TÜRK CASUSLARI

266 2 0
                                    

Dünya tarihine baktığımızda devletlerin düşmanları ile mücadele için görünen taktiklerinin yanında görünmeyen gizli olan bazı taktik ve uygulamalarıda vardır. Görünen taktikler malumunuz olarak devletsel yöntemle uygulanır fakat gizli olanlar ise ajanların veyahut bu ajanların bağlı olduğu gizli teşkilatların işidir. Bu bağlamda yine devletlerin himayeleri altında faaliyet gösteren bazı gizli yapılanmaları sizlerle paylaşmış deşifre etmiştik. Yine bu yapılanmalardan bazıları ise devlet himayesinde değildir fakat devletin yönetiminde inanılmaz etkileri vardır.  Devletler kendi himayelerinde olan bu örgütleri ideolojilerini deyim yerindeyse "saman altından su yürütmek" için kullanırlar. Bu nedenle tarih her dönem bu gibi gizli yapılanmalara ve bu yapılanmalar içersinde ajanlara ihtiyaç duymuştur.

Çağımızda her ne kadar batı dünyası böyle gizli yapılanmalar ile resmi olarak yapamadıklarını illegal olarak bu gizli yapılanmalar sayesinde gerçekleştirdiği bilinse de, tarihte batı medeniyetlerinden çok daha önce Ortadoğu ve Ortaasya'yı yurt edinmiş olan bir millet yani Türk'ler gizli bir yapılanmayı faaliyete geçirmişlerdir. Türkler tarih sahnesine çıktıkları günden itibaren şüphesiz, en büyük düşmanları komşu ülke Çin olmuştur. Savaş alanında Türkleri yenmek hiç de kolay olmadığı için, türlü yollara başvurmuşlardır. Bu yollardan en önemlisi tabiî ki ''casusluk'' faaliyetleriydi. Göktürkçe'de ''çaşıtlık'' olarak nitelendirilen bu hareket; Türkleri içten kuşatıp, yozlaştırmak, çökertmek için birebirdi.


TÜRK GİZLİ ÖRGÜTÜ BÖRÜ BUDUNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin