Part6

13 1 0
                                    

YUJU POV

"ha? " aku terlopong. Taeyeon eonnie hanya tersenyum manis. "mark?" tanyaku. Taeyeon mengangguk lembut. Aku hanya menunduk.

"mustahillah... Yuju rasa dia dah jumpa cinta sejati dia." kataku bila teringatkan hani. "terpulang pada saeng.. Kalau yuju percaya, ia boleh berlaku.."pesan taeyeon. Perlahan lahan taeyeon menjahui yuju.

"masa eonnie dah tamat, eonnie, pergi dulu ya?" kata taeyeon. "eonnie?eonnie! Khajimma!" aku berjalan mendekati eonnie ku namun eonnie ku menghilang.

Aku mendongak ke langit. Biru~

Aku mesti yakin!aku perlu membantu mark!just it!

Aku berlari riang masuk ke dalam rumah.

AUTHOR POV
RUANG TAMU

"noona!!" jerit chanyeol dan beakhyun serentak.

"eh? Sejak bila plk kau panggil yuju ni noona?" soal beakhyun. " suka hatilah" jawab chanyeol. Aigoo, pasal panggilan noona pun korang nak gadoh.

Mark menyuapkan hani bubur.  Hani tersenyum lebar. Yuju menyertai mereka di ruang tamu.

"eo, yuju.. Awak pergi mana? Dari tadi tak muncul?" tanya mark. "er, saya siram bunga kat luar" jawab yuju,  sedikit penipuan disitu.

"mark, ni siapa? Kenapa dia tinggal kat sini?" tanya hani dengan suara gediknya. Yuju memusingkan bola matanya.

"er..yuju ni..adik sepupu saya"jawab mark. Hani  mengangguk kepalanya perlahan.

Tak sangka ya mark... Yuju kecewa dengan jawapan mark. "hani, saya nak naik mandi dulu ya?" kata mark. Hani tersenyum lalu mengangguk perlahan.

"oi beakyeol!korng pun belum mandi kan?!meh sini! "teriak mark.

"chill lah! Aku baru nak makan timun ni" kata chanyeol sambil memegang timun yang baru selesai dikupas.

"aish! Bagi jelah timun tu kt author! Author nim kita nikan gila timun"

"amboi anak si tuan ni! Suka hati kau je nak ejek author kang tukar watak pergi yugyeom kang menangis meratap author tak layan dah"

"alululu...author nim jngan lah marah..(usap usap kepala author almaklum, author kan ketot sikit, bukan sikit tapi ketot lah jugak)"

"tau takut..hah, channie! Bak sini timun tu! (hulur tangan)"

"ala, orang laparlah...."

"hahahahhaha(evil laugh)"

Lepas je bertekak dengan author -..- beakhyun dan chanyeol ikut mark naik atas and mandi.

Yuju duduk di sofa. Bajunya bertukar lagi. Entah bila dia tukar, tiada siapa yang perasan. Kini dia memakai mini skirt DKNY  paras lutut bersama inner bercorak. Memandangkan kawasan perbukitan disitu sejuk, yuju memakai  blazer bailman daripada fabrik kapas.

Pakaiannya lengkap bersama kasut stella mccartney. (luas juga pengetahuan author pasal peshen ni huhu-..-)

Hani sedikit terkejut,  yelah, itukan fesyen mahal terkini. Yuju hanya mendiamkan diri. Malas mencari pasal dengan yeoja bernama hani yang duduk bertentangan dengan nya.

"kau ni..betulkah adik sepupu mark?" tanya hani.

"aah.."jawab hani sepatah.

"penipu!!!" bentak hani tiba tiba.

Yuju terkejut. "kau dah kenapa? Kalau aku dah kata ya, talah tu! " tengking yuju.

Hani mendekati yuju lalu rambut lembut yuju dicengkam. "kau jangan tipu aku! Aku tahu! Mark tak ada keluarga selain eonnie dia!(hantam jak-..-)"

"lepas!!"yuju meronta ronta namun tangan hani lebih kuat mencengkam. Ingin sahaja yuju menggunakan kuasa nya namun dia tidak mahu identiti nya terdedah.

"HANI!" tengking satu suara. Rambut yuju dilepas. Hani terlopong memnadang mark. "pergi..." mendatar suara mark. Hani tergugup.

"mark..saya boleh terangk.."hani tidak dapat menyambung kerana mark menengkingnya. "keluar!!" teriak mark. Yuju juga tersentak. Hani melangkah laju keluar dari rumah tersebut.

Mark berjalan laju kearah yuju lalu badannya didakap.

Yuju terkejut. Jangan macam ni mark, aku tak boleh ada perasaan kat kau!  desis hati yuju. "kwaenchanna?" tanya mark sambil tangannya memegang erat kedua belah bahu yuju.

YUJU POV

Aku hanya mengangguk lemah. Aku berundur setapak. "erm mark, saya nak ke mall dulu. Awak nak ikut?" tanya ku cuba menukar topik. Takut juga, wahai hati..

"boleh gak.. Jap eh, saya tukar baju dulu" kata mark lalu berlari naik ke atas. Aku tersenyum lalu sekali lagi bertukar mwnjadi debu dan masuk ke jam mark..

MARK POV

Entah kenapa aku gembira bersama yuju. Walaupun dia witch, tapi... Entahlah,yang penting aku boleh bergembira dengan dia. Aku menukar baju ku lalu berlari pantas turun ke bawah.

Yuju! Wait for me!!!

YUJU POV

Aku bertukar baju lagi. Entah kenapa hari ni aku suka membazir pakaian walhal swbwlum ini aku hanya memakai gaun putih sahaja.

Kali ini aku berpakaian ala  preppy. Aku memakai seluar pendek aras peha bersama blaus berjalur dan kasut oxford. Symple right?

Mark turun dari tangga bersama senyuman cool nya. Dia menghampiriku lalu tangan ku ditarik. Terasa bahang di pipi ku.

Kereta mewah milik mark meluncur laju lalu menuju ke ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ mall..

A-Z MALL

Yuju dan mark menolak troli bersama sama. Bagaikan pasangan baru berkahwin.

Mereka menuju ke arah makanan ringan. Mark bagaikan mencari sesuatu. "awak cari apa?"tanya yuju. "ramyeon" jawab mark yang masih fokus mencari.

Tiba2 mata mark tertacap pada sebungkus ramyeon yang dia cari. Ya! Tinggal satu! Mark berlari memdapatkan ramyeonnya itu tapi, seorang budak perempuan terlebih dahulu mengambil ramyeon tersebut.

Mark terkedu. "my ramyeon..." kata mark.. Yuju tersenyum lalu menggunakan kuasanya. Serta merta ramyeon di tangan budak tadi hilang dan beralih pada tangan mark.

Mark tersenyum memandang yuju manakala budak tadi meraung sambil menangis...

Hahahahhahahah

Sory banyak typo. But keep reading and vote..

Tbc

THE WATCH (short Chapt)Where stories live. Discover now