part5

8 1 0
                                    

Yuju keluar dari jam tangan milik mark yang masih terlentang di atas katil. Yuju menggeliat. Dia sudah siap memakai baju t- shirt  biru laut bersama dengan jeans panjang. Rambutmya ditocang satu.

Yuju memerhati wajah cute mark yang sedang tidur. "cute juga ya mark ni" yuju tersenyum melihat mark yang sedang tidur.

Tiba2 dia menampar pipinya. "andwae! Yuju-ssi! Fokus! Kau kena jaga dia sampai dia jumpa cinta sejati dia. Just it! Jangam melebih!"

Yuju menghentak kaki berkali kali. Dia mengorak langkah keluar dari bilik tersebut. Disebabkan simpati, yuju mengemaskan seluruh ruang dirumah tersebut.

Dia duduk di sofa ruang tamu lalu tapak tangan nya mengeluar kan bola cahaya. "saya bergantung pada kamu" bisik yuju lalu bole chaya tadi terbang kesegenap ruang rumah tersebut.

Ding dong ding dong ding dong (sound effect rosak)

Yuju sakit hati. Kalau ya pun tekan lah lovpceng tu dua kali. Ni macam main psp je!

Yuju pov

Menyemak betul!  siapa gak yang datang pagi pagi buta ni? Aish!

Aku berhenti terapung lalu berjalan seperti manusia. Sempat aku menghintai melalui tingkap. Sebuah kereta mewah berdiri di halaman rumah.

Aku berjalan lalu membuka pintu. Seorang yeoja berdiri di hadapan ku. Bajunya ketat dan pendek. Aih! Mengotorkanmata! Makeup nya pula? Waduh! Tebal menebal! Seram pulak aku.

"ni rumah Mark Tuan ke?" tanya yeoja tadi. "n..n..nae" jawabku. "betullah ni. Mana mark i?"tanyanyeoja tadi gedik.

"mark kau?" tanya ku, sengaja cari pasal.

"hello! Senang je kau nak label mark sebagai kau punya. Tak ade pun ditulis hak milik yeoja sesat kat badan dia" huhuh,, gedik jap.

"kau kenapa carik pasal ngan aku?mark tu namchin aku! Hey! Ni hani okay!!" tengking yeoja tadi.

Aku berlagak tenang, aku menyilangkan tangan ku di dada. "so? Apa yang akan terjadi kalau kau ni hani? Tengok muka aku, ada aku kesah, eh, kau honey ke gula  ke kicap atau pes cili sekalipun, kesah kesah kesah?" hahaha..

Aku tahu, dia ni hani EXID. Aku pernah tengok yeoja ni kat youtube.

Muka hani kelihatan merah menahan marah.

End yuju pov

Tangan hani secara automatik melayang ke muka yuju namun tangan nya di tahan kasar oleh seseorang.

Yuju menoleh kebelakangnya, " Mark?" yuju terkejut melihat mark berdiri rapat di belakangnya sambil tangan kanannya menahan tangan hani.

"m..mark?" hani terkejut. Tiba tiba dia jatuh pengsan. Mark menarik tangan hani. "yah..hani! Ireona.." kata mark sambil menampar pipi hani perlahan.

Ai, kalau aku, dah lama aku tampar tampar muka dia biar bengkak! Omel yuju. Dia melihat hani lalu fikirannya dibaca.

Pandai gak aku berlakon ni..waduh, lembutnya tangan mark, haha, yeoja tu mesti jeles.  Lepasni mark mesti angkat aku bridal style.hahah   fikiran hani jelas terbaca.

Penipu punya yeoja. Takpe, aku bagi peluang. Bisik hati hani.

Mark mendukung hani bridal style lalu berjalan ke ruang tamu. Yuju terdiam di hadapan pintu. Perasaan cemburu menguasai diri.

Tiba tiba dia menarik rambutnya. "andwae! Aku tak boleh cemburu! Aku tak boleh jatuh hati dengan mark! Manatahu...hani cinta sejati mark?" monolog yuju.

Dia mengunci pintu lalu berjalan perlahan ke ruang tamu.

Kelihatan mark sedang duduk di hujung sofa sambil memerhati wajah hani. Yuju berdiri sambil memerhati di hadapan tangga. Pandangan nya sangat kosong.

What is it? Inikah? Orang kata....sarang? Bisik hati yuju. Sakit hatinya melihat mark yang kelihatan perihatin pada hani.

Yuju menundukkan kepalanya perlahan. Dia memandang mark sekali lagi. Kali ini hatinya benar benar hancur. Mark dan hani berpelukan.

Dia tersenyum paksa lalu mengorak langkah perlahan menaiki anak tangga. Kakinya terasa berat. Dia hanya menundukkan kepala.

Chanyeol dan beakhyun yang baru sahaja bangun kebetulan hendak ke dapur.

"hai yu..." mereka terhenti apabila yuju tembus di badan mereka.mereka berhenti melangkah lalu memandang yuju yang menaiki tangga sambil kepalanya tertunduk.

Mereka memandang antara satu sama lain.

RUANG TAMU

"ini kah sebabnya?" tanya chanyeol yang melihat hani  meletakkan kepalanya di bahu mark.

"takkan yuju noona suka kat mark?" bisik beakhyun. "sejak bila kau panggil yuju tu noona?" tanya chanyeol.

"yuju tu umur dia 500 tahun. Aku nak hormat gak lah" kata beakhyun. "mana mana lah kau..."

Yuju berdiri kaku di tangga. Masih termenung pada gambar got7 yang tergntung pada dinding. Dia menyandarkan dirinya di dinding.

" teruknya aku ni.." yuju tersenyum paksa lalu badannya bertukar menjadi debu lalu terbang masuk ke dalam jam mark.

Jam tangan mark bercahaya seketika. "yuju-ssi" bisik mark perlahan.

HALAMAN RUMAH

Yuju duduk termenung sambil memghayunkan badannya di atas buaian tunggal yang dibuatnya. Dia memakai one piece bewarna pastel dipadankan dengan but putih. Rambut panjangnya dibiar terurai.

Tanah lembut dihadapannya ditendang.

Tiba2 seorang yeoja muncul dihadapannya. Yuju terkejut. "eo..eo.eonnie!" dia memandang kakaknya, taeyeon.

Yuju lekas berdiri. "eonnie! Selama ni eonnie di mana?!" yuju mendakap tubuh taeyeon.

"yuju.." taeyeon memegang kedua belah bahu yuju. "eonnie datang sekejap je... Eonnie cuma nak bagi tahu sesuatu.."kata taeyeon.

"YOU ALREADY FIND YOUR TRUE LOVE"

heol¡¡¡saat mendebarkan!!!takpe..keep reading and vote yeah!

JoshuaEnterLove

Tbc

THE WATCH (short Chapt)Where stories live. Discover now