejut. "eh?awak ada smartphone eh?"tanya mark pelik. Yelah, dia kan dah hidup 500 tahun, kira dia ni yeoja kuno, duduk dalam gua.
"aah, saya ni, even dah hidup beratus tahun tetap ikit perkembangan, jangan ingat saya hidup lama saya ni lapuk. Saya ada insta, bla bla bla bla bla bla bla"tersenarai segala laman sosial milik yuju.
Mulut mark terbuka seluas alam. Mungkin kalau sumbat kasut nike airmax milik author pun muat kot.
"tutup lah mulut tu, nanti tak pasal2 burung masuk buat sarang kat situ" kata yuju lalu tangan nya memegang dagu milik mark lalu ditolak keatas.
Mark hanya terkulat. Itu ialah sentuhan pertama antara dia dan yuju. Terus hatinya terasa lain. Yuju tersenyum riang. Tiba deria pendengaran tajam milik yuju mengesan sesuatu.
'hoi! Sakit hoi rambut aku lepas weih!!'
'jangan gigit telinga aku lah pabo!nanti makin capang!'Yuju menepuk perlahan dahinya." chakkaman, saya nak tengok beakhyun dan chanyeol" kata yuju lalu lesap menjadi debu.
Mark terdiam. Tidak langsung mengambil perhatian apa yang yuju katakan. Dia hanya memerhati wajah fokus milik yuju yang menarik perhatiannya.
"aish!no! mark! Dia tu dah tua! !!nononono!"mark bermonolog. Di a menyembamkan wajahnya di atas meja. "nope! You cant fall in love with that witch. Ever!" monolog mark lagi.
Mian kalau pendek, but keep reading and vote
Tbc
YOU ARE READING
THE WATCH (short Chapt)
FanfictionMark, baekhyun dan chanyeol berpindah masuk ke dalam sebuah rumah banglo yang terletak di atas bukit tidak jauh dari bandar seoul. Disebabkan rumah mewah itu telah lama ditinggal tidak bertuan, mereka bersepakat membersihkan rumah tersebut, nasib ti...